Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Proximus - misleidende reclame

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Proximus - misleidende reclame

Een goede 2 maand geleden kocht ik een nieuwe smartphone via de Proximus e-shop.
    Op de website werd vermeld dat volgende accessoires inbegrepen waren:
    - USB kabel
    - software
    - Stylus
    - headphone

Bij levering bleek dat de accessoires niet aanwezig waren.
    Na wat over en weer gemail kwam de e-shop tot de vaststelling dat deze accessoires niet aanwezig mogen zijn bij deze telefoon maar dat dit apart aan te schaffen accessoires zijn.
    1. Wat ben ik met een smartphone zonder usb kabel?
    2. Wat ben ik met een smartphone zonder connectiesoftware?
    3. Wat ben ik met een smartphone met ingebouwe radio als er geen headphone aanwezig is die dient als antenne?

Bij andere firma's, zoals Essec worden de accessoires wel bij deze telefoon geleverd voor dezelfde prijs.
    Er werd mij een compensatie beloofd omdat ik deze telefoon kocht volgens de gegevens op de site nl. met accessoires.
    Tot op heden heb ik nog steeds "nada","niets" ontvangen. Ik krijg ook geen gehoor meer van de betrokken diensten binnen Proximus.
    Ik overweeg daarom juridische stappen wegens ingebrekestelling.
    Iemand gelijkaardige ervaring?
    Ben reeds 12 jaar trouwe klant bij Proximus maar denk er nu sterk aan om over te schakelen naar Base of Mobistar.

Hans.
    Last edited by CH Photography; 24 juni 2009, 19:03.
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Re: Proximus - misleidende reclame

Wanneer ze geen antwoord meer geven, een aangetekende brief versturen met je relaas + kopies van emails en ermee dreigen dat je ermee naar Test-Aankoop gaat of dreigen dat je hen ingebreke zal stellen. Ook aantonen dat andere winkels de smartphone wél met accesoires verkopen aan dezelfde prijs. Dat werkt altijd.

Lijkt me inderdaad niet logisch dat je een smartphone koopt zonder usb-kabel en software...
    Sony α7ii
    5OOpx

Comment

.....
      Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        Een goede 2 maand geleden kocht ik een nieuwe smartphone via de Proximus e-shop.
        Op de website werd vermeld dat volgende accessoires inbegrepen waren:
        - USB kabel
        - software
        - Stylus
        - headphone
        Heb je hiervan nog bewijzen? Screenshots? Of staat het zo nog steeds vermeld? De wet stelt dat, zelfs als iets verkeerd geprijsd is of als er per ongeluk extra's bijstaan deze verplicht moeten verkocht worden aan die prijs tenzij ze kunnen aantonen dat de fout evident was (vb een Plasma scherm aan 1 euro is duidelijk een fout). Aangezien het hier over accessoires gaat die (zoals je meld) op andere plaatsen wel bijgeleverd worden, kunnen ze niet beweren dat het een duidelijke fout was.

Success,
        Dany_

Comment

Wel ik heb enkele mails waarin ze hun fout toegeven en mij voorstellen om in eerste instantie de accessoires na te zenden.
          Omdat ze deze accessoires bij nader inzien niet hebben stellen ze voor om mij via een ander weg te vergoeden. Een soort compensatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            Omdat ze deze accessoires bij nader inzien niet hebben

Comment

en over welke smart Phone gaat het?
              Flickr één
              Flickr two

Comment

De juiste regel dat je moet volgen is zeggen dat het toestel niet voldoet aan de beschrijvingen en je eist je recht op de wettelijke garantie.
                U heeft dan het recht tot een terugbetaling van de aankoop of het kosteloos vervangen van het toestel door een correct toestel.
                Pas als ze hier niet willen op ingaan kan je bij het ministerie terecht.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                  en over welke smart Phone gaat het?
                  LG KU990i viewty

Comment

in je handleiding staat normaal gezien beschreven wat er in de doos MOET zitten.

als dat er niet inzit, andere doos vragen of kosteloos accessoires laten opsturen.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      in je handleiding staat normaal gezien beschreven wat er in de doos MOET zitten.

als dat er niet inzit, andere doos vragen of kosteloos accessoires laten opsturen.
                      Dit is een minimum dat er moet bij zitten maar als een folder of wat dan ook aankondigt dat er nog wat extra bij zit dan moet ook dit erbij zitten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dit is een minimum dat er moet bij zitten maar als een folder of wat dan ook aankondigt dat er nog wat extra bij zit dan moet ook dit erbij zitten.
                        ja klopt maar wat Hans beschrijft (stylus, usb-kabel, software) zit er bij elke zichzelf respecterende smartphone gewoon standaard bij

over het oortje kan gediscussieerd worden maar inderdaad : als het in de folder er zo bijstaat, moet het er gewoon bijzitten... Daarom koop ik meestal gewoon in een winkel zodat je direct de inhoud van je pakket kan nakijken als de verkoper erbij staat

@ Hans : je kan misschien in een proximus-winkel eens wat amok gaan maken als er wat volk staat
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Hi,

Vorig jaar schreef mijn zoon in op een bepaalde actie van Proximus.
                          Aangezien er gefactureerd wordt moet het opgegeven adres juist zijn, logisch.
                          Het cadeau was een heuse gsm.

Na enige tijd ontvangt hij een sms dat de gsm met kiala is opgestuurd, en ligt bij kiala punt x.
                          Dat was wel helemaal aan de andere kant van Belgie ergens in Wallonie. Foutje.

En dan begint het: Kiala zegt, wij sturen naar het adres van proximus, proximus zegt , kiala heeft een fout gemaakt.
                          Niemand weet ergens van, resultaat nada.

DPaul.
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            En dan begint het: Kiala zegt, wij sturen naar het adres van proximus, proximus zegt , kiala heeft een fout gemaakt.
                            Kiala zijn de grootste bedriegers dat er zijn. Soms gaat het goed maar als er een foutje gebeurt krijg je het NOOIT opgelost en krijg je ook niemand vast. Op mails en post reageren ze gewoon niet! Definitief gedaan voor mij!
                            Niemand weet ergens van, resultaat nada.
                            Je kon het natuurlijk nog altijd afhalen in Wallonië.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

http://www.jep.be/
                              Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Working...
                              X