Ik zoek te vergeefs naar goedkope hotels/b&b of chalets/bungalows. Iemand die een leuk plaatsje kent uit zijn eigen ervaring? Ik zou je hulp echt waarderen. Ik wil ook mooie foto's maken, dus fotogenieke plekjes mogen ook vermeld worden. Alvast bedankt.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Normandië (honfleur, bayeux)
Collapse
X
-
-
Re: Normandië (honfleur, bayeux)
Bayeux is een heel goeie uitvalbasis om bv. het WO II gebeuren te bezoeken ( heb ik gedaan, en vanuit Bayeux). Minder druk dan Caen. Maar wel in een hotel."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
-
Als dit je kan helpen ?
The tourist office Le Havre - Etretat offers you to discover the region: Unusual places, beaches, restaurants, hotels, activities...
Officiële Franse site in het Nederlands. :-)
Het "origineel" : http://www.lehavretourisme.com/votre...erche-gite.asp" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Ik vind vooral de Normandische kust het beste om te fotograferen. Niet alleen omwille van de vele monumenten, maar ook omdat ze zo verscheiden is. Platte stukken worden afgewisseld door hoge rotsen (Arromanches, Pointe du Hoc). Ik vind Cabourg, Riva Bella, Trouville maar vooral Deauville een fotojacht zeker waard.
Het binnenland is wel wat moeilijker want ook de soldaten hebben tijdens WO II gevloekt ... Rijd je over de vele wegen dan belemmeren de vele hagen langsheen die weg je het vergezicht. (In de film "the longest day" liepen de duitsers aan de ene kant en de amerikanen aan de andere kant, zonder elkaar op ge merken - dit terzijde) Dus moet je het hebben van onverwachte plekjes (dorpjes met vakwerkhuizen bijvoorbeeld). Ik heb daar heel wat km gedaan maar ik zou je echt geen opsomming van dorpjes kunnen geven die speciaal zijn. Elk plekje heeft wel iets, je moet het maar opmerken.
Ik was verscheidene keren in een Gîte (de France) met volledige vrijheid : dan kan je voor speciale fotoeffekten héél vroeg vertrekken en/of laat thuiskomen !
Comment
-
-
twee jaar geleden in saint-aubin gelogeerd in gelijknamig hotel,kleine kamers,maar alle comfort erop en vriendelijke mensen,hebben de 3 formule's(ontbijt,middag en avondeten)en is ongeveer in't midden gelegen van de landingsstranden met de zee op 10 meter!grts; M
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk berichtis ongeveer in't midden gelegen van de landingsstranden met de zee op 10 meter!
Mvg,
Frederic
Comment
-
Bedankt iedereen. Ondertussen heb ik dankzij jullie een gite gevonden. Nu nog daarheen rijden en mooie foto's (proberen) te maken.
Cigaloun, uw raad zal ik zeker volgen! Lijkt me leuk om die kleine dorpjes te bezoeken.
Comment
Comment