Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Agressieve verkoop Mobistar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Agressieve verkoop Mobistar

    Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
    of als al die geldklopperij niets voor jullie is:
    ello mobile: de winst gaat naar een goed doel (op hun site staat welke) en op plaatsen waar ik geen ontvangst heb met proximus, heeft ello nog volle kracht.
    Ello Mobile maakt gebruik van het netwerk van Base.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Agressieve verkoop Mobistar

      Het topic gelezen en de starter kan ik wel volgen maar moet je maar eens nagaan hoeveel firma's dergelijke campagnes voeren en dan zal je zien dat je je de ganse dag kan ergeren ,zelf word ik redelijk veel lastig gevallen door telecom providers maar een kort en desnoods cordaat antwoord bezorgt me zelden een onozel antwoord ,.
      Ten slotte vind ik dat ook niet zo erg want dan word ik steeds op de hoogte gehouden van de tarieven en promo's .

      Comment


      • #18
        Re: Agressieve verkoop Mobistar

        idem hier als van de TS, ik sms soms, bellen doe ik haast nooit... bellen ze (mobistar) me op om een abo te nemen van 5 euro per maand, bellen is dan goedkoper. Wat ze er niet bij zeggen is dat SMS dan wel duurder is dan met een pre-paid SMS kaartje. En ze hadden gekeken op mijn laatste drie maanden, dat 5 euro abo zou beter zijn voor mij.
        Nu weet ik zelf dat ik niet aan dat bedrag kom per maand dus wil ik zelf even on-line de gegevens opvragen. Schrijf ik mezelf 100 keer opnieuw in en tja, altijd opnieuw de melding dat het niet lukt. Ik krijg nochtans de bevestigingsmail...
        dus ik bel de helpdesk en na heel veel vijven en zessen stuurt ze alles door naar de technische dienst. (waar ik overigens nog altijd geen antwoord van heb) Dus ik vraag ook ineens of ik de voorbije maanden voor 5 euro geld opbel... die kijkt dat na... Maar neen meneer, dat is voor u zeker niet voordelig...
        dat is dan het verschil in verkopers en helpdesk zeker??
        Nog iets, je kan SMS kaarten kopen. 9 euro voor 100 SMS goed he??? maar nu vraag ik voor de erste keer dat aan in de krantenwinkel en op dat briefje staat dat die 100 SMS maar een maand geldig zijn... op hun web pagina vind ik daar NIKS van terug... mooi he???
        klik je op de internetpagina naar de prijzen voor nationaal en internationaal bellen kom je terecht op alleen de internationale pagina, nergens vind je de voorwaarden van de SMS herlaadkaarten. Wel van de gewone belwaardes.
        voor mij is het genoeg geweest, ik ga veranderen van operator.
        dank u voor niks dan onduidelijkheid mobistar!!!!
        Last edited by TomStr; 19 juni 2009, 10:55.
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #19
          Re: Agressieve verkoop Mobistar

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Nonkel van mij moest ook zijn kaart herladen, had zo'n sms-gekregen om te verwittigen.
          Heeft dit een paar dagen te laat willen doen (eigen fout) en was alles kwijt wat er nog als belwaarde resteerde, kaart was geblokkeerd en nummer eveneens. Gebeld naar Proximus en niets aan te doen, niets deblokkeren, niets recupereren en dus ook het nummer definitief kwijt. Hij heeft gewoon een andere kaart moeten koper, terug belwaarde kopen en iedereen mogen zeggen dat hij een ander nummer had.
          Moet hij nu kwaad zijn op Proximus? Neen, gewoon voor de spiegel gaan staan en zichzelf eens uitjodelen!
          Als de limietdatum echt voorbij is zonder herladen, dan ben je inderdaad wel alles kwijt!
          Wil enkel maar aantonen dat herladen binnen het jaar niet klopt, waarom zou ik dan 13 maanden hebben met een betaalkaartje pay & go?

          Enfin, heb nog 11 dagen de tijd om er eens wat euro's op te zetten (als ik het weer niet vergeet)

          Comment


          • #20
            Re: Agressieve verkoop Mobistar

            Kijk je naar TV dan krijg je om de zoveel minuten ongevraagde reklame waarbij je niet eens de kans krijgt om te zeggen dat het u niet interesseert, je moet gewoon wachten tot het door is alvorens je je programma kan verder kijken.
            Dit zijn uren per dag dat je daaraan kan spenderen ... aan ongevraagde zever.
            En dan zit men hier te klagen over die twee telefoontjes per jaar dat een provider naar je pleegt en waar je op een paar seconden vanaf bent?
            Er zijn er die precies toch niets anders te doen hebben dan te klagen.
            En het mooiste moet nog komen ... zit men hier een kwartier te typen aan een tekst om te klagen dat je een paar seconden verloren hebt met hun telefoontje.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Agressieve verkoop Mobistar

              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
              Wil enkel maar aantonen dat herladen binnen het jaar niet klopt, waarom zou ik dan 13 maanden hebben met een betaalkaartje pay & go?
              Snap ik wel maar net als polleke_cgc wil ik maar aantonen dat als die uiterste datum door is dat je wel alles kwijt bent. Je kan dus niet zeggen van "ik zet er 100€ op en ben 5 jaar gerust".
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Agressieve verkoop Mobistar

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Klopt ... en je zit dan gewoon bij Mobistar.
                Wat is daar verkeerd aan als ze het even goedkoop of goedkoper leveren dan Mobistar zelf ? Alhoewel, bij GSM is "duur" en "minder duur" nog altijd beter op zijn plaats.
                Ik bedoel dan wel voor mensen die hun GSM + verbruik zelf moeten betalen.

                En één van de voornaamste voordelen van Telenet en Simyo: je moet niet eerst naar de unief om wijs te geraken uit het oerwoud van tarieven (vooral Mobistar).
                Eén enkel betaalbaar tarief, meer moet dat niet zijn.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Agressieve verkoop Mobistar

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Snap ik wel maar net als polleke_cgc wil ik maar aantonen dat als die uiterste datum door is dat je wel alles kwijt bent. Je kan dus niet zeggen van "ik zet er 100€ op en ben 5 jaar gerust".
                  Die limietdatum zou onze "specialist" in vereenvoudiging Van Quickenborne beter ook eens afschaffen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Agressieve verkoop Mobistar

                    Als ze je nog eens opbellen nadat je al meermaals te kennen gegeven hebt dat je niet geïnteresseerd bent, kan je best dit nogmaals melden en de naam van de operator vragen. Je vraagt of hij of zij dit nogmaals wil noteren en vraagt dan ook om je even door te verbinden met hun verantwoordelijke.

                    Als deze persoon al aanwezig is, dan vraag je ook zijn naam en je zegt duidelijk dat je niet meer wenst dat ze je contacteren voor dat soort acties.

                    Ik heb dit al bij enkele bedrijven gedaan en nooit meer last van gehad. Blijkbaar voelen ze zich kwetsbaarder als je hun naam kent en doen ze er dan wel iets aan.

                    Verder als ze telefonisch gratis zaken beloven, ook steeds hun naam vragen en duidelijk vragen dat er geen extra kosten of voorwaarden aan verbonden zijn. Je kan hen ook melden dat je dit gesprek opneemt (zogezegd), ze zullen dan wel rap de kleine lettertjes ook doorgeven.

                    Een collega van mij kreeg zo eens een dame van telenet aan de lijn voor een aansluiting digitale televisie enzo. Hij vroeg naam, de zekerheid dat het volledig gratis was zonder extra zaken en noteerde datum en uur van het gesprek. Vermits de dame beloofde dat hij alles gratis kreeg, mochten ze het komen installeren.
                    Toen de installateur langskwam, wou die na afloop een rekening maken omdat blijkbaar toch niet alles voorzien was in het pakket. Hij heeft deze gezegd dat hij dan maar alles terug moest afbreken en meenemen.
                    De installateur contacteerde telenet met het probleem en gaf de telefoon aan mijn collega door. Na vermelding van datum en uur van de telefoon met de dame en de naam van de dame, en na even wachten, bevestigden ze dat zij dit inderdaad beloofd had (ze nemen deze gesprekken ook op blijkbaar) en dat hij alles gratis mocht houden.

                    Hij heeft er nooit een rekening voor ontvangen.

                    Dus: zorg dat je meer over hen weet en dat je minstens weet met wie je gepraat hebt.
                    Dan heb je achteraf iets meer achter de hand om nog eens terug de confrontatie aan te gaan. Klant is en blijft koning!
                    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                    Comment


                    • #25
                      Re: Agressieve verkoop Mobistar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                      Je kan hen ook melden dat je dit gesprek opneemt (zogezegd), ze zullen dan wel rap de kleine lettertjes ook doorgeven.
                      Opletten met zoiets! Een gesprek opnemen mag niet zomaar en het melden als het gesprek al begonnen is valt ook niet binnen de regeltjes en blijft strafbaar.
                      Je moet de melding maken voordat het gesprek begint zodat de persoon in kwestie de keuze heeft het gesprek te voeren of op te hangen zonder iets te zeggen.
                      En ja, ook zo doen bedrijven dit als jij hen belt! Je krijgt eerst de menu, dan krijg je de melding dat het gesprek opgenomen wordt of dat er iemand kan meeluisteren en pas dan wordt je doorverbonden met de persoon.
                      Dus ook als zij aan u bellen mogen ze het gesprek niet opnemen omdat je vooraf niet verwittigd werd dat dit zou gebeuren ... het kan dus ook nooit als bewijs gebruikt worden want het is onwettig! Dit laatste vergeten sommige bedrijven wel eens.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Agressieve verkoop Mobistar

                        Ja, het is inderdaad onwettig om effectief op te nemen.
                        Maar de meesten van die medewerkers/telefonistes weten dit niet en krijgen al schrik als je hen zegt dat je dit opneemt om hun op hun woord te nemen.

                        Ik heb het ook nog nooit opgenomen, maar het heeft wel al eens goed geholpen als afschrikmiddel.
                        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                        Comment


                        • #27
                          Re: Agressieve verkoop Mobistar

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          En één van de voornaamste voordelen van Telenet en Simyo: je moet niet eerst naar de unief om wijs te geraken uit het oerwoud van tarieven (vooral Mobistar).
                          Maar als ge bij Telenet uw andere contracten opzegt, dan heb je ook geen GSM meer.
                          Hoe je het draait of keert, er is altijd een addertje onder het gras en de keuze maak je gewoon zelf volgens de hetgeen in uw situatie het beste is.
                          Ik betaal mijn GSM zelf en betaal wel een abo ... kost mij 30€ per maand voor 2 nummers maar er zit wel 40uur bellen per maand inbegrepen tussen eigen nummer en 1,5 uur naar eender welk netwerk (vaste en mobiele binnenlandse nummers behalve speciale nummers).
                          Die 40 uur gratis bellen brengt mij meer op dan een gratis abo en enkel de communicaties te betalen ... omdat we veel onderling bellen.
                          Die situatie kan bij u anders zijn en bij een ander nog anders. Het is gewoon onmogelijk om hier in een ander zijn plaats te beslissen en iets de hemel in te prijzen zonder heel de situatie te kennen.
                          Men kan inderdaad producten en providers aanraden of vermelden maar zeggen dat x, y of z beter is blijft persoonlijk.
                          Mijn moeder belt bijna nooit met haar GSM, misschien een kwartier per jaar. Waarom blijft ze bij een specifieke provider? Omdat bijna iedereen dat naar haar belt bij die provider zit en ze het die mensen zo goedkoop mogelijk wil laten. (Pech want ik zit bij een andere).
                          Sommige mensen kijken niet alleen naar zichzelf nete, soms houden ze nog rekening met een ander.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Agressieve verkoop Mobistar

                            Natuurlijk heb je hier 100 % gelijk, iedereen zit in een welbepaalde situatie en belpatroon, waardoor het ene tarief veel interessanter voor x dan voor y.

                            Ik gaf de hints hoofdzakelijk omdat TS heel weinig zijn GSM gebruikt, maar welverveeld zit met de agresieve reclame.

                            Ik bel tenslotte véél meer via mijn vaste lijn, ik betaal een 20 euro en bel zoveel ik wil naar vaste lijnen. Mijn broer woont verder weg (als je dan eens belt is toch vlug een kwartiertje) en mijn zoon kan ik via Voipcheap in Amerika op zijn GSM bellen voor 1 cent per minuut.
                            Moest bellen met de GSM (ook als je eens langer babbelt) echt goedkoop zijn, dan zou ik ook overwegen om de vaste lijn op te zeggen (temeer omdat anderen mij dan ook goedkoop zouden kunnen bellen). Maar een GSM abonnement van zo'n 20 euro waar ik per maand onbeperkt kan bellen ben ik nog niet tegengekomen. Base komt in de buurt, tegen 99 euro per maand.....
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Agressieve verkoop Mobistar

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Sommige mensen kijken niet alleen naar zichzelf nete, soms houden ze nog rekening met een ander.
                              Heb jij nog een vaste lijn Verseg ? Indien niet klopt je zin hierboven niet helemaal, want al ik je dan zou willen bellen moet ik noodgedwongen een duur GSM gesprek voeren.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Agressieve verkoop Mobistar

                                Vraag mij maar een ding af zou wel willen dat gratis abbonement bij telenet,
                                maar waarom dat enkel proximus een mast heeft hier en de andere twee niet dat begrijp ik niet .
                                Zelf all getest met vrienden dat die hier komen en mobistar of base geen ontvangst hier
                                Vind dat proximus hier een monopoly heeft en de anderen niet laat meedelen in de klanten hier in deze regio


                                Heb al meermaals gezegd aan de telenet klantendienst of personen die mij opbellen om mijn abbonement te wijzigen.
                                Waarom dat ik hier geen ontvangst heb met hun operator, geen antwoord ze weten het niet

                                Comment

                                Working...
                                X