Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afhalen nieuwe wagen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afhalen nieuwe wagen.

er staat in verkoopscontract betaling bij levering,dus houden daaraan!
    zou zeker niet vooruitbetalen!
    als je al een nummerplaat hebt is er zeker geen probleem voor verzekering,gewoon vermelden aan je makelaar dat je de dag van afhaling zal doorgeven en je bent gedekt
    BD0968BE
    nikon
    D2Xs

Comment

Het is al de 6e auto die je daar koopt en die garagist doet dan nog zo moeilijk?
      Ze behandelen trouwe klanten nogal goed daar...
      Sony α7ii
      5OOpx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boeboe Bekijk bericht
        er staat in verkoopscontract betaling bij levering,dus houden daaraan!
        zou zeker niet vooruitbetalen!
        als je al een nummerplaat hebt is er zeker geen probleem voor verzekering,gewoon vermelden aan je makelaar dat je de dag van afhaling zal doorgeven en je bent gedekt
        normaliter mag je de garage alleen buiten rijden als je je nieuw inschrijvingsbewijs al hebt, voor de verzekering is het meestal ok, maar niet voor de polies....
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
          Ik stel mij de vraag : Wat kan iemand nog met de auto wanneer jij in het bezit bent van de officiële documenten?
          Wat zou vb een curator kunnen doen met deze auto? Zonder papieren verkopen?
          Iemand een antwoord hierop?
          Je kan bij de officiële invoerder van dat merk altijd een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest enzo aanvragen, waarmee je nadien terug volgens de normale procedure nummerplaten kan aanvragen.

Dus men is zeker nog iets met een auto zonder de officiële documenten.

Wat het afhalen betreft: als ze moeilijk doen, betalen en de papieren meenemen en ineens de auto met garage-platen tot bij je thuis laten rijden. Zelf blijf je dan nog enkele dagen met je oude auto rijden tot de papieren in orde zijn en je de juiste nummerplaten hebt. Als je je oude auto ingeruild hebt bij de garage, dan krijgen ze een koekje van eigen deeg en zullen ze moeten wachten op de overname.
          Last edited by Thomasho; 4 juni 2009, 22:28. Reden: Toevoeging
          - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
            Je kan bij de officiële invoerder van dat merk altijd een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest enzo aanvragen, waarmee je nadien terug volgens de normale procedure nummerplaten kan aanvragen.

Dus men is zeker nog iets met een auto zonder de officiële documenten.
            Geeft men duplicata's van auto's wanneer jij vb kan bewijzen dat jij in het bezit van van de ORIGINELE documenten?

Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij. 't Zou wel gemakkelijk zijn. Effe duplicata's van de Lexus van mijn buurman opvragen.
            Last edited by vinstermik; 4 juni 2009, 22:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Bij het vrijgeven van de papieren van een auto worden die trouwens door de garage afgetekend, ten bewijze dat ze niet langer eigenaar zijn maar de auto 'in het verkeer' gebracht werd.
              Dus rede te meer als er dan nog iets gebeurd met de wagen terwijl hij nog bij de garage staat ik het aan mn ****** heb!
              nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                normaliter mag je de garage alleen buiten rijden als je je nieuw inschrijvingsbewijs al hebt, voor de verzekering is het meestal ok, maar niet voor de polies....
                Normaliter? Je hebt gelijk, maar noem mij één persoon die ooit problemen heeft gekregen met de politie door met een nieuwe auto zonder inschrijvingsbewijs maar wel met kopie van roze formulier rond te rijden.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

je zegt zelf dat het geen kleine garage is, het ondertussen je zesde wagen is en dan vertrouwen je ze nog niet (want daar komt het op neer hé)

Ik zou dit rechtstreeks met de invoerder opnemen, dit is totaal geen manier om klanten (zeker terugkerende klanten zoals jij) te behandelen.

Als het nu je eerste wagen bij hun was zou ik dit nog kunnen begrijpen (zou nooit betalen zonder mijn wagen mee te nemen, maar kan mij wel vinden in hun gedachtengang)

Gewoon even aan je verkoper vermelden dat je dit totaal niet vind kunnen en dat je het opneemt met de invoerder ... je bent een goede klant dus je verdient een beetje respect

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
                    Even nuanceren ... Het is geen kleine garage hoor en het al onze 6de wagen die we daar kopen. Daarvoor was het altijd papieren afhalen, laten verzekeren, wagen afhalen en betalen.

Nu geven ze als uitleg dat er in de laatste maand 2 klanten zijn geweest die hun papieren zijn komen afhalen, de wagen hebben laten inschrijven maar de wagen NOOIT zijn komen afhalen. Hierdoor heeft de garage deze wagens moeten verkopen als 2dehands omdat ze al ooit waren ingeschreven.

Ik vertrouw het ook niet ... Maar weet echt niet wat te doen. Ik krijg de papieren gewoon niet mee ... In hun verkoopscontract staat echer dat de betaling plaatsvindt bij levering! Pff! Wacht je 4 maand op een wagen en nu weer dit!
                    Lijkt me vreemd. Als ze de papieren zijn komen afhalen, dan is het logisch dat ze ook moeten betalen. Dat ze daarna de auto niet komen afhalen is hun probleem.

Die papieren horen trouwens bij de auto. Wat betekent dat ze deze moeten terugbrengen als ze de auto niet willen hebben. Daarmee verbreken ze het contract met de garage (een bestelling is nog altijd een contract) waarop ze de garage een schadevergoeding moeten betalen (dat staat zo in alle bestelbons).
                    Veel verlies zal de garage dus niet gedaan hebben als ze die wagen "2e hands" hebben verkocht.

Met andere woorden. Als je de papieren afhaalt is het normaal dat je daar ook de factuur van de wagen bijkrijgt. Het is ook normaal dat je de factuur betaalt bij afhaling van de wagen, maar vroeger dan dat hoeft niet.

Ikzelf heb nog nooit een voorschot betaald bij bestelling van een wagen, en ook nog nooit betaald voordat ik de wagen effectief in bezit had.
                    Dat was zo bij beide wagens die ik daar al gekocht heb. De eerste heb ik betaald met een bankcheque, de 2e moest ik het bedrag overschijven...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Geeft men duplicata's van auto's wanneer jij vb kan bewijzen dat jij in het bezit van van de ORIGINELE documenten?

Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij. 't Zou wel gemakkelijk zijn. Effe duplicata's van de Lexus van mijn buurman opvragen.
                      Tsja : enkel de eigenaar van de wagen kan zo'n duplicaat aanvragen. T'zou inderdaad geestig zijn anders.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                        Stel volgende hypothese : de garage verkeerd in zware financiële moeilijken en gaat morgen over kop, je mag dan wel fluiten naar je wagen want is dan eigendom van de curator. Ik zuig dat niet uit mijn duim, mijn schoonbroer heeft hetzelfde meegemaakt met de verwarmings installatie in zijn nieuwbouw, een groot percentage voorschot betaald en nooit verwarming gezien ! Als klant ben je tertiare schuldeiser en bijgevolg zie je nooit je geld terug.
                        als jij de papieren hebt mag de curator de wagen niet verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                          Stel volgende hypothese : de garage verkeerd in zware financiële moeilijken en gaat morgen over kop, je mag dan wel fluiten naar je wagen want is dan eigendom van de curator. Ik zuig dat niet uit mijn duim, mijn schoonbroer heeft hetzelfde meegemaakt met de verwarmings installatie in zijn nieuwbouw, een groot percentage voorschot betaald en nooit verwarming gezien ! Als klant ben je tertiare schuldeiser en bijgevolg zie je nooit je geld terug.
                          Als je een verwarmings installatie plaatst is wel iets anders dan een auto koopt. Alleen al wat de papieren betreft.
                          Last edited by vinstermik; 5 juni 2009, 15:00. Reden: typfoutje aangepast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Gewoon even aan je verkoper vermelden dat je dit totaal niet vind kunnen en dat je het opneemt met de invoerder ... je bent een goede klant dus je verdient een beetje respect

Mark
                            Dit ga ik inderdaad doen! Bedankt voor de suggestie Mark!
                            nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Ik reageerde op de post waarin men stelde dat de auto nog bij de garage staat en de (toekomstige) eigenaar enkel de papieren zou afhalen.
                              Wanneer de garage dan failliet zou gaan, en er is nog geen factuur opgemaakt van de garage aan de nieuwe eigenaar, dan is de auto nog eigendom van de garage en kan de currator deze verkopen.

Hiertoe kan hij dan een duplicaat aanvragen. De garage is nog officieel eigenaar, want zij hebben een aankoopbewijs (factuur) van de invoerder.

Natuurlijk kun je niet zomaar een duplicaat aanvragen van de auto van je buurman.
                              - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                                De garage is nog officieel eigenaar, want zij hebben een aankoopbewijs (factuur) van de invoerder.
                                Dat is niet altijd zo. Soms staan er wagens bij de garagist die nog eigendom zijn van de invoerder. De papieren blijven dan wel bij de invoerder.

Mvg.
                                Robert
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X