Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Weet iemand tegen wanneer we dit jaar onze belastingsbrief moeten invullen? 'k Ben er nog niet aan begonnen. De envelop ligt hier nog ongeopend. 'k Probeer ze elk jaar zo laat mogelijk te openen.
Is toch altijd rond dezelfde periode dat die binnen moet, dus altijd op het einde van de maand juni.
Enfin, ik ben er al 2 weken vanaf...snap soms niet waarom de mensen er zolang mee wachten tot jawel op de laatste seconde(je moet die toch binnen steken, eraan proberen te ontkomen is toch zinloos?).
Als je er niet teveel tijd in wilt steken : Tax-on-web. Vraag eerst een (of 2) token(s) aan en daarmee kan je naar je elektronische aangifte. Ben je loon/weddetrekkende, werkloze, gepensioneerde ... dan staat praktisch alles reeds ingevuld. Gewoon bevestigen en klaar is kees. Je weet meteen ook hoeveel je zult moeten bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen.
Als je er niet teveel tijd in wilt steken : Tax-on-web. Vraag eerst een (of 2) token(s) aan en daarmee kan je naar je elektronische aangifte. Ben je loon/weddetrekkende, werkloze, gepensioneerde ... dan staat praktisch alles reeds ingevuld. Gewoon bevestigen en klaar is kees. Je weet meteen ook hoeveel je zult moeten bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen.
Heb daar nu eens een vraagske rond de Tax-on-web
Moet je daar ieder jaar een nieuwe code (registratie via Token)voor aanvragen of hoe zit dat eigenlijk?
Vorig jaar had ik die code aangevraagd en toegezonden gekregen maar niet gebruikt.
Dat blijft dezelfde code. Uiteraard zorgen dat je je login en paswoord (naast dat token-kaartje) ook nog hebt (die blijven ook dezelfde).
Als je een kaartlezer hebt kan je trouwens ook je E-ID gebruiken...
Met My Minfin kan je trouwens meer doen dan enkel je belastingen invullen (Tax-on-Web is daar een deel van).
Ik vind het eigenlijk ook vreemd waarom mensen die aangifte zo laat invullen. Ik heb die al enkele weken geleden ingevuld via Tax-on-Web.
Bv. die vraag van de TS vind ik prachtig : het antwoord staat bovenaan in die enveloppe die hij niet wil openen...
Moet je daar ieder jaar een nieuwe code (registratie via Token)voor aanvragen of hoe zit dat eigenlijk?
Vorig jaar had ik die code aangevraagd en toegezonden gekregen maar niet gebruikt.
Ik heb mijn kaartje met tokens al een jaar of 3, en kan dat nog steeds blijven gebruiken om in te loggen...
Als je er niet teveel tijd in wilt steken : Tax-on-web. Vraag eerst een (of 2) token(s) aan en daarmee kan je naar je elektronische aangifte. Ben je loon/weddetrekkende, werkloze, gepensioneerde ... dan staat praktisch alles reeds ingevuld. Gewoon bevestigen en klaar is kees. Je weet meteen ook hoeveel je zult moeten bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen.
Als je geen huis afbetaalt, geen giften hebt gedaan, geen energiebesparende investeringen hebt gedaan, geen kinderopvang hebt moeten betalen, ... Laat ons zeggen dat de helft al is ingevuld.
Ik vind het eigenlijk ook vreemd waarom mensen die aangifte zo laat invullen. Ik heb die al enkele weken geleden ingevuld via Tax-on-Web.
Bv. die vraag van de TS vind ik prachtig : het antwoord staat bovenaan in die enveloppe die hij niet wil openen...
Ik wacht tot ik zeker ben dat ik alle gegevens heb. En dan kijk ik wanneer ik eens tijd heb.
Omdat de vraag van topicstarter reeds is opgelost, mag ik misschien mijn vraag hier stellen?
ik heb de envelop dit jaar vrij snel geopend en ingevuld. Maar ik had ook nog enkele documenten te kort en heb dat niet opgemerkt.
Resultaat, geloof het of niet, al mijn onkosten zijn ingevuld, maar mijn inkomsten niet.
Mij van niks bewust vervolgens de brief op de post gedaan.
Later is mijnen euro gevallen (toen ik de ontbrekende documenten aankreeg) en heb ik de belastingen gebeld om te vragen wat ik moest doen.
"Niets" zegden ze, "je zal wel een vraag voor een rechtzetting krijgen".
Nu betrouw ik dat antwoord "niets" niet erg.
Zijn er nog mensen die dat hebben voor gehad, iets belangrijks vergeten invullen, en wat is er dan gebeurd?
Dat hangt er een beetje vanaf hé :
Ben je werknemer, dan zijn die inkomsten al ingevuld.
Je kan op Tax-on-web eens kijken of die "voorafgevulde" zaken een beetje kloppen.
Indien dat zo is, dan moet je inderdaad niets doen.
Ben je geen werknemer, dan zou ik eens langsgaan bij je lokale belastingsdienst en daar kijken of je je "aanvulling" misschien toch nog kan indienen...
zou er niet te veel mee inzitten, dit jaar had ik ook inkomsten vergeten in te vullen, doordat ik verschillende werkgevers had , eentje over het hoofd gezien, geloof me zij zien het wel en weten hoe het zit. Ik kreeg de correcte brief in de bus en kreeg percies de indruk dat er iets niet klopte, ben ik dan ns gaan nazien.
Comment