Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe DAC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Externe DAC

Hallo audiofielen

Ik zit al een tijdje met een dilemma... Ik gebruik een Squeezebox via een digitale link met mijn Yamaha RX-V2700 versterker. Hier zit intern een Burr-Brown DAC in. In de Squeezebox eveneen, maar ik vind de DAC van de versterker beter klinken...
    Nu, zou ik de geluidskwaliteit nog serieus kunnen verbeteren door het gebruik van een externe DAC? Zo dacht ik aan een Camebridge DacMagic, of een Audio Fidelity V-DAC.
    Of bestaat een eventuele verbetering enkel in de fantasie van de verstokte audiofiel?
    Heeft misschien iemand ervaringen met het gebruik van externe DACs icm een Squeezebox?
    Indien het van belang is, ik speel voornamelijk MP3 in hoge kwaliteit af, al begin ik meer en meer FLAC te gebruiken.

Bedankt!
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: Externe DAC

Ik zag net uw bericht van 2 jaar geleden ivm met de Squeezebox. En wat zijn uw verdere ervaringen? Heb je een externe DAC gebruikt? .. of is de squeezebox vervangen door beter spul. Ik las dat een andere (lineaire) power supply aan de squeezebox een groot verschil maakt. Heeft u daar ervaring mee?

Comment

Working...
    X