Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van PC naar MAC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• van PC naar MAC

Hallo,

"Dankzij" de crisis heb ik voor een Apple en een ei een werkloze PowerMac op de kop kunnen tikken.

Alles draait intussen, maar probleem met de oude externe harddisk, die wordt op de Mac readonly... Weet iemand waaraan dit zou liggen en zijn er oplossingen?
    Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met het windows format van die harddisk (heeft altijd op windows PC gedraaid).

Een simpele format is niet meteen een oplossing omdat mijn hele foto-archief daarop staat natuurlijk...

Is er een mogelijkheid om een externe harddisk op beide systemen te gebruiken (PC en MAC) of is dit een illusie?

Alvast bedankt voor de hulp!

Sofie
    BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

Re: van PC naar MAC

Dat is zeker mogelijk, maar formateren in fat.

Grt Albert
    Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Dus er zit eigenlijk niets anders op dan een 2e HDD te lenen, alles over te zetten en dan de mijne te formatteren in FAT?

Comment

Je kan je foto's toch naar je Mac kopiëren aangezien je read-only toegang hebt, formatteren en terug op de externe schijf zetten?
        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Je kan je foto's toch naar je Mac kopiëren aangezien je read-only toegang hebt, formatteren en terug op de externe schijf zetten?
          Schijf Mac onvoldoende groot voor externe schijf van 500 GB (350 Gb gebruikt) over te zetten...
          Anders had ik dat al geprobeerd.

Comment

Er bestaan programma's (drivers) om nfts te kunnen lezen en schrijving vanaf osX.

Deze zijn gratis en gemakkelijk te vinden via google.

Comment

Stuffit heet het progje fat en nfts leest voor mac osx ;gratis te vinden op google

Grtz

Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Working...
              X