Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag ik mij aub eens kwaad maken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mag ik mij aub eens kwaad maken?

Gaat een mens eens naar de bibliotheek...
    Blijft mijn muntstuk van 1€ door de parkeermeter vallen...
    Zie ik, mede omdat het plein openligt door grote werken, geen andere parkeermeter in de buurt...
    Druk ik dan maar af voor 15minuten gratis parkeren...
    Blijf ik door kiezen, het aanmaken van lidkaart, terugleggen van de teveel ontleende cd's 10 minutjes langer weg dan ik mocht...
    Vind ik een boete van 12€ onder de ruitenwisser...
    Begin ik stilletjes aan (nuja, nogal plots eigenlijk) te koken van woede
    Rijd ik 20 minuten het stad rond op zoek naar die wandelende-parkeer-nep-flik
    Vind ik dit stuk-*******[sencuur] ****** (gelukkig) niet...
    Haal ik (gelukkig) het avondnieuws niet wegens opzettelijk toebrengen van morele schade en wie weet ook wel van slagen en verwondingen...

Gezien ik die meneren en mevrouwen regelmatig ook zie foto's maken, misschien dat er een lezer dit "beroep uitoefent"
    (als je dat dan al zo kan noemen ) zodat ik alsnog mij kan afreageren... eventueel via pm?

Een mens mag zich toch eens goed kwaad maken zeker, of moet je daar ook per 15 minuten voor betalen soms?

Re: Mag ik mij aub eens kwaad maken?

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
    Een mens mag zich toch eens goed kwaad maken zeker, of moet je daar ook per 15 minuten voor betalen soms?
    Dat is dan 5 euro.

Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Typisch Outer he.
      Kan er niks aan doen hoor.

[/QUOTE]
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Tip : in 't vervolg kijkt ge of er geen auto in de buurt staat die al een boete heeft. Ge neemt die zijn boete en ge steekt die onder uw eigen ruitenwisser. Wedden dat ze u gerust laten .

Jaja, 'k weet het, da's stout .

Comment

't ergste vind ik : ik wou wel betalen...
          toch een waardevolle tip, bedankt hans

Comment

't ergste vind ik : ik wou wel betalen...
            toch een waardevolle tip, bedankt hans
            Nu even serieus, is er geen wet die zegt dat in geval van defecte parkeermeter je je schijf moet leggen?

Comment

hmm, ff opgezocht, en inderdaad, zo een wet blijkt inderdaad te bestaan.
              Gezien ik hier niet van op de hoogte was, en toch te lang ben weggebleven ben ik nog steeds 12€ kwijt maar goed om weten!
              voor de geinteresseerden: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art27

Comment

Je neemt met een d90 (of iets gelijkaardigs) een filmke van die Euro die door die parkeermeter valt. Je stuurt die boete terug met een beleefde brief waarin je meldt dat de parkeermeter stuk was en dat je dit ook kan aantonen.

Zeg nu nog dat die filmfuncties overbodige gadgets zijn.

Comment

........................
                  Last edited by toerist; 11 mei 2009, 17:42.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Inderdaad overbodig want dat filmke bewijst helemaal niks.
                    Ik stond geparkeerd in een straat waar geen enkel gebod of verbod stond kwestie van parkeren.
                    Dus daar mijn auto laten staan en met de trein naar Hasselt.
                    Terug van Hasselt niks achter de ruitenwisser
                    Twee dagen later een brief in de bus van de politierechter met een "minnelijk voorstel".
                    Ik had x aantal dagen de tijd om 50 € over te schrijven op rekening van........
                    Die boete had ik gekregen omdat er in die straat GEEN plaat stond en dat er kruisend verkeer was!!!
                    Waarom zetten ze dan platen met verboden te parkeren
                    Fikken hé, heb er de PEST aan tot en met.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hmz, klinkt bekend in de oren. Jezelf druk maken hoeft echt niet hoor. Het is maar twaalf euro. De parkeerwachter had eerst beter even de meter gechecked, indien een defect, moet je zoals je eerder aangaf je parkeerschijf leggen (dit dien je eigenlijk te weten).

En wat dat uitschijten betreft: maak je geen illusies, dat maken die kerels dagelijks mee en dat raakt hen waarschijnlijk niet.

Door mijn job denken velen dat ik ook boetes schrijf en ik krijg ook regelmatig vanalles naar mijn hoofd. Het is ne stiel apart

Comment

Waarom al dat geërger ?
                        Heb hier een tijdje geleden ook eens gekankerd over een boete voor foutparkeren (toch volgens de politie).
                        Van mij was het 100 €, en jullie zagen over een boete van 12 €...
                        Man, man, man, ...

K'ga hier hetzelfde antwoord geven, dat ik ook kreeg op mijn topic :
                        Stop met zagen, en betaal : je was in fout (zelfs als je het tegendeel niet KAN bewijzen).

PS : vreemd dat die flikken de boete tussen de ruitewisser hebben gestoken. In Boechout vinden ze dat allang niet meer nodig. Dan kan je je maar ergeren na enkele weken , en kan je ook niet meer nakijken of de boete wel klopt...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Gaat een mens eens naar de bibliotheek...
                          Blijft mijn muntstuk van 1€ door de parkeermeter vallen...
                          Zie ik, mede omdat het plein openligt door grote werken, geen andere parkeermeter in de buurt...
                          Druk ik dan maar af voor 15minuten gratis parkeren...
                          Blijf ik door kiezen, het aanmaken van lidkaart, terugleggen van de teveel ontleende cd's 10 minutjes langer weg dan ik mocht...
                          Vind ik een boete van 12€ onder de ruitenwisser...
                          Begin ik stilletjes aan (nuja, nogal plots eigenlijk) te koken van woede
                          Rijd ik 20 minuten het stad rond op zoek naar die wandelende-parkeer-nep-flik
                          Vind ik dit stuk-*******[sencuur] ****** (gelukkig) niet...
                          Haal ik (gelukkig) het avondnieuws niet wegens opzettelijk toebrengen van morele schade en wie weet ook wel van slagen en verwondingen...

Gezien ik die meneren en mevrouwen regelmatig ook zie foto's maken, misschien dat er een lezer dit "beroep uitoefent"
                          (als je dat dan al zo kan noemen ) zodat ik alsnog mij kan afreageren... eventueel via pm?

Ik rijd dagelijks rond in dezelfde stad om mijn huisbezoeken af te werken. Wegens meerdere ongecoördineerde werven is het inderdaad momenteel een ramp geworden om hier rond te rijden.
                          Ik ben ooit door een parkeerwachter erop gezet voor 1 minuut toen ik een patiënt aan het bezoeken was. Mijn kaart "huisbezoek" lag samen met het ticket op mijn dashboard. De man was echter nog aan het schrijven toen ik terug naar mijn wagen stapte. Ik kon het ook niet laten en heb hem een stevige uitbrander gegeven, of hij soms niet beseft dat het behandelen van patiënten soms meer is dan een technische akt. Dat er van tijd wel eens stevige babbel wordt gedaan om mensen te helpen, zodat het soms voorvalt dat er een paar minuten voorbij zijn zonder men het beseft.
                          Hij heeft mij aangeraden mijn verhaal te doen op het bureau. Maar het heeft wel geholpen. De parkeerboete werd gesupprimeerd.
                          Ik zou u dus aanraden contact te nemen met het bewuste bureau van parkeerwachters en jou verhaal doen want de wachter had het toestel eerst moeten checken op goed functioneren vooraleer te schrijven.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je kon ook proberen met een ander muntstuk . Heb jij geluk dat het bij jou maar 12€ is , hier direkt 25€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Tip : in 't vervolg kijkt ge of er geen auto in de buurt staat die al een boete heeft. Ge neemt die zijn boete en ge steekt die onder uw eigen ruitenwisser. Wedden dat ze u gerust laten .

Jaja, 'k weet het, da's stout .
                              Jammergenoeg zijn die kerels nie zo dom als ze er uit zien/als ge zou denken.
                              Die gasten schrijven ook u nummerplak op en dan kijken ze of elk plak betaald heeft. Zoniet, dan zal er wel een soort straf zijn denk ik.

Comment

Working...
                              X