Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

taal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• taal

Hoi,
    Wie kan mij helpen, ik zoek een synoniem voor het woord 'afgemeten' in de volgende zin.

gebruik van de beste apparatuur en objectieven, speciaal afgemeten voor het fotograferen van

Maar afgemeten is niet het juiste woord, aangeschaft ook niet.

(synonimen.net helpt me ook niet verder)
    Aangezien ik van jullie meestal de meeste critiek krijg over mijn belabberde spelling gebruik, en de gemiddelde Belg zo en zo stukken beter is in de Nederlandse taal, kan iemand mij vast wel helpen.
    (ben een foldertje aan het maken)

Alvast vriendelijk bedankt

Casper
    van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Re: taal

'bedoeld'' misschien?
    of
    'ontworpen'?
    "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

op maat van

of simpel > speciaal bestemd voor

Mij lijkt afgemeten niet het beste Nederlands voor hetgeen ze bedoelen.
      Je moet eens zoeken wat afgemeten betekent
      Last edited by theokus; 29 mei 2009, 21:36.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

is het ook niet helemaal, het gaat om vastgoed fotografie, en objectieven speciaal bedoeld om foto's van huizen te maken zijn er niet of heb ik niet.

meer iets in de trant van speciaal aangeschaft voor... maar dan anders..

bah, rot taal...
        van stempvoort bedrijfs nacht en huizen fotografie Middelburg Nachtfotografie Canon EOS 5D MII, EOS 400D, Canon 17-40mm f/4L, 18-200mm IS, 18/55mm, 55-200mm, 50mm f1.8, Manfrotto 055 XDB, monopod.

Comment

bestemd is misschien wel wat ja, moet het niet al te moeilijk maken in een foldertje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hetspook Bekijk bericht
            bestemd is misschien wel wat ja, moet het niet al te moeilijk maken in een foldertje
            Volià
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

dan word het dus:

Wij maken gebruik van de beste apparatuur en objectieven, speciaal bestemd voor het fotograferen van woningen.

goed genoeg?

Comment

dan word het dus:

Wij maken gebruik van de beste apparatuur en objectieven, speciaal bestemd voor het fotograferen van woningen.

goed genoeg?
                Als potentiële klant zou ik niet onder de indruk van deze zin komen.
                "wij maken gebruik van de beste apparatuur" is al meer dan voldoende en dan heb je niet gelogen.
                Stel je voor dat je een kenner tegen het lijf loopt en daar sta je dan met een 400D + 18/55 kitlens.
                Voor architecturale opnames met perspectiefcorrectie heeft men de tiltlens uitgevonden.
                Nu ga ik vast opmerkingen krijgen dat Photoshop die perspectiefcorrecties even goed doet.

Comment

"ontworpen" misschien?
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    "wij maken gebruik van de beste apparatuur" is al meer dan voldoende en dan heb je niet gelogen.
                    Stel je voor dat je een kenner tegen het lijf loopt en daar sta je dan met een 400D + 18/55 kitlens.
                    Voor architecturale opnames met perspectiefcorrectie heeft men de tiltlens uitgevonden.
                    Nu ga ik vast opmerkingen krijgen dat Photoshop die perspectiefcorrecties even goed doet.
                    Ok maar mij ging het om de toepassing van het Nederlands
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Wij maken gebruik van de beste apparatuur en objectieven, speciaal geconcipieerd voor het fotograferen van woningen.
                      Wij maken gebruik van de beste apparatuur en objectieven, speciaal gefabriceerd voor het fotograferen van woningen.
                      Wij maken gebruik van de beste apparatuur en objectieven, speciaal ontwikkeld voor het fotograferen van woningen.

Persoonlijk vind ik 'ontwikkeld' altijd goed als het over fotografie gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        helemaal mee eens.
                        zou eerder gaan voor speciaal aangeschaft, maar hangt helemaal af van de hele tekst.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          helemaal mee eens.
                          zou eerder gaan voor speciaal aangeschaft, maar hangt helemaal af van de hele tekst.
                          grt,bouk.
                          't Zal toch de man zijn die het moet doen en niet het materiaal

Onze collega heeft een goede copy-writer nodig, meer niet.
                          Hij kan ook te rade gaan bij een goede reclame-maker.
                          Kost wat geld maar het is een korte pijn.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Aangezien ik van jullie meestal de meeste critiek krijg over mijn belabberde spelling gebruik
                            Niet helemaal onterecht, zo te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Niet helemaal onterecht, zo te zien.
                              Ja ja tis nou eenmaal zo,

maar ik houd het op dat eerste woord.

Zal niet met een 400d + kitlens gaan schieten (nou ja, in 't begin misschien wel met die 400d, niks mis mee maar niet full frame).

Tiltlens staat wel mee berekend in de begroting, maar ik wil zo'n lens eerst eens in praktijk proberen. Heb er nog nooit een in m'n handen gehad, zal er op de juiste plaats eens een topic over beginnen.

We zullen zien, het foldertje ga ik niet uitbesteden mijn versie begint er aardig op te lijken, en m'n projectje moet niet al te duur gaan worden voor ik maar een cent heb verdiend.

...........

Speciaal aangeschaft is misschien eigenlijk nog het beste...

Geconcipieerd is geen folder taal maar eigenlijk het beste woord.
                              Gefabriceerd en ontwikkeld is niet waar dus zal ik niet gebruiken.

Ik ga kiezen tussen bestemd of speciaal ontwikkeld, maar ga nu maar eens naar bed.

Comment

Working...
                              X