Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led tv ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Led tv ?

conclusie:

duurste: LED
    middelste: LCD
    goedkoopste: Plasma

beste beeld: LED, Plasma
    gevolgd door: LCD

hoogste verbruik: Plasma
    laagste verbruik: LED

right ?
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
      conclusie:

right ?
      "Review" de eerste drie
      Denk dat plasma op de twee plaats moet staan qua kostprijzen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Dan heb je ook nog de nieuwe in opkomst zijnde OLED techniek.
        Quote: "Een Led TV is evenals een LCD voorzien van achtergrondverlichting (backlight, in dit geval Led) en dat is er bij een Oled niet.
        Een Oled scherm is dus nog dunner en kan zelfs 0,3 mm dun zijn.
        Oled is zeer snel, heeft een zeer grote kijkhoek en zou weinig verbruiken"/Quote

Het is ook zou dat het verbruik van een HD-Ready plasma met 37 inch scherm niet veel meer zal verbruiken dan een grotere LCD.
        De Full HD plasma daarentegen is een energievreter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
          conclusie:

right ?
          Not right ...
          LCD en TFT is hetzelfde en LED is gewoon een andere achtergrondverlichting voor die twee waardoor het zwart mooier zwart wordt. De LED's verminderen van intensiteit op donkere plaatsen in het beeld.
          Een LCD (of TFT) met LED verlichting is dus inderdaad wel iets duurder in aankoop maar wel met een mooier beeld.
          Plasma daarentegen heeft een veel grotere kleurweergave (tot 8000 keer meer kleuren) dan LCD en ook de kijkhoek zal altijd groter blijven.
          Wat het verbruik betreft ... plasma "kan" meer verbruiken maar de waarden dat ze opgeven is altijd het maximum met contrast en helderheid op maximum en een volledig wit beeld. Het gemiddelde verbruik ligt bij correcte instellingen maar ergens tussen de 35 en 55% van die maximum.
          Natuurlijk is LED een zuinige oplossing.
          Wat de kostprijs betreft ... je hebt goedkope LCD's en duurdere, idem met plasma. Maar als je de vergelijking maakt heb je tussen goedkoop en duur wel een gigantisch verschil in beeldkwaliteit.
          Ook met die LED opletten, het is niet omdat je dan een mooier zwart hebt (betere kleurweergave) dat je dan ook nog een mooi scherp beeld hebt ... ze durven nu ook al LED steken in minder goede schermen als verkoopstechniek "het is LED".
          Technieken veranderen steeds en alles wordt er ook altijd zuiniger op. De OLED zou een goede oplossing zijn maar voor dit betaalbaar wordt in grote maten hebben we al een grijs baardje vrees ik.
          Het grote nadeel van LCD (of TFT) is dat je hot pixels kan hebben en dat deze niet onder garantie vallen indien er niet minstens een serie zijn ... en dat aantal moet al redelijk hoog zijn. Je ziet dit probleem wel minder en minder maar het zal je maar overkomen op een TV van een paar duizend Euro.
          Last edited by VerSeg; 21 mei 2009, 13:31.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

De nieuwe Panasonic V10. Het 42" Inch model kost tussen de 1699€ en 1799€.
            Lijkt me een degelijke tv. Ben van plan deze tijdens m'n verlof in augustus te kopen samen met de BD80 blu ray speler. Voor de 42" PZ800 betaal je nog steeds vrij veel, desondanks deze nieuwe minder stroom vreet, 600hz heeft en een neo pdp plasma paneel beschikt.

Ik heb o.a. vergeleken met Sony (de 200hz tv's) en Samsung (led). Maar deze beiden zouden ook zo hun minpuntjes hebben. Enkel in What HiFi, komt Sony er steeds als beste uit, maar dat is dan ook een Sony Fanblad

Review V10 (hier wel 50", pas op: het gaat hier om de Engelse versie, Europese zou meer extra features hebben!):

De 42" V10 staat in de nieuwe Selexion folder (ook online).
            Flickr: http://www.flickr.com/photos/tim-nikond40x/
            Blog: timnikondfortyx.tumblr.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ipod80gb Bekijk bericht
              De nieuwe Panasonic V10. Het 42" Inch model kost tussen de 1699€ en 1799€.
              Lijkt me een degelijke tv. Ben van plan deze tijdens m'n verlof in augustus te kopen samen met de BD80 blu ray speler. Voor de 42" PZ800 betaal je nog steeds vrij veel, desondanks deze nieuwe minder stroom vreet, 600hz heeft en een neo pdp plasma paneel beschikt.

Ik heb o.a. vergeleken met Sony (de 200hz tv's) en Samsung (led). Maar deze beiden zouden ook zo hun minpuntjes hebben. Enkel in What HiFi, komt Sony er steeds als beste uit, maar dat is dan ook een Sony Fanblad

Review V10 (hier wel 50", pas op: het gaat hier om de Engelse versie, Europese zou meer extra features hebben!):

De 42" V10 staat in de nieuwe Selexion folder (ook online).
              Het is inderdaad opletten met UK magazines. Die hebben de neiging nogal veel naar hun sponsors te leunen. Ik koop What HIFI niet maar laat ik Sonytoch wel 1 van de minste toestellen zijn. De beeldkwaliteit is een "far cry" van andere LCD fabrikanten zoals een Philips of een Samsung en al helemaal van een Panasonic. (of Pioneer )

Comment

Ik heb me laten vertellen dat Samsung niet meer zo overtuigend is, dan pakweg 2 jaar geleden. Pas op, geen slechte tv's. Maar vroeger waren ze toppers, nu gaan ze steeds meer richting middelmaat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                  Als ge daar tennis op kijkt!
                  Das goe "veur" de nek zenne

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hallo,
                    Mijn beslissing staat vast , ik ga zeker de panasonic V10 aankopen
                    Ik ben afgelopen weekend in een winkel geweest waar de Pana V10 naast een
                    Pioneer kuro hing, absoluut geen verschil in beeldkwaliteit waargenomen, ik vond zelfs
                    dat de Pana nog iets zachter beeld had dan de pioneer .
                    Ook op gebied van zwartwaarden waren beide schermen identiek met gedimde verlichting,
                    in verlichte omstandigheden scoorde de pioneer wel iets beter.
                    Op beide schermen speelde national geograpic HD wat de beste vergelijking geeft.
                    Ik heb trouwens ook enige twijfel gehad over de nieuwe samsung led schermen, maar die geven toch minder natuurlijke kleuren weer, wel goede zwartwaareden , maar hiervoor gebruiken ze wel enige trucjes, door het scherm bij donkere beelden extra te dimmen en deze sprongen zijn soms wel storend.
                    Het zijn wel led schermen maar blijven lcd's , wat toch wel meer korrel geeft in het beeld .
                    Dus na bijna een jaar alles grondig te volgen staat mijn besluit vast de pana V10

Comment

Wat ik raar vind, is dat iedereen er bijna over eens is dat in beeldkwaliteit er niets gaat boven plasma, maar dat plasma stilaan aan het verdwijnen is....

Een beetje zoals vroeger Betamax versus VHS.....

WAAROM blijft iets bestaan, waarom verwdwijnt een ander concept ???

Spijtig genoeg is "kwaliteit" niet altijd de maatstaf....
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

Comment

Zowel LCD, LED en plasma verdwijnen.

Eens oled betaalbaar wordt.

Ik denk dat Pana plasma zal blijven maken zolang de OLED niet betaalbaar is. Het zal dus niet eerder verdwijnen dan LCD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Wat ik raar vind, is dat iedereen er bijna over eens is dat in beeldkwaliteit er niets gaat boven plasma, maar dat plasma stilaan aan het verdwijnen is....

Een beetje zoals vroeger Betamax versus VHS.....

WAAROM blijft iets bestaan, waarom verwdwijnt een ander concept ???

Spijtig genoeg is "kwaliteit" niet altijd de maatstaf....
                          Plasma heeft ook zijn nadelen hoor, ik zou niet meteen moord en brand roepen en samenzweringstheorien verkondigen.
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            De LED's verminderen van intensiteit op donkere plaatsen in het beeld.
                            Dat LCD TV's met LED verlichting hun verlichting zouden aanpassen afhankelijk van de plaats in het beeld lijkt me sterk. Dat ze hun intensiteit aanpassen aan de hand van het volledige beeld, daar kan ik nog inkomen.

Maar als je'r van overtuigd bent, mag je mij ook overtuigen.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Dat LCD TV's met LED verlichting hun verlichting zouden aanpassen afhankelijk van de plaats in het beeld lijkt me sterk. Dat ze hun intensiteit aanpassen aan de hand van het volledige beeld, daar kan ik nog inkomen.

Maar als je'r van overtuigd bent, mag je mij ook overtuigen.

Dave
                              De meeste LED TV's hebben inderdaad led's in de rand zitten en kunnen het beeld niet echt lokaal gaan beïnvloeden, dat klopt volledig.
                              Ze zijn echter ook bezig met een ander type waar ze led's plaatsen achter het paneel en waar de lichtsterkte een rol speelt om een beter zwart te bekomen.
                              Hoever het hiermee staat weet ik niet, ik heb dit een hele tijd geleden eens gezien bij de voorstelling van een of ander merk hun nieuwe ontwerpen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

De LED-tv's die je momenteel in de winkel vindt zijn er volgens mij allemaal met sideleds.

Voordeel van die toestellen is dat ze superdun zijn!
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X