Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet.

Telenet vindt het blijkbaar grappig om midden in de nacht z'n netwerk plat te leggen (inclusief Telefoon en TV), zonder waarschuwing en/of verontschuldiging achteraf. En als je de hulplijn belt (met de GSM) geven ze natuurlijk niet thuis. Soms duurt de panne urenlang.
    ik heb meer dan 10 jaar Belgacom ADSL gehad en mijn verbinding is in al die tijd hooguit 3 of 4 keer uitgevallen. Nu ik 3 jaar aangesloten ben bij Telenet is het me al zeker 10-15 maal overkomen. Erg leuk als je net midden in een chat zit.
    Zelfs midden in de nacht was het mogelijk om Belgacom te bereiken en tot een oplossing te komen. Bij telenet: noegabollen. Bel morgen maar terug vanaf negen uur. Telenet en service, een ramp.
    Zijn er nog mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Telenet? En wat met mensen die geen GSM bezitten en dringende medische hulp nodig hebben? Hun telefoon werkt gewoon niet meer.

Re: Telenet.

Het valt inderdaad regelmatig voor dat hun diensten er tussenuit gaan, meestal ergens tussen 01u00 en 03u00.
    Het is zeer vervelend omdat het op het onverwachts komt. Ik was in de week online een bestelling aan het ingeven toen plots om pil 01u00 alles uitviel, geen telefoon, geen internet en geen digitale tv meer. Analoge tv blijft natuurlijk wel verder werken.
    Ik heb daar al eens voor gebeld en kreeg als uitleg dat ze regelmatig eens updates en onderhouden doen en dat tijdens die periode de diensten inderdaad kunnen uitvallen. Ze gaven ook mee dat dit gemiddeld ongeveer 1 keer per maand is.

Nu wat de klantendienst betreft ... wat gaan ze er 's nachts aan doen denk je? Ook bij Belgacom zouden ze 's nachts niets gedaan hebben hoor, daar moest je ook wachten.

Het is vervelend maar wat wil je eraan doen als ze zeggen dat het normaal is?
    Ze mochten dit wel vooraf verwittigen, daar ben ik het volledig mee eens.

Nu wat uitvallen van ADSL betreft, ik ben naar Telenet overgestapt omdat ADSL te dikwijls uitviel. Gemiddeld een tientel disconnecties per avond en regelmatig eens een dagje zonder. Da's ondertussen ook al wel een paar jaartjes geleden en moet daarom niet altijd aan Belgacom gelegen zijn maar kon ook van de provider komen natuurlijk.

Vervelend is wel dat het ook de telefoon uitschakelt ... heb het al voorgehad in het midden van een gesprek en ge kunt dus niet terugbellen en ook geen mailtje sturen met uitleg. En met een GSM ben je wel gediend als de andere ook een GSM heeft ... enfin in mijn geval had de andere ook Telenet en was daar ook alles foetsie.

Ja, zo'n updates of onderhouden zijn volgens mij toch gepland en zouden ze kunnen aankondigen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
      Telenet vindt het blijkbaar grappig om midden in de nacht z'n netwerk plat te leggen (inclusief Telefoon en TV), zonder waarschuwing en/of verontschuldiging achteraf. En als je de hulplijn belt (met de GSM) geven ze natuurlijk niet thuis. Soms duurt de panne urenlang.
      ik heb meer dan 10 jaar Belgacom ADSL gehad en mijn verbinding is in al die tijd hooguit 3 of 4 keer uitgevallen. Nu ik 3 jaar aangesloten ben bij Telenet is het me al zeker 10-15 maal overkomen. Erg leuk als je net midden in een chat zit.
      Zelfs midden in de nacht was het mogelijk om Belgacom te bereiken en tot een oplossing te komen. Bij telenet: noegabollen. Bel morgen maar terug vanaf negen uur. Telenet en service, een ramp.
      Zijn er nog mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Telenet? En wat met mensen die geen GSM bezitten en dringende medische hulp nodig hebben? Hun telefoon werkt gewoon niet meer.
      Idd. Internet valt regelmatig weg (Hasselt).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

hmm nog geen last van gehad
        harelbeke, w-vl

nie te luid roepen of 't is van da
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          hmm nog geen last van gehad
          harelbeke, w-vl

nie te luid roepen of 't is van da
          Tja, het valt op hier de laatste tijd en eerst dacht ik nog dat het Win7 RC was...
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik heb beide providers, thuis Telenet en op mijn praktijk ADSL van Belgacom

Tot nu toe nog geen enkel voordeel gevonden van ADSL tov kabel, spijtig genoeg heb ik geen kabel op mijn praktijk, anders lag ADSL op staande voet buiten. Bij downloaden van grote bestanden ( zip of rar files ) zit er regelmatig een crc fout bij zodat ik moet herbeginnen, wat ik bij Telenet eigenlijk nooit tegenkom of er moet wel degelijk een fout in het compressiebestand zitten. Qua hoogste snelheid komt de snelste ADSL nog niet echt in de buurt van het Turbo abonnement van Telenet.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ik heb beide providers, thuis Telenet en op mijn praktijk ADSL van Belgacom

Tot nu toe nog geen enkel voordeel gevonden van ADSL tov kabel, spijtig genoeg heb ik geen kabel op mijn praktijk, anders lag ADSL op staande voet buiten. Bij downloaden van grote bestanden ( zip of rar files ) zit er regelmatig een crc fout bij zodat ik moet herbeginnen, wat ik bij Telenet eigenlijk nooit tegenkom of er moet wel degelijk een fout in het compressiebestand zitten. Qua hoogste snelheid komt de snelste ADSL nog niet echt in de buurt van het Turbo abonnement van Telenet.
              Ach ja en ik heb eigenlijk nog geen echte klachten gehad persoonlijk, met Telenet.
              Het is wel een tikske aan de dure kant.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Misschien doen ze s'nachts bepaalde onderhouds werken?
                Zal toch minder klantenimpact hebben dan overdag he.
                En ja tijdens het chatten je verbinding verliezen is erg
                Maar er zijn ergere dingen in het leven zeker

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Misschien doen ze s'nachts bepaalde onderhouds werken?
                  Zal toch minder klantenimpact hebben dan overdag he.
                  En ja tijdens het chatten je verbinding verliezen is erg
                  Maar er zijn ergere dingen in het leven zeker

mir
                  Er zijn ook mensen die hun internet professioneel gebruiken hé.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Er zijn ook mensen die hun internet professioneel gebruiken hé.

professioneel chatten

Comment

De onderbrekingen die wij (in onze vorige woning Zomergem) hadden van Telenet zijn niet op te tellen!
                      Dan spreek ik van onderbreking overdag, uren aan een stuk zonder enige verwittiging. Nu sedert 5 maand in de nieuwe woonst (Ursel) ook al 2x prijs gehad zonder verwittigen.
                      Terug voor uren aan een stuk tijdens kantooruren, de laatste keer zaten we al van voor 8u. 's morgens tot minstens 16u. zonder, erna was ik afwezig dus het terug in werking weet ik niet precies.

Als zelfstandige zetten ze u slot, geen telefoonlijn, faxlijn, internet en kabeltv!
                      Zelf bellen naar Telenet met gsm ben ik allang vergaan, van het ene menu in het andere en "eerst een halve cd beluisteren" voor ze u te woord staan nee dank u!

Mijn alternatief is een usb-stick en klein abo van Mobistar waarmee ik een laptop online krijg en toch iets heb tot de heren Telenet het boeltje terug aansluiten!

Vroeger bij Belgacom werden onderbrekingen bij een bedrijf vrij snel opgelost maar dat was ook het enige want hun uitvluchten voor een overschakeling van ISDN-lijn naar een ADSL overstap stelde ze bewust uit vanwege ons torenhoge facturen aan ISDN, (daar hangt ook een heel verhaal aan!) gans de straat had in die tijd al een ADSL. wij niet! Vandaar de overstap naar Telenet.
                      Groetjes, Beauke
                      Mijn foto's

Comment

Als jij zoveel problemen hebt met je verbinding zou je toch best eens bellen naar telenet en een technieker laten langskomen,er moet toch iet grondig fout zijn daar bij je.
                        Met hier op het forum te klagen gaat je probleem niet opgelost geraken.

mir

Comment

Ik zit nu een jaar of 10 bij Telenet en heb een uptime van 99% volgens mij.

De onderbrekingen die er waren werden meestal netjes op voorhand aangekondig.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            professioneel chatten
                            Veel online helpdesks werken al met een dergelijk systeem. Ik dacht hp en one.com onder andere.

Dus onder die noemer is het wel professioneel chatten.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                            X