Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingen 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Belastingen 2009

    Weet iemand tegen wanneer we dit jaar onze belastingsbrief moeten invullen? 'k Ben er nog niet aan begonnen. De envelop ligt hier nog ongeopend. 'k Probeer ze elk jaar zo laat mogelijk te openen.

    elo

  • #2
    Re: Belastingen 2009

    Eind van de maand juni, 30/06 dus.
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Re: Belastingen 2009

      'k Vreesde al zoiets...

      Comment


      • #4
        Re: Belastingen 2009

        Is toch altijd rond dezelfde periode dat die binnen moet, dus altijd op het einde van de maand juni.
        Enfin, ik ben er al 2 weken vanaf...snap soms niet waarom de mensen er zolang mee wachten tot jawel op de laatste seconde(je moet die toch binnen steken, eraan proberen te ontkomen is toch zinloos?).

        Comment


        • #5
          Re: Belastingen 2009

          ik heb deze week pas nog enkele documenten ontvangen met af te trekken bedragen, dus kon ik de aangifte nog niet binnen doen.
          Last edited by Freewillie; 5 juni 2009, 10:10. Reden: typo
          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

          Comment


          • #6
            Re: Belastingen 2009

            Als je er niet teveel tijd in wilt steken : Tax-on-web. Vraag eerst een (of 2) token(s) aan en daarmee kan je naar je elektronische aangifte. Ben je loon/weddetrekkende, werkloze, gepensioneerde ... dan staat praktisch alles reeds ingevuld. Gewoon bevestigen en klaar is kees. Je weet meteen ook hoeveel je zult moeten bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen.
            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

            Comment


            • #7
              Re: Belastingen 2009

              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
              Als je er niet teveel tijd in wilt steken : Tax-on-web. Vraag eerst een (of 2) token(s) aan en daarmee kan je naar je elektronische aangifte. Ben je loon/weddetrekkende, werkloze, gepensioneerde ... dan staat praktisch alles reeds ingevuld. Gewoon bevestigen en klaar is kees. Je weet meteen ook hoeveel je zult moeten bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen.
              Heb daar nu eens een vraagske rond de Tax-on-web

              Moet je daar ieder jaar een nieuwe code (registratie via Token)voor aanvragen of hoe zit dat eigenlijk?
              Vorig jaar had ik die code aangevraagd en toegezonden gekregen maar niet gebruikt.

              Comment


              • #8
                Re: Belastingen 2009

                Dat blijft dezelfde code. Uiteraard zorgen dat je je login en paswoord (naast dat token-kaartje) ook nog hebt (die blijven ook dezelfde).
                Als je een kaartlezer hebt kan je trouwens ook je E-ID gebruiken...
                Met My Minfin kan je trouwens meer doen dan enkel je belastingen invullen (Tax-on-Web is daar een deel van).

                Ik vind het eigenlijk ook vreemd waarom mensen die aangifte zo laat invullen. Ik heb die al enkele weken geleden ingevuld via Tax-on-Web.
                Bv. die vraag van de TS vind ik prachtig : het antwoord staat bovenaan in die enveloppe die hij niet wil openen...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Belastingen 2009

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                  Heb daar nu eens een vraagske rond de Tax-on-web

                  Moet je daar ieder jaar een nieuwe code (registratie via Token)voor aanvragen of hoe zit dat eigenlijk?
                  Vorig jaar had ik die code aangevraagd en toegezonden gekregen maar niet gebruikt.
                  Ik heb mijn kaartje met tokens al een jaar of 3, en kan dat nog steeds blijven gebruiken om in te loggen...
                  Grtz, Tigra-Boy
                  ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                  Comment


                  • #10
                    Re: Belastingen 2009

                    Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                    ik heb deze week pas nog enkele documenten ontvangen met af te trekken bedragen, dus kon ik de aangifte nog niet binnen doen.
                    Hier ook nog altijd aan het wachten op het attest van de kinderopvang. Ze zijn er dit jaar wel rijkelijk laat mee vind ik.
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Belastingen 2009

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Als je er niet teveel tijd in wilt steken : Tax-on-web. Vraag eerst een (of 2) token(s) aan en daarmee kan je naar je elektronische aangifte. Ben je loon/weddetrekkende, werkloze, gepensioneerde ... dan staat praktisch alles reeds ingevuld. Gewoon bevestigen en klaar is kees. Je weet meteen ook hoeveel je zult moeten bijbetalen of terugkrijgt van de belastingen.
                      Als je geen huis afbetaalt, geen giften hebt gedaan, geen energiebesparende investeringen hebt gedaan, geen kinderopvang hebt moeten betalen, ... Laat ons zeggen dat de helft al is ingevuld.

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Ik vind het eigenlijk ook vreemd waarom mensen die aangifte zo laat invullen. Ik heb die al enkele weken geleden ingevuld via Tax-on-Web.
                      Bv. die vraag van de TS vind ik prachtig : het antwoord staat bovenaan in die enveloppe die hij niet wil openen...
                      Ik wacht tot ik zeker ben dat ik alle gegevens heb. En dan kijk ik wanneer ik eens tijd heb.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Belastingen 2009

                        Omdat de vraag van topicstarter reeds is opgelost, mag ik misschien mijn vraag hier stellen?
                        ik heb de envelop dit jaar vrij snel geopend en ingevuld. Maar ik had ook nog enkele documenten te kort en heb dat niet opgemerkt.
                        Resultaat, geloof het of niet, al mijn onkosten zijn ingevuld, maar mijn inkomsten niet.
                        Mij van niks bewust vervolgens de brief op de post gedaan.
                        Later is mijnen euro gevallen (toen ik de ontbrekende documenten aankreeg) en heb ik de belastingen gebeld om te vragen wat ik moest doen.
                        "Niets" zegden ze, "je zal wel een vraag voor een rechtzetting krijgen".
                        Nu betrouw ik dat antwoord "niets" niet erg.
                        Zijn er nog mensen die dat hebben voor gehad, iets belangrijks vergeten invullen, en wat is er dan gebeurd?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Belastingen 2009

                          Dat hangt er een beetje vanaf hé :
                          Ben je werknemer, dan zijn die inkomsten al ingevuld.
                          Je kan op Tax-on-web eens kijken of die "voorafgevulde" zaken een beetje kloppen.
                          Indien dat zo is, dan moet je inderdaad niets doen.

                          Ben je geen werknemer, dan zou ik eens langsgaan bij je lokale belastingsdienst en daar kijken of je je "aanvulling" misschien toch nog kan indienen...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Belastingen 2009

                            zou er niet te veel mee inzitten, dit jaar had ik ook inkomsten vergeten in te vullen, doordat ik verschillende werkgevers had , eentje over het hoofd gezien, geloof me zij zien het wel en weten hoe het zit. Ik kreeg de correcte brief in de bus en kreeg percies de indruk dat er iets niet klopte, ben ik dan ns gaan nazien.
                            smile ! ...it confuses people ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Belastingen 2009

                              bedankt voor de antwoorden, ik ben gerustgesteld.
                              Ben werknemer.
                              (dus zullen ze wel beter weten wat ik verdiend heb, dan ikzelf.)

                              Comment

                              Working...
                              X