Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afhalen nieuwe wagen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afhalen nieuwe wagen.

Vandaag eindelijk bericht gekregen dat de papieren van mijn nieuwe wagen zijn aangekomen. Toen ik dan in de garage was werd mij gezegd dat vanaf nu de volledige betaling moet gedaan worden bij afhaling van de papieren ?

Hier heb ik toch wel wat problemen mee ... Wat als er dan in tussentijd nog iets voorvalt met de wagen?

Iemand hier opmerkingen over/ervaringen mee?
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Re: Afhalen nieuwe wagen.

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
    Vandaag eindelijk bericht gekregen dat de papieren van mijn nieuwe wagen zijn aangekomen. Toen ik dan in de garage was werd mij gezegd dat vanaf nu de volledige betaling moet gedaan worden bij afhaling van de papieren ?

Hier heb ik toch wel wat problemen mee ... Wat als er dan in tussentijd nog iets voorvalt met de wagen?

Ik betaal mijn wagen pas als ik hem ga ophalen, dan krijg ik ook de papieren mee, waarom zou je de papieren op voorhand nodig hebben ?
    De verzekering en de nummerplaten in orde zetten verzorgt de garage bij mij altijd.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Opgepast ! afhalen van de papieren en betalen en buiten rijden zonder wagen ! is niet normaal, ik betaal zelfs nooit een voorschot ! papieren halen, verzekering in orde brengen, bankcheque halen, naar de garage gaan en buiten rijden met je nieuwe wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
        Opgepast ! afhalen van de papieren en betalen en buiten rijden zonder wagen ! is niet normaal, ik betaal zelfs nooit een voorschot ! papieren halen, verzekering in orde brengen, bankcheque halen, naar de garage gaan en buiten rijden met je nieuwe wagen.
        Ik zou het ook op geen andere manier doen.
        Waarom zou je 'm al volledig moeten betalen als je de wagen nog niet meekrijgt?
        Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
          Ik zou het ook op geen andere manier doen.
          Waarom zou je 'm al volledig moeten betalen als je de wagen nog niet meekrijgt?
          Stel volgende hypothese : de garage verkeerd in zware financiële moeilijken en gaat morgen over kop, je mag dan wel fluiten naar je wagen want is dan eigendom van de curator. Ik zuig dat niet uit mijn duim, mijn schoonbroer heeft hetzelfde meegemaakt met de verwarmings installatie in zijn nieuwbouw, een groot percentage voorschot betaald en nooit verwarming gezien ! Als klant ben je tertiare schuldeiser en bijgevolg zie je nooit je geld terug.

Comment

Zeg maar gewoon tegen de garagist dat je zal betalen bij afhaling van de wagen
            en dat hij zolang de papieren in zijn bezit mag houden.
            Ik heb mijn les geleerd ivm met de aankoop van een laptop via internet waarmee
            ik veel problemen heb gehad. Laptop werd nooit geleverd en het duurde drie
            maanden vooraleer ik mijn geld terugzag.
            Trouwens, juridisch is daar geen speld tussen te krijgen; enkel een voorschot
            kan contractueel overeengekomen worden.
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

dat vind ik normaal hoor, maar zou toch wachten tot je de wagen ook kan meenemen

greets
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

Comment

Ik geef nooit een voorschot bij aankoop van wagen en zeker niet betalen voor een hoopje papier......
                Betalen bij afhaling van de wagen is de gewone gang van zaken toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                  papieren halen, verzekering in orde brengen, bankcheque halen, naar de garage gaan en buiten rijden met je nieuwe wagen.
                  De enige manier om steeds goede vrienden te blijven
                  Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                  BD0993BE
                  Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

je hebt toch de papieren nodig om aan je makelaar te geven, die verder alles afhandelt ( roze formulier) , en dan betaal ik enkel maar het voorschot.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Toch maar raar... Alleen maar betalen wanneer je de wagen gaat afhalen, zoals hierboven reeds vermeld.
                      Sony α7ii
                      5OOpx

Comment

Even nuanceren ... Het is geen kleine garage hoor en het al onze 6de wagen die we daar kopen. Daarvoor was het altijd papieren afhalen, laten verzekeren, wagen afhalen en betalen.

Nu geven ze als uitleg dat er in de laatste maand 2 klanten zijn geweest die hun papieren zijn komen afhalen, de wagen hebben laten inschrijven maar de wagen NOOIT zijn komen afhalen. Hierdoor heeft de garage deze wagens moeten verkopen als 2dehands omdat ze al ooit waren ingeschreven.

Ik vertrouw het ook niet ... Maar weet echt niet wat te doen. Ik krijg de papieren gewoon niet mee ... In hun verkoopscontract staat echer dat de betaling plaatsvindt bij levering! Pff! Wacht je 4 maand op een wagen en nu weer dit!
                        nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Even nuanceren ... Het is geen kleine garage hoor en het al onze 6de wagen die we daar kopen. Daarvoor was het altijd papieren afhalen, laten verzekeren, wagen afhalen en betalen.

Nu geven ze als uitleg dat er in de laatste maand 2 klanten zijn geweest die hun papieren zijn komen afhalen, de wagen hebben laten inschrijven maar de wagen NOOIT zijn komen afhalen. Hierdoor heeft de garage deze wagens moeten verkopen als 2dehands omdat ze al ooit waren ingeschreven.

Ik vertrouw het ook niet ... Maar weet echt niet wat te doen. Ik krijg de papieren gewoon niet mee ... In hun verkoopscontract staat echer dat de betaling plaatsvindt bij levering! Pff! Wacht je 4 maand op een wagen en nu weer dit!
                          Dat zijn gasten die de papieren gebruiken voor malafide doeleinden.
                          De garagist moet daar maar mee stoppen.
                          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Ik stel mij de vraag : Wat kan iemand nog met de auto wanneer jij in het bezit bent van de officiële documenten?
                            Wat zou vb een curator kunnen doen met deze auto? Zonder papieren verkopen?
                            Iemand een antwoord hierop?
                            Last edited by vinstermik; 4 juni 2009, 21:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                              Ik stel mij de vraag : Wat kan iemand nog met de auto wanneer jij in het bezit bent van de officiële documenten?
                              Wat zou vb een curator kunnen doen met deze auto? Zonder papieren verkopen?
                              Iemand een antwoord hierop?
                              Toch nog ene met verstand, en die bovendien ook nog over 'auto' spreekt en niet dat hautaine wagen (ik zie daar altijd paarden voorgespannen, voor een wagen...).
                              Bij het vrijgeven van de papieren van een auto worden die trouwens door de garage afgetekend, ten bewijze dat ze niet langer eigenaar zijn maar de auto 'in het verkeer' gebracht werd.

Comment

Working...
                              X