Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dienst VanDenBorre????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dienst VanDenBorre????

30 maanden geleden kocht ik mij een Digitaal fototoestel Canon Powershot A620.
    Ik had op dit toestel ook een Service Plus Polis zodanig dat ik 60 maanden van een volledige waarborg kon genieten.
    Nu een maand geleden hield het SD kaartje niet meer in het toestel en bracht ik het terug naar VanDenBorre ter herstelling. Na 10 werkdagen zou ik het toestel weer mogen gaan afhalen en vandaag kreeg ik een telefoontje van de hoofdzetel met de melding dat het toestel waarschijnlijk nier meer kan hersteld worden. Het voorstel dat ze me deden was dat ze 60% van het toestel zouden betalen plus mijn garantie van mijn Service Plus Polis. Met dit bedrag 225€ kan ik dan wat anders gaan kopen in de winkel of ze geven me een waardebon. Is dit nu een logische manier van werken?

Re: Dienst VanDenBorre????

Ik vermoed dat de hersteldiensten zo'n toestellen maar tot 2 jaar na aankoop ondersteunen, en nadien verwachten dat mensen toch een nieuw toestel zouden kopen omdat er geen garantie meer op kan zijn... (en herstelkosten meestal te duur zijn voor zo'n toestellen)

als je de aankoopprijs + garantiekosten terugkrijgt voor een nieuw toestel, ben je toch niet slecht af (eigelijk zelfs beter dan met een herstelling!!)

of zie ik het verkeerd en heb je er toch kosten aan zo?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik vermoed dat de hersteldiensten zo'n toestellen maar tot 2 jaar na aankoop ondersteunen, en nadien verwachten dat mensen toch een nieuw toestel zouden kopen omdat er geen garantie meer op kan zijn... (en herstelkosten meestal te duur zijn voor zo'n toestellen)

als je de aankoopprijs + garantiekosten terugkrijgt voor een nieuw toestel, ben je toch niet slecht af (eigelijk zelfs beter dan met een herstelling!!)

of zie ik het verkeerd en heb je er toch kosten aan zo?
      Ik krijg maar 60% terug hé van mijn aankoopwaarde en bovendien is het toestel niet meer verkrijgbaar. Het toestel had zo'n schermpje dat je kon draaien tijdens het nemen van foto's. Welk toestel zou ik nu nemen voor zo'n 300€?
      Last edited by DannyDeGraaf; 3 juni 2009, 15:04.

Comment

Je moet niet alleen die 60% zien dat je krijgt, je moet ook zien hoeveel een gelijkwaardig toestel nu kost vergeleken met 30 maand geleden.
        Die toestelletjes worden meestal op korte tijd veel goedkoper, een toestel van 300€ kost na 30 maand misschien maar een goeie 200€ meer ... eigenlijk krijg je dan de huidige nieuwwaarde ervan.

Het is wel bedrog u te laten betalen voor extra garantie en als het zover is het niet te herstellen en die garantie terug te betalen, da's er een beetje simpel vanaf willen komen.

Wat staat er eigenlijk in de voorwaarden van dat bijkomend garantiecontract?
        Staat er toevallig niet in dat het hersteld wordt of vervangen door een gelijkwaardig product? Is maar een vraag hé ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Tot 2 jaar na aankoop moet het toestel vervangen worden bij defect of er moet een gelijkwaardig toestel aangeboden worden indien het niet meer hersteld kan worden. Na 2 jaar wordt het toestel afgeschreven en krijg je nog een bedrag dat evenredig is, let wel dat je hiervoor bij aankoop ook een Service Plus Polis hebt moeten afsluiten. Had ik destijds bij aankoop géén Service Plus Polis afgesloten dan had ik nu niks. Dus de Service Plus Polis heeft toch nu blijkbaar zijn nut. Welk toestel zou ik nu kopen voor een prijsklasse van ongeveer 300€? Alvast bedankt voor alle hulp. Het moet wel een compact toestel zijn want ik bezit ook nog mijn Canon 10D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
            Tot 2 jaar na aankoop moet het toestel vervangen worden bij defect of er moet een gelijkwaardig toestel aangeboden worden indien het niet meer hersteld kan worden. Na 2 jaar wordt het toestel afgeschreven en krijg je nog een bedrag dat evenredig is, let wel dat je hiervoor bij aankoop ook een Service Plus Polis hebt moeten afsluiten. Had ik destijds bij aankoop géén Service Plus Polis afgesloten dan had ik nu niks. Dus de Service Plus Polis heeft toch nu blijkbaar zijn nut. Welk toestel zou ik nu kopen voor een prijsklasse van ongeveer 300€? Alvast bedankt voor alle hulp. Het moet wel een compact toestel zijn want ik bezit ook nog mijn Canon 10D.
            Danny,

Blijf bij hetzelfde merk of Canon...
            Bekijk deze maar
            Bekijk goed de foto's, er zijn er bij genomen op hoge ISO... > niet slecht.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
              Na 10 werkdagen zou ik het toestel weer mogen gaan afhalen en vandaag kreeg ik een telefoontje van de hoofdzetel met de melding dat het toestel waarschijnlijk nier meer kan hersteld worden
              Wat is dat voor onzin, een toestel dat nog geen drie jaar oud is zou niet meer herstelbaar zijn ? Alle firma's moeten 7 jaar onderdelen bijhouden nadat het laatste toestel de productie band verlaten heeft dacht ik.

Waarschijnlijk is de kost voor herstelling gewoon te hoog voor Vandenborre, Canon hanteert fixed pricing voor herstelllingen buiten garantie dacht ik, voor dit toestel zal dit niet anders zijn.

Als ik heb goed begrijp weegt de prijs van je Service Plus contract niet op tegen de extra kosten die Vandenborre moet betalen om je toestel te laten herstellen en daarom willen ze je iets anders aansmeren ... wat je dan toch terug bij hun moet kopen dus dubbele winst.

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik vind dit geen slechte deal.
                Je kan met die 300€ toch probleemloos een deftig alternatief kopen?

Je kan Vandenborre nooit verplichten om hetzelfde toestel vandaag nog te geven, maar wel een waardig alternatief.

Ik heb ooit problemen gehad met een philips DVD met harde schijf. Gekocht voor 300€, en toen het toestel voor de derde keer kapot ging binnen de 2 jaar heb ik gezegd dat ik geen herstelling meer wou. Na circa een week kreeg ik een aankoopbon van 300€.
                Ik kon een betere kopen voor 250 € (van Pioneer) en met de rest heb ik een GSM opgeladen.

Die Pioneer doet het nog steeds!

Comment

Working...
                X