Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Unmountable Boot Volume Win XP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Unmountable Boot Volume Win XP

Groot probleem... Weet iemand raad?

Gisteren mijn laptop gewoon uitgeschakeld, zoals het hoort en geen foutmeldingen gekregen.
    Vandaag willen opstarten en Blue screen met "Unmountable Boot Volume".

Ok, even andere pc opstarten dan maar en zoeken op het internet. Meer dan 70.000 resultaten over deze foutmelding (ze zal dus wel meer voorkomen).

Echter geen van de aangereikte oplossingen hier werkt bij mij:
    - herstellen met Windows CD, daarna chkdsk of fixboot of ... na de prompt.

En daar loopt het mis: ongeldige locatie
    Zelfs een DIR-commando op mijn C: \ geeft geen resultaten meer.

Wat te doen om mijn data en bestanden toch nog te redden zonder een format c te moeten uitvoeren?

Bestaat er een éénvoudige manier om de harddisk uit een laptop aan een desktop bij te hangen en zo eventueel nog enkele bestanden er uit te kunnen halen?

Help, Help, Help... (en natuurlijk weer juist op een zondag, zodat al de winkels gesloten zijn)
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Re: Unmountable Boot Volume Win XP

Beste,

Je kan proberen via windows herstel optie je bootpartitie weet te herstellen. Brengt dit geen oplossing dat kan je voor alle zekerheid alvorens verder te experimenteren de harde schijf uit je laptop halen en in een "icybox" steken om dan aan een desktop te hangen.

De harde schijf zit in veel gevallen onder je keyboard. Elke laptop heeft zo zijn instructies hoe die te openen maar even googlen zal je wel ergens een handleiding geven hoe je keyboard af te nemen.

Comment

Geen paniek reacties ... je moet echter wel weten waar je aan toe bent en een diagnose "per telefoon" is altijd een probleem

Start de windows CD en ga in de dos recovery mode .. lees de help voor fixboot en fixmbr mogelijk lost dit het probleem op
      Een andere benadering is dat je met je andere PC een bootdiskette maakt voor je kapotte PC ttz je gaat initieel booten vanaf de diskette en na de bootstrap schakelt de diskette over op je HD windows en start daar verder .. dat kan je evtl toelaten om eerst je bestanden in veiligheid te brengen
      Zie of je het ntldr bestand nog hebt want soms speelt men dat kwijt ..

let wel dit zijn maar losse suggesties omdat een eenduidige diagnose van hieruit niet mogelijk is ..
      HTH

Comment

Paniek is er nog niet echt.

Via de herstelprocedure met de windows-installatie-CD lukt het niet.
        Daar geven Fixboot enz achter de prompt geen resultaat, vermits C: "geen geldige locatie is".

Ik probeer een opstart"diskette" met een andere pc te maken.

Nog verdere tips?

Wat de harde schijf aan een andere pc hangen betreft.
        Al mijn gegevens staan onder een account beveiligd met wachtwoord, kan ik dan gewoon aan de gegevens aan? Of moet ik eerst inloggen ofzo?

Alvast bedankt voor de reacties.
        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
          Zelfs een DIR-commando op mijn C: \ geeft geen resultaten meer.

Wat te doen om mijn data en bestanden toch nog te redden zonder een format c te moeten uitvoeren?
          Duidelijk is dat de schijf niet meer herkend wordt in de notebook.
          Niet te veel meer "proberen" en morgen die schijf in een ICY box steken en aan een andere PC hangen. Kan je dan nog aan de inhoud dan is er niks verloren: inhoud kopieren naar een andere schijf en proberen of je dan terug je Windows kan installeren met de schijf terug in de notebook.
          En voor wie hier meeleest: als TS dreigt zijn bestanden kwijt te raken wegens gebrek aan backup, dan verdient hij eigenlijk een pak voor zijn broek. En een backup betekent je belangrijke data op minstens 2 plaatsen bewaren, niet gewoon overzetten naar een externe schijf.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik zal proberen met een ICY-box dan.

Ik heb een back-up van alles tot vorige week. Meestal maak ik iedere zondag een back-up. Is dit te weinig? Misschien wel, maar moet je dan iedere dag of ieder uur een back-up maken?

Echter zijn er deze week veel bestanden en foto's bijgekomen dat het spijtig zou zijn om deze laatste toch kwijt te spelen.

Dus een half pak voor men broek zal wel volstaan ;-)

EDIT: toevallig iemand met een ICY-box uit omgeving Leuven/Zaventem, die deze even wil uitlenen?
            Last edited by Thomasho; 28 juni 2009, 14:10.

Comment

Even een bijkomende vraag: ik heb het type HardDisk even opgezocht op het internet.

De laptop is een HP, de HardDisk een Toshiba. Op de website van Toshiba staat een levensduur van 5 jaar of 20.000 Power-On-uren.

Nu is mijn laptop ongeveer 7 jaar oud (oud beestje, maar deed nog perfect zijn werk) en als ik even het aantal uren nareken, dan zou hij om 20.000 uren te halen ongeveer iedere dag 7,5 uur opgestaan moeten hebben.
              Ik weet dat hij vaak veel langer opgestaan heeft, maar ook soms korter, dus de 20.000uren zullen wel bijna op zijn teller staan.

Kan dit een oorzaak zijn van plots dienst weigeren?
              Kan een HD door ouderdom zodanig verslijten dat deze zonder aantoonbare reden niet meer werkt?

Indien ja, dan is het waarschijnlijk beter (zelfs als ik de data nog kan afhalen), dat ik voor een nieuwe HD of nieuwe laptop zorg? Of zie ik het totaal verkeerd?

Comment

OK, een half pak dan . Elke keer dat er veel wijzigt een backup nemen is natuurlijk nog beter dan een vast tijdstip.
                Een harde schijf van die leeftijd en met zoveel "werkuren": ik vrees dat ze naar de eeuwige jachtvelden zal zijn.
                Ik hoop dat je kan komen melden dat ik er naast zit.
                Mocht je wat dichterbij wonen dan was mijn 2,5" ICY box ter beschikking.

Comment

Ik zag deze staan om mij te behelpen:
                  Konig AV König. Standaard 2.5" HDD Behuizing Standaard HDD behuizing voor 2.5" IDE harde schijven. De HDD behuizing kan via USB 2.0 aangesloten worden. Hierdoor is het gemakkelijk om data van de ene PC naar de andere over te zetten. Kenmerken: - Voor 2.5" IDE harde schijf - Gemakkelijk te installeren - USB 2.0 aansluiting INHOUD VERPAKKING: - 2.5" IDE HDD behuizing - USB kabel - CD-ROM met stuurprogramma - Handleiding - Beschermhoes - Schroefjes - Schroevendraaier.
                  Voor 12€ kan ik niet sukkelen.

Als ik hem binnen moet doen, dan ben ik meer kwijt, zelfs als ze enkel vaststellen dat er niets aan te doen is.
                  En anders zoek ik me wel een harddisk van 160Gb die daar inpast, dan heb ik wat opslag bij.

Ik hoop dat ik morgen of overmorgen toch met goed nieuws kan reageren.

Comment

Als een andere PC je harddisk niet meer kan lezen, probeer iemand te vinden met een Mac en sluit die aan via USB. Hier op het werk hebben we zo al belangrijke gegevens kunnen copieren van harde schijven die niet meer herkend werden op PC...

Comment

Dank je, ik zal het dan zeker eens proberen aan een Mac.

Wel net te horen gekregen dat de ICY-box die ik op het oog had niet voorradig is.
                      Weet iemand anders een winkel tussen Zuid-Antwerpen (Wilrijk, Edegem enzo) en Leuven waar zoiets steeds voorradig is?

Ik moet 1 hebben voor 2,5" IDE-schijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                        Dank je, ik zal het dan zeker eens proberen aan een Mac.

Wel net te horen gekregen dat de ICY-box die ik op het oog had niet voorradig is.
                        Weet iemand anders een winkel tussen Zuid-Antwerpen (Wilrijk, Edegem enzo) en Leuven waar zoiets steeds voorradig is?

Ik moet 1 hebben voor 2,5" IDE-schijven.

Mischien bij http://www.alternate.be/html/highlig...Level2=Extern& in Aartselaar ?
                        Last edited by nete; 30 juni 2009, 18:58.

Comment

Ok, hier even een update van mijn kant...

Harddisk in ICY-box en aansluiten op pc met windows-systeem werkt dus niet

De pc herkent de ICY-box, maar nadien niets meer. De schijf komt dus ook niet bij in de lijst met stations.

Zijn er nog andere mogelijkheden?
                          Ik zal iemand zoeken met een Mac ook om daar eens te proberen.

De schijf zelf draait nog (hoor ik wanneer deze in de box zit), dus geblokkeerd is ze niet en piepen of schuren doet ze ook niet.

Comment

is je hd niet vol ????
                            heb de indruk dat hij niet meer opstart omdat er geen tijdelijke ruimte is

greets
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

Comment

In een ICY-box aan een andere pc zou hij dan toch te lezen moeten zijn?

Comment

Working...
                              X