Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een hond ?!?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een hond ?!?

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    ik denk dat ik na het lezen van u vereisten ik siteer even "Een dagelijkse nood aan beweging is OK, maar drie keer per dag buiten is wat veel van het goede."
    van mening ben dat u best geen hond in huis haalt, u bent er niet klaar voor.
    zie dit niet als een belediging maar als goede raad

greets
    Wat is dat nu voor bull**** ... Ik ga ook niet elke dag wandelen met mijn hond, maar hij loopt, spurt, ... toch elke dag genoeg rond op ons gras hoor!
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
      Wat is dat nu voor bull**** ... Ik ga ook niet elke dag wandelen met mijn hond, maar hij loopt, spurt, ... toch elke dag genoeg rond op ons gras hoor!
      Dat denk ik er ook van. Een hond drie keer uitlaten is goed voor mensen met een Chiwawa op een appartement. Dat beest kan niet anders dan tijdens een wandeling zijn behoefte doen.
      Mensen met een tuin waar de hond kan ravotten hebben veel minder behoefte aan drie keer per dag gaan wandelen met de hond dan mensen die opgesloten zitten zonder tuin en niet anders kunnen dan ermee gaan wandelen. In dat laatste geval is het beter dit te doen als je veel thuis bent, zoals op pensioen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

als je een GROTE tuin hebt is 3x gaan wandelen misschien niet echt nodig, op voorwaarde dat het dier zijn gevoeg in de tuin mag doen , anders is het mishandeling. Wij gaan met onze cocker 3x per dag: 'smorgens, na het werk en 'savonds laat voor 't slapen. Deze taak is verdeeld tussen 2 ouders en 2 adolescenten dus niemand moet meer dan 1x per dag.
        Neem geen Beagle, leuke honden maar sterk jachtinstinct,veel behoefte aan beweging en kunnen slecht alleen zijn. Net als onze cocker zijn ze selectief doof , wat voor de meeste jachthonden opgaat.
        Ga anders eens langs het lokale dierenasiel, er zitten daar genoeg sukkelaars die een nieuwe thuis kunnen gebruiken. Laat je wel goed voorlichten over de voorgeschiedenis van het diertje want heropvoeden is ook niet simpel.
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Een hond, vooral een jachthond, heeft behoefte aan dagelijkse beweging (niet aangelijnd!) en stimulatie. In een tuin, hoe groot ook, zal dat niet lukken.

Voor de rest denk ik ook dat je nooit een goede band met je hond kan krijgen als ie zichzelf de hele dag moet bezighouden.
          Wij gaan drie maal per dag met onze labrador wandelen, en koppelen daar ook een heel stuk (jacht)training aan, met oa. apports en aandachtsoefeningen.
          En ik moet zeggen dat we daar de vruchten van beginnen plukken: andere honden en mensen worden steeds meer genegeerd, en in huis is ie kalm.

Mijn vrouw en ik werken trouwens allebei voltijds -je hoeft niet gepensioneerd te zijn om een hond te hebben.

Ivm cadeautjes: elke wandeling dropt ie een cadeautje op straat, kan ook niet anders: we wonen in de stad. Elke keer wordt het cadeautje mooi verpakt in zo'n zwart zakje, en thuis in de vuilniszak gedeponeerd. Maar sls ik rondkijk op straat lijkt het wel alsof wij de enigen zijn die alles opruimen
          Er is een hondentoilet in de buurt (ook in een speelplein), maar de vuilnisbak daar puilt uit van de kakzakjes - dat is dus geen oplossing. Is overigens de enige publieke vuilnisbak in de ruime omtrek.

Comment

Wij hadden een Golden Rertriever maar die hebben we op 12 jarige leeftijd moeten laten inslapen. Nog elke dag missen we " onze vriend ", verwachten dat hij er is als we thuiskomen of 's morgens opstaan maar nee, hij is niet meer.
            We hebben ondertussen beslist om een nieuw hondje te nemen. Een maatje kleiner nu.
            Net als onze Golden Retriever hebben we gezocht naar een gezin waar de hondjes echt in huis worden opgevoed en waar er zeker niet "overfokt" wordt.
            Onze Darco kwam van Damme en nu hebben we een King Charles Spaniel besproken in Menen. Dat is een hele afstand vanuit Westerlo maar dat hebben we er voor over.
            We hebben ons hondje voor het eerst gezien toen ze 4 weken oud was en nu is ze onderussen 6 weken.
            Normaal mogen we haar gaan halen binnen 2 weken nadat ze "gechipt" is. Het is een rashondje met een oerdegelijke afstamming.
            Hopelijk gaan we er veel plezier aan beleven. Ik ben zopas op brugpensioen gegaan en heb zodoende tijd om ons hondje "proberen" op te voeden.

Comment

misschien zit hier wat tussen?

grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het belangrijkste vergeten we nog ...
                Alvorens met een hond te beginnen, ben je bereid 125€ of meer per maand uit te geven aan je dier om het deftig te verzorgen?
                Ook als uw hond eens ziek is of een ander probleempje heeft moet je ervoor zorgen en 60, 80, 100, 120€ ineens uitgeven aan een dierenarts en medicatie is geen uitzondering. Eten, drinken, speeltjes en dergelijke erbij maakt bepaalde maanden wel redelijk duur als daar wat extra bij komt. Niet elke maand is even duur maar het kan.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Heb jij pech zeg om daar zo dikwijls last van te hebben.
                  Ik ben als kind opgegroeid op de buiten, de tijd dat bijna iedereen een hond had, iedere hond van de boeren los liep waar het maar kon, waar paard en kar nog door de straat trok (en ook iets achter liet), een periode waar er geen hondentoiletten bestond, ...
                  En ja, als ik op heel mijn jeugd 2 keer in zo'n str*nt gelopen heb zal dat veel zijn en ik ging ook dagelijks naar zo'n speelpleintje of dergelijke.
                  Tijden zijn veranderd, er zijn minder honden dan vroeger, bijna geen loslopende honden meer maar er zijn ook geen velden meer, geen grachten of dergelijke ... de mens heeft elk klein stukje natuur ingepalmd en omgetoverd naar een luxe-tuintje.
                  Het is geen excuus maar de mens heeft zich hier zelf ingewerkt en dieren zijn nu eenmaal niet als mensen, ze kennen niet echt de plekjes waar het mag.
                  Hier in de wijk zijn verschillende mensen met een hond, als je van ene last hebt is het altijd van dezelfde ... sommige mensen komen zelfs tot op uw gazon wandelen om hun hond hun behoefte te laten doen, dit is inderdaad wat overdreven van het goede.
                  Normaal laten we de hond altijd eerst zijn behoefte doen in onze eigen tuin (deel voorzien voor de hond) en gaan we dan pas wandelen. Een plasje kan je niet volledig voorkomen maar een cadeauke valt wel op te lossen, desnoods ruim je het inderdaad op.
                  Het grote verschil met vroeger is dat mensen nu minder verdraagzaam zijn ... vroeger ging alles het wasmachien in en het was opgelost, nu wordt er ruzie over gemaakt of zelfs politie bijgehaald (ook al kuis je alles op).
                  Hetzelfde met een blaffende hond ... vroeger als een hond blafte kwamen de buren er een been aan geven, nu bellen ze de politie.
                  Het moet wat van beide kanten komen natuurlijk, wat goede wil van het baasje en wat begrip van anderen. Sommigen laten hun hond bewust uit op een ander, anderen hebben dit per ongeluk eens voor.
                  Lap wij zullen nog de schuldigen zijn

We krijgen nu eens een pracht van een pleintje om de kids te laten spelen

We proberen de kids zoveel mogelijk buiten te laten spelen ipv voor de TV of aan de PC te zetten

Er word een speciaal hondentoilet aangelegd

En nu zouden we nog moeten zwijgen omdat hier heel de boel wordt ondergescheten

De honden lopen idd niet los maar de baasjes kijken de andere kant op als hun hond aan het schijten is
                  Bootjes

Comment

Begrijp je wel hoor Mriya
                    Maar daar ik zelf een hond heb mag je gerust achter mij komen ik zal niks achter laten.
                    Als je een hond hebt moet je je ook aan de regels houden en niet denken dat alles mag.
                    Het is een kleine moeite om zijn uitwerpsels op te kuisen met een zakje.
                    Heb mij zo een rol aangekocht waar ik jaren mee toe kom en aan zijn leiband hang een klein tasje met steeds 5 zakjes in.

Als iedereen daar eens mee begint zou er zoveel negativiteit niet zijn van mensen met een hond.
                    Zijn de beste vrienden van de mens maar je moet er wat voor over hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                      Begrijp je wel hoor Mriya
                      Maar daar ik zelf een hond heb mag je gerust achter mij komen ik zal niks achter laten.
                      Als je een hond hebt moet je je ook aan de regels houden en niet denken dat alles mag.
                      Het is een kleine moeite om zijn uitwerpsels op te kuisen met een zakje.
                      Heb mij zo een rol aangekocht waar ik jaren mee toe kom en aan zijn leiband hang een klein tasje met steeds 5 zakjes in.

Als iedereen daar eens mee begint zou er zoveel negativiteit niet zijn van mensen met een hond.
                      Zijn de beste vrienden van de mens maar je moet er wat voor over hebben
                      Plus in de winter is zo'n verse drol heerlijk warm aan de handjes
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        Lap wij zullen nog de schuldigen zijn
                        Zegt iemand dit?
                        Er word een speciaal hondentoilet aangelegd
                        Da's al iets maar da's geen correcte oplossing. Zo'n toilet leggen ze aan omdat ze eerst al de natuurlijke plaatsen zoals verlaten velden, grachten en dergelijke (zoals in het verleden) afgeschaft hebben.
                        Denk je nu dat alle honden plots daar willen gaan?
                        Het is zoals iedereen zijn toilet afschaffen en op het gemeenteplein een openbaar toilet maken waar iedereen van het dorp zijn behoefte moet komen doen.
                        Dit is geen verwijt naar de bewoners toe maar naar de gemeenten die fors overdreven hebben met de verstedelijking.
                        Ook de prijs van de grond zorgt daar mee voor, vroeger was het zo geen probleem om 20 are of enkele veelvouden hiervan te kopen of te bezitten, nu mag het merendeel al content zijn als ze 6a hebben (huis inbegrepen).
                        Hetzelfde gebeurt op de buiten met het vee hoor, alles verdwijnt voor het plezier van een ander.
                        Nu ja, ge moogt ons ook altijd eens volgen hoor, ge zult ook achter ons niet veel vinden na de wandeling en een speelplein is niet echt de plaats waar we met de hond gaan wandelen.
                        Een beetje respect en begrip in beide richtingen doet wonderen.
                        Als er op restaurant ne kleine in zijne pamper k*kt dan vind ik dat ook helemaal niet aangenaam, de ouders van die kleine zien daar echter ook geen slecht in ... zo is het ook wat met honden, als je er zelf hebt verdraagt ge meer en als ge zelf tegen honden bent verdraag je er minder van.
                        Dan begint het belangrijkste ... doe niet met een ander wat je zelf niet graag hebt, laat uw hond niet bij de buren zijn cadeauke leggen als ge dat zelf van de zijne niet verdraagt.
                        Maar ik geef u ook 100% gelijk, er zijn altijd mensen die nooit respect tonen voor een ander.
                        Ik veronderstel dat het grootste probleem bij u in de buurt komt door concentratie ... alles wordt naar één punt gelokt en dan ontstaat er overlast.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Bij ons is er ook een hondenweide, wel, straat uit, tramsporen over, achter "den Delhaize". Het is een weide om u tegen te zeggen, 'k durf zeggen, zeker zo groot als een voetbalveld Het is een lieve lust om al die hondjes daar te zien ravotten. En we hebben zo goed als geen cadeautjes problemen.
                          Zo van die kleine plekjes van 2 bij 3m, dat is de naam hondenweide niet waardig Ma ja, door plaatsgebrek zijn er niet altijd andere mogelijkheden.

Enne, ik dacht dat het strafbaar was om geen hondenzakje bij te hebben? Of is dat alleen bij ons?

Dierenartskosten swingen soms de pan uit Enkele maanden terug naar de dokter van wacht moeten gaan, 50 eurokes. Achteraf gezien was het eigenlijk niet nodig geweest, ma ja. Ik ben altijd een beetje te voorzichtig als er met één van de poezen iets is.

Over dat bijten... Elke hond, hoe goed hij/zij ook is opgevoed kan een slechte dag hebben en zijn/haar tanden ergens inzetten. Ik heb dat als tiener meegemaakt met onze Golden Retriever. Schat van een beest, 11 jaar oud, deed geen vlieg kwaad. Ik was haar aan het aaien, en ineens had ze m'n vingers vast, zonder duidelijke aanleiding. Enkele dagen later begon ze er ziekjes uit te zien, en enkele weken later moest ze een spuitje krijgen. We veronderstellen dat ze waarschijnlijk toen al ziekjes was of pijn had.
                          Ik betrouw geen enkele hond 100%, zelfs niet als het baasje zegt "hij doet helemaal niks hoor". En katten nog minder, dat zijn schijnheilige diertjes! 'k Heb hier zo'n paar schijnheiligaards rondlopen, hihi.

Comment

eigenaren die zeggen: "Hij doet helemaal niks hoor ..." die vertrouw ik voor geen meter

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              .... een halve dag, toch vier uren, heel alleen zijn?
                              Nee hoor Theo, ik ben met pensioen en onze viervoeter is alleen s'nachts alleen want bij ons slapen mag niet.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                                Mijn ouders hebben een Maltezer gehad (100% zuiver) en die verloor geen sprietje haar. Wel veel borstelen om knopen te vermijden en af en toe naar de kapper mee gaan.
                                Hangde er dan geen haar in de kam of borstel
                                Ik ben er 100% zeker van dat er genoeg in zat.
                                Dus ook deze hond verliest haar, alleen door hun bijna gekruld haar valt het niet op de grond of plakt het niet aan de kleren.
                                Een Malterzer, net als een poedel, verliest haar maar je hebt er bijna geen last van.
                                Je moet ze wel veelvuldig kammen en borstelen anders klit hun haar snel samen en soms is de schaar de enige oplossing.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X