Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus - misleidende reclame

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Proximus - misleidende reclame

Ondertussen via mijn advocaat een brief laten sturen naar Proximus.
    Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden (hoe ze zich eruit gaan praten)

PS: ondertussen wel dat onding verkocht en een IPhone aangeschaft...dag en nacht verschil, de iphone rocks, wat een gebruiksvriendelijkheid.

Hans
    Last edited by CH Photography; 10 juli 2009, 13:37.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
      Waarom niet meteen naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gestapt, eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
        Waarom niet meteen naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gestapt, eigenlijk.
        Alleztoe, dat slaat nergens op
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
          Wanneer ze geen antwoord meer geven, een aangetekende brief versturen met je relaas + kopies van emails en ermee dreigen dat je ermee naar Test-Aankoop gaat of dreigen dat je hen ingebreke zal stellen. Ook aantonen dat andere winkels de smartphone wél met accesoires verkopen aan dezelfde prijs. Dat werkt altijd.

Lijkt me inderdaad niet logisch dat je een smartphone koopt zonder usb-kabel en software...
          Als ze de naam test aankoop horen zijn ze meestal wel snel met reageren. Dus niet enkel dreigen naar TA te gaan maar mail is naar hen en leg het uit, als je geen antwoord krijgt nemen zij de zaak over en contacteren zij proximus wel en dan zullen ze wel reageren.
          ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
            Als ze de naam test aankoop horen zijn ze meestal wel snel met reageren. Dus niet enkel dreigen naar TA te gaan maar mail is naar hen en leg het uit, als je geen antwoord krijgt nemen zij de zaak over en contacteren zij proximus wel en dan zullen ze wel reageren.
            Test-Aankoop zal dan wel even controleren of je lid bent. Ze leven tenslotte niet van de hemelse dauw zoals velen blijkbaar denken.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

TA controleert in het begin zeker niet of je lid bent, toch nooit bij mij gedaan, tenzij ze echt een hele procedure op moeten starten dan misschien wel maar aan mij hebben ze nooit iets gevraagd. En verder is het het ook handig om van zoiets lid te zijn lijkt me.
              ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                Ben benieuwd wat ze gaan antwoorden (hoe ze zich eruit gaan praten)
                PS: ondertussen wel dat onding verkocht en een IPhone aangeschaft...dag en nacht verschil, de iphone rocks, wat een gebruiksvriendelijkheid.
                Hans
                Uw eigen in nesten gewerkt dus ... de wet voorziet omruiling tegen een correct exemplaar of terugbetaling. Zal wat moeilijk worden als je die al verkocht hebt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dat is nog geen probleem hé Verseg want... heb het toestel verkocht aan mijn broer...
                  Bij eventuele omruiling of terugbetaling kan dat zonder problemen gebeuren.

Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Mij begin dit jaar ook een frauduleus abonnement laten aansmeren via telefoon. En ik trap daar normaal nooit in - sindsdien leg ik telefoons van onbekenden direct toe.

Eindelijk is het (hopelijk...) opgelost, na 7 maanden (klantendienst zes keer bellen, twee aangetekende brieven schrijven... *nooit* antwoord gehad...).

Dus ook geen hoge pet meer op van proximus, hoewel al jaren klant.

*afzetters, allemaal!*
                    I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Spijtige hier is dat ik met Base of Mobistar geen ontvangst heb hier in huis.
                      Anders was proximus ook al lang buiten gevlogen, hebben eens gebeld naar dochter en die had een pay & go en plots na een week werd dat een betaal kaart dus een abonement.
                      Gewoon door een telefoon van proximus aan te nemen en die af te luisteren.
                      Heeft wat voeten in de aarde gehad alvorens ik dat kon wijzigen.
                      Gedreigd met al mijn abonementen op te zeggen (zijn er hier 4 op een abonement en 2 pay&go kaarten).

Comment

idd, zo doen ze dat altijd.

ik had ook pay&go, en kreeg een telefoontje dat ik met mijn belgedrag beter af zou zijn met een abonnement. het was een promotie, waarin ik een jaar lang maar 5 euro moest betalen voor 10 euro beltegoed. nadien wel 10 euro. ze legde het wel correct uit, ik zou 18 maanden contractueel vastzitten aan hen.

het was inderdaad wel interessant voor mij, ik doe meestal 10 euro per maand op. ze vroeg of ze me dan wat info daarover mocht opsturen. ik vroeg of het al definitief was dan, en ze zei van niet... dus gaf ik mijn adres.

enkele dagen later zat een ingevuld contract in de brievenbus natuurlijk. kon er enkel nog van afzien met een onmiddellijk aangetekend schrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                          idd, zo doen ze dat altijd.

ik had ook pay&go, en kreeg een telefoontje dat ik met mijn belgedrag beter af zou zijn met een abonnement. het was een promotie, waarin ik een jaar lang maar 5 euro moest betalen voor 10 euro beltegoed. nadien wel 10 euro. ze legde het wel correct uit, ik zou 18 maanden contractueel vastzitten aan hen.

het was inderdaad wel interessant voor mij, ik doe meestal 10 euro per maand op. ze vroeg of ze me dan wat info daarover mocht opsturen. ik vroeg of het al definitief was dan, en ze zei van niet... dus gaf ik mijn adres.

enkele dagen later zat een ingevuld contract in de brievenbus natuurlijk. kon er enkel nog van afzien met een onmiddellijk aangetekend schrijven
                          Fucking hell, da's echt een plaag he. Heeft een halfjaar geduurd voor het opgelost was bij mij. En zelfs nu nog houd ik houd (hout) vast dat ik niet plots weer die sms krijg van "uw beltegoed werd met €15 aangevuld". En dat allemaal omdat een of andere werknemer van een verkooppunt zijn cijfers voor die maand wat wou opkrikken.

Mijn naam was zelfs verkeerd geschreven op alle facturen. En het "contract" (dat ik nooit getekend had, bien sur) was zogezegd afgesloten in een verkooppunt in Averbode - terwijl ik daar verdammt nog nooit geweest ben (en ook nooit zal komen).

Bij mijn plaatselijke verkooppunt zei de verkoper me letterlijk: "Je zit er voor twee jaar aan vast, ik zou het gewoon betalen, het zal toch niet lukken om het te veranderen."

Du-uh.

Comment

in de kleine lettertjes stond dat ik binnen de 10 dagen ofzo nog van de verkoop kon afzien met aangetekend schrijven. maar daarna zit je inderdaad vast.

dat zijn contracten die telefonisch worden afgesloten, en dat is wettelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                              in de kleine lettertjes stond dat ik binnen de 10 dagen ofzo nog van de verkoop kon afzien met aangetekend schrijven. maar daarna zit je inderdaad vast.

dat zijn contracten die telefonisch worden afgesloten, en dat is wettelijk...
                              Moet de provider van zo'n contract dan niet kunnen bewijzen doormiddel van een opgenomen geluidsfragment (van het telefoongesprek) dat jij wel degelijk toestemd met het contract?

Indien niet kunnen ze je namelijk eender welk duur contract aansmeren zonder zelfs ooit met je gebeld te hebben!

Als je ergens anders een contract aangaat moet er toch ook altijd je handtekening onderstaan?
                              Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                              Foto-Alex

Comment

Dacht ik ook? Vandaar dat ik tegen hen steevast zei: "toon mij het contract met mijn handtekening eronder, en ik betaal met plezier"

Enfin, nooit mijn facturen betaald (hoewel het 'slechts' telkens om €15 ging) en nu lijkt het gestopt te zijn (fingers crossed).

Comment

Working...
                                X