Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Agressieve verkoop Mobistar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Agressieve verkoop Mobistar

Hoi,

normaal start ik geen discusies in Chit-Chat maar voor een keer maak ik graag een uitzondering.

Wat me de laatste tijd men voeten uithangt is dat Mobistar mij om het half jaar opbelt om te vragen of ik geen abonnement wil. Wat ik dus duidelijk niet wil omdat ik nog geen 5,00 EUR op een maand opbel met een herlaadkaart.

In het begin is de dame altijd vriendelijk, maar dan komt het. Als je nu lid wordt dan krijg je dit en dat en dat... ah ja ze bedanken je eerst nog omdat je jarenlang klant bent.

Telkens blijven ze mij opbellen, mijn moeder trouwens ook (die belt even weinig als ik). Uiteindelijk heeft 1 dame mij gevraagd of ik in de toekomst nog opgebeld wil worden. Ik heb dus NEEN gezegd en hoop dat dit zo blijft. Bij mijn moeder hebben ze dit nog niet gevraagd en die heeft elk half jaar van jan. Dit keer weer, in het begin zijn ze vriendelijk maar naar het einde willen ze persé weten waarom je geen abo wil. Moet men zich tegenwoordig verantwoorden is mijn vraag dan?

Gaat Mobistar mijn rekening betalen als ze me opbellen als ik in het buitenland zit?

Iets anders: ik ga naar de supermarkt en ja wie staat daar: MOBISTAR.

Twee jonge verkopers, een dame en een heer. Ze vroegen me opdringerig of ik een abonnement had en vroegen hoeveel sms-kes ik stuurde op een week. Ik zei een stuk of 1-2. En hoeveel keer ik bel op een week. Dat is hoogstens 1 keer per maand (ik weet het het is weinig en ben een uitzondering van ne jonge mens). Toen hoorde ik de dame "zot" zeggen toen ze hoorde wat ik zei.

Die kerel kwam ook overdreven arrogant over. Ik wou naar zijn naamsplaatje zien maar dat was maar half leesbaar omdat zijn vest erover hangde. Hij vroeg me ook direct waarom ik naar zijn naamsbordje staarde.

Ik hoor jullie nu al zeggen: waarom ga je niet op een ander? Wel in de week kwam ik weer in mijn favo suppermarkt en wie stond daar: de paarse mannekes den Proximus.

De dame ik questie vroeg of ik niet wilde 'krabben'. Het was zogezegd 'gratis' (zoals de bussen in de Limburg). Wel ik hoef das NIET. Ik geloof niet in zulke zaken en ben dan maar verder gegaan zonder te praten want dat levert toch enkel frustraties op. Ik hoorde haar weer iets luidop zeggen, iets in den aard van "zeg jom, kzal kik wel krabben zelle". Dus hiermee wil ik zeggen, op een ander is het niet beter.

Ongelooflijk, ik kom op de vrijdagmarkt onlangs, wie staat daar: weeral diezelfde verkoper van MOBISTAR. Maar hij kende me niet meer. Ik vroeg: "en veel abonementen verkocht"? Hij grijnsde met een enorm voldaan gevoel en zei me: 'het is niet slecht geweest'.

Maar wanneer krijg ik nu eindelijk mijn gratis belwaarde of mijn gratis sms-jes zonder dat ik iets moet tekenen of moet krabben om te winnen. Wanneer staan die gasten van Mobistar voor mijn deur of in de winkel briefkes van 5 Euro uit te delen, ik zal heus wel belwaarde kopen hoor, ze mogen er komen bijstaan. (even serieus nu, dat gaan ze natuurlijk niet doen).

Ik wil maar zeggen: HET DRAAIT ALLEMAAL OM GELD

Als ik een abonement koop (het goedkoopste is 5 Euro per maand) en ik bel normaal gezien maar 4,50 Euro op per maand, wel dan ben ik die 50 cent wel kwijt. Ik neem die mee naar de volgende maand als ik het goed begrepen heb, maar er gaat wel 5 Euro van mijn rekening. Ik hoor u al zeggen 'zeveraar om die 50 cent' maar nu komt het: als ik denk dat ik nog 3 euro te goed heb en ik bel naar mijn vriend en denk ik heb toch nog belwaarde genoeg en uiteindelijk blijkt dat ik voor 6 euro heb opgebeld, dan wordt dat me de volgende keer wel aangerekend! En dat zeggen onze MOBISTAR verkopers niet. Of zijn dat freelancers die aan 4.00 Euro per uur werken en betaald worden per abonement dat ze de 'mensen' aansmeren?

Wel nu ben ik eens benieuwd naar jullie reactie. Gelieve het netjes te houden en niet beginnen te schelden of kleinerend te doen want dit is nu eenmaal mijn ergernis en mijn visie op de dingen.

Re: Agressieve verkoop Mobistar

D'een dezen zit bij Proximus (pay and go kaartje), SMS en bel eveneens zeer zelden (Mijn laatste herlaadbeurt van 10 € dateert van 23/12/'2008...).

Proximus heeft me nog nooit opgebeld (vinden het waarschijnlijk de moeite niet ).
    En, ja : ik weet dat ik ook voor 5 € kan herladen, maar op een jaar lukt het wel om die 10 € "op te krijgen", dat lukt zelfs in 6 maanden .

Bij Proximus blijft die belwaarde 1 jaar geldig. Je bent dus verplicht om binnen 1 jaar te herladen (want anders werkt je kaartje niet meer). Maar herlaadbeurten van 5 € hebben ze dus ook (toch langs het internet).
    T'is mogelijk dat Proximus duurder is dan Mobistar, maar als je zoals ik met moeite 20€ per jaar erdoor sast speelt dat niet echt een rol...
    Groeten,

Polleke

Comment

Hmz, das wel interessant! Bedankt polleke

Das dan toch een betere 'service' bij proximus als ze je niet om de haverklap ambeteren.

Alleen spijtig dat je dan van GSM-nummer moet veranderen, iedereen kent mijn nummer nu al

Comment

Zelfs met een pay and go kan je je nummer meenemen!
        Maar ga eerst eens kijken op de site van BIPT, dan vind je de goedkoopste, zeker als je goed weet wat je gebruikt.

Comment

Steven ook ik ben klant bij Mobistar en ik ben dezelfde soort klant als gij
          Dus ik bel weinig en sms af en toe.
          Heel af en toe krijg ik wel een sms van Mobistar zelf als ze iets aan te bieden hebben.
          Voor de rest heb ik geen last.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
            Hmz, das wel interessant! Bedankt polleke

Das dan toch een betere 'service' bij proximus als ze je niet om de haverklap ambeteren.

Alleen spijtig dat je dan van GSM-nummer moet veranderen, iedereen kent mijn nummer nu al
            Waarom zou je van nummer moeten veranderen? Tegenwoordig moeten ze toch gratis het nummer overhevelen naar andere provider?
            Of telt dat enkel bij abonnementen?

Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Simpel en goedkoop, zeker als je nogal eens naar vaste lijnen belt. www.simyo.be
              Plus geen oerwoud aan tarieven.
              En alles via internet, ze bellen dus nooit op.

En als je Telenet klant bent en zelden naar vaste lijnen belt: Telenet Mobile: niks abonnement en je betaalt enkel wat je belt.
              En ook geen oerwoud aan tarieven.
              Last edited by nete; 19 juni 2009, 01:04.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Veel blabla voor niets ... sorry dat ik het zeg.

In het buitenland bellen ze u normaal niet op en mocht dit al gebeuren moet je niets betalen als het een oproep van Mobistar is.

Als ze u opbellen kan je ook direct vriendelijk zeggen "Sorry, ik heb geen interesse en wil hier niet verder tijd aan spenderen". Nog nooit gehad dat ze dan agressief worden.

Als je een winkel als de Fnac binnen gaat heb je grote kans dat er iemand naar je toekomt om over je GSM-gebruik te praten ... maar dit heb je zowel met Mobistar, Proximus, Base, ...
                Ook hier heb je de kans om gewoon te zeggen dat je geen interesse hebt en gewoon verder te gaan, niemand kan u verplichten te luisteren of te antwoorden.
                Als er ene van Mobistar naar mij komt ben ik hem voor, nog voor hij de kans krijgt iets te zeggen krijgt hij te horen dat ik al tevreden klant ben met een abonnement op maat. Dan lachen ze meestal eens en krijg je een kleine attentie zoals een pen of andere gadget. Zo'n ramp vind ik dat nu ook niet.

Hoe zoiets overkomt ligt meer bij jezelf als bij die persoon dat je aanspreekt ... als je ze vriendelijk te woord staat kan je er op enkele seconden vanaf zijn.

Wil je er nog sneller vanaf, leg gewoon neer zonder iets te zeggen als ze u bellen of loop ze voorbij in de winken en doe dat je ze niet ziet ... volledig onbeleefd (veer arroganter als wat jij van hen denkt) maar een mogelijkheid wat veel mensen toepassen.

Vergeet echter niet dat het niet het bedrijf is dat arrogant is als je op een onbeleefderik valt, het is de persoon in kwestie dat je te woord staat. Meestal geen werknemers van die bedrijven maar studenten of externe bureau's die wat komen bijverdienen. In elk bedrijf heb je dat, vriendelijke en minder vriendelijke mensen ... maar dat heb je ook bij je kennissen en vriendenkring.

En dan nog zoiets, bij een bedrijf draait het altijd om geld, dacht je nu echt dat ze iets gratis geven zonder er iets voor in de plaats te krijgen? Al is het gewoon de zekerheid om ja als klant te behouden.

Als Mobistar mij zou opbellen of aanspreken, dan heb ik enkele seconden verloren ja ... maar die honderden andere bedrijven die je brievenbus volproppen met ongevraagde reklame, iets onder je ruitenwisser steken, je iets in je handen duwen op straat, ... daar heb ik veel meer werk aan want dat mag ik nadien nog eens gaan inpakken en bij papier en karton gaan zetten dat een maand nadien pas langskomt, dat ligt dan veel langer in de weg.

Ik wil maar zeggen, je kunt over alles klagen of je kunt alles met de glimlacht eens bekijken en het verder negeren. Mensen doen maar gewoon hun job hoor, net als de wegenwerkers die ook in mijn weg staan 's morgens op alle mogelijke wegen.
                Wees blij dat ze er zijn, het is in ieder geval een persoon minder waar jij het dopgeld mee van moet betalen!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  En als je Telenet klant bent en zelden naar vaste lijnen belt: Telenet Mobile: niks abonnement en je betaalt enkel wat je belt.
                  En ook geen oerwoud aan tarieven.
                  Klopt ... en je zit dan gewoon bij Mobistar.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

of als al die geldklopperij niets voor jullie is:
                    ello mobile: de winst gaat naar een goed doel (op hun site staat welke) en op plaatsen waar ik geen ontvangst heb met proximus, heeft ello nog volle kracht. Alleen spijtig dat mijn vader via zijn werk spotgoedkoop aan proximus kan geraken waardoor het voor mij te duur zou zijn om over te stappen (automatische betaalopdracht en dus gratis sms enzo hé). Als je echter maar af en toe belt of sms't is ello gemiddeld van prijs en nu krijg je zelfs tot eind dit jaar 15 euro kado als je het nummer van iemand met ello ingeeft dat die je zogezegd overtuigd heeft
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Bij Proximus blijft die belwaarde 1 jaar geldig. Je bent dus verplicht om binnen 1 jaar te herladen (want anders werkt je kaartje niet meer)l...
                      Dit klopt niet echt
                      Ik heb zelf ook slechts een pay & go kaartje en normaal zou ik moeten hebben herladen op 31/05/2009 maar was dit kompleet vergeten.
                      Op 02/06/2009 legde ik m'n gsm aan om te zien of ik nog daadwerkelijk kon bellen. Ik kreeg plots een sms van hun centrale met de boodschap dat ik diende te herladen op uiterlijk 30/06/2009 en de belwaarde van de kaart was zelfs ongewijzigd.
                      Bel ik veel, eveneens een negatief antwoord. Ik belde het afgelopen jaar van 31/05/2008 tot heden (dus langer dan een jaar) nog geen 15 euro op.

Wat ik wel vreemd vond was een goed jaar geleden bij het lanceren van een nieuwe formule. Ze belde me op voor in te tekenen in die nieuwe formule wat ik wel iets interessanter vond...de grap... ze vroeg waar ik nog te bereiken was . Ik zei: mevrouw, ik heb slechts één mobieltje... jamaar meneer, we moeten wel nog en ander nummer hebben... toen zei ik dada mevrouw
                      Last edited by Blue Point; 19 juni 2009, 09:52.

Comment

Onlangs 's avonds ook eens een enquête gehad van Proximus. Ik heb geantwoord dat ze mij stoorden en dat ik liever had dat ze mij niet meer terugbelden. Ik kreeg het antwoord dat ze het gingen noteren.

Ook eens gehad dat ik gebeld werd en als ik zei dat ik geen tijd had om op de vragen te antwoorden vroegen ze of ze later konden terug belden. Ik heb geantwoord dat het beter was dat ze niet meer terugbelden, niks meer van gehoord.

Dany_

Comment

Ik zit bij Proximus en heb dat Generation Pakket waardoor ik 5000 gratis 'esemeskes' heb per maand

momenteel heb ik een paar acties lopen:

na 6 herlaadbeurten van minstens 15 euro, krijg ik 20 euro cadeau.
                          alles wat ik deze zomer zou herladen, daar krijg ik in september 20% van cadeau

Ik doe ongeveer 15 euro per maand op aan telefoneren. Vroeger had ik een abbo maar omdat ik eens op een maand teveel gebeld had en een rekening kreeg van 13.000 Bef, heb ik dat onmiddellijk stopgezet. Sindsdien alleen Pay&Go.

Mij bellen ze alleen als ze zien dat mijn bel en sms gedrag beter aanleunt bij een ander pakket van hun. Dat is al tweemaal voorgevallen en telkens is het mij beter bekomen. Voor de rest vallen ze me niet lastig.
                          You can trust anyone, just not the little devil inside them...

Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                            Dit klopt niet echt
                            Ik heb zelf ook slechts een pay & go kaartje en normaal zou ik moeten hebben herladen op 31/05/2009 maar was dit kompleet vergeten.
                            Op 02/06/2009 legde ik m'n gsm aan om te zien of ik nog daadwerkelijk kon bellen. Ik kreeg plots een sms van hun centrale met de boodschap dat ik diende te herladen op uiterlijk 30/06/2009 en de belwaarde van de kaart was zelfs ongewijzigd.
                            Nonkel van mij moest ook zijn kaart herladen, had zo'n sms-gekregen om te verwittigen.
                            Heeft dit een paar dagen te laat willen doen (eigen fout) en was alles kwijt wat er nog als belwaarde resteerde, kaart was geblokkeerd en nummer eveneens. Gebeld naar Proximus en niets aan te doen, niets deblokkeren, niets recupereren en dus ook het nummer definitief kwijt. Hij heeft gewoon een andere kaart moeten koper, terug belwaarde kopen en iedereen mogen zeggen dat hij een ander nummer had.
                            Moet hij nu kwaad zijn op Proximus? Neen, gewoon voor de spiegel gaan staan en zichzelf eens uitjodelen!
                            Als de limietdatum echt voorbij is zonder herladen, dan ben je inderdaad wel alles kwijt!
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Klopt ... en je zit dan gewoon bij Mobistar.
                              Ben je zeker dacht dat telenet bij Base was of is
                              Ben zelf overgegaan van proximus abonement naar pay en go, nummer behouden
                              Reden waarom ik overgeschakeld heb, ze vroegen dat ook wat te veel. En dat ik niet meer belde met dat nummer enkel opgebeld word.
                              Enige minpunt hier is dat telenet om de haverklap belt om bij hun klant te worden
                              Altijd hetzelfde antwoord terug gegeven, zit nog een tijdje vast aan een abonement.
                              Ze melde ook dat ik mijn nummer kan en zou behouden.
                              En daarbij ik woon vlak tegen de grens en hier kan je met mobistar of base niks doen geen ontvangst enkel proximus heeft hier redelijk goede ontvangst

Comment

Working...
                              X