Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Consumentengarantie 2 jaar...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Consumentengarantie 2 jaar...

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik heb bij Apple al 2 keer beroep gedaan op garantie bij Easy-m in Mechelen.
    .../...
    Voor beide producten had ik GEEN Applecare. Gezien mijn positieve ervaring maak ik me de eerste 2 jaar geen zorgen.
    Bij Easy-M in Leuven is het ook wat je direct te horen krijgt... als consument krijg je altijd minstens twee jaar garantie.
    Ik heb er een Logitech muis binnen gedaan waarop drie jaar waarborg zat en het was al ver in het derde jaar ... gewoon geld terug gekregen wegens zelfde model niet meer beschikbaar. Geen discussie maar service!
    Zo moest dat overal zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Geen zorgen, de Mac's zullen je niet in de steek laten de eerste twee jaar.
      Het probleem is dat je wel 2 jaar moet betalen om het derde jaar garantie te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Het probleem is dat je wel 2 jaar moet betalen om het derde jaar garantie te krijgen.
        Een goeie relatie met je verkooppunt kan soms wonderen doen..
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Blij dat je positief schrijft over Mac!

Nu, dit is inderdaad een oud draadje, maar ik vind de aanvulling van Wip terecht. Uitstekende informatie!

Wat Applecare betreft: voor een laptop beveel ik dat zeker aan, maar ook op mijn iMac heb ik destijds APP genomen. Ze maken immers geen machines meer zoals vroeger.
          Denk eraan dat je niet verplicht bent om APP onmiddellijk bij aankoop te nemen. Je moet het alleen gekocht hebben voordat je toestel één jaar oud geworden is. Ik heb dit voor ons beide toestellen op die manier gedaan.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dan heb je geen garantie nodig en kan de prijs omlaag.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Prijs omlaag? Omhoog zeker, tenminste als je er zeker van bent dat er toch niets aan komt?

(Maar het is wel degelijk het bewijs van de stelling: wil je bullen, koop goedkoop! )
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Prijs omlaag? Omhoog zeker, tenminste als je er zeker van bent dat er toch niets aan komt?

(Maar het is wel degelijk het bewijs van de stelling: wil je bullen, koop goedkoop! )
                Neen Les, die garantie zit in de prijs.

Maar vermits garantie een wettelijke verplichting is, kan het uiteraard niet goedkoper.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

In al deze berichten wordt de situatie enkel bekeken door de ogen van de consument. Zolang de fabrikant 2 jaar waarborg geeft op zijn toestellen is er geen vuiltje aan de lucht. Bij defekt wordt het toestel opgestuurd of er komt een technieker ter plaatse.

Bepaalde merken weigeren echter pertinent 2 jaar waarborg te geven (HP en Apple zijn twee bedrijven, maar er zijn er anderen). Als een dergelijk toestel defekt gaat in het tweede jaar (en HP printers zijn eigenlijk niet gemaakt om twee jaar mee te gaan...), dan moet de handelaar opdraaien voor de kosten.

Het is daarom niet onlogisch dat de handelaar de waarborg probeert af te schuiven, want hij moet een nieuw toestel uit zijn zak betalen. Met de lage winstmarges betekent dit dat de winst van de verkoop van de laatste 10 toestellen verloren is.

Enkel de grote bedrijven kunnen meer dan een paar "waarborggevallen" incasseren. Het is niet verwonderlijk dat de kleinere electrozaken sluiten, er valt toch niets meer te verdienen in de branche. En kon nu maar niet klagen dat je geen service krijgt bij de MediaMarkt: dat is niet inbegrepen in hun prijs.

Wat er in de komende jaren zal overblijven zijn de grote ketens die je als een nummer behandelen en internetwinkels (probeer maar je gelijk te krijgen als je een toestel "in waarborg" opgestuurd hebt en je een faktuur van 560€ in je bus krijgt, NU te betalen of je ziet je toestel niet meer terug).
                  De wereld bekeken met een andere bril...
                  Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Heb nu even een ander vraagje betreffende de garantie.

Wij zijn zinnes een Imac I7 aan te schaffen.
                    Bij Switch krijg ik te horen dat de 2jaar garantie enkel voor particulieren is en niet voor bedrijven???

Waarom zou een toestel voor een bedrijf niet onkostvrij 2 jaar mogen bollen?
                    Bij andere merken, toestellen nog nooit dit verhaaltje gehoord??

Rare jongens die van Apple, wij willen een nieuwe klant worden maar ......... (het gaat mij nu niet om die 170€ apple care, maar het princiepe is dat ze "iedereen" overal geld tracht uit te slaan).

Ik vermoed dat er hier toch professionals met BTW-nr gekocht hebben bij apple?
                    www.de-busschere-wolfs.net
                    D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
                      Bij Switch krijg ik te horen dat de 2jaar garantie enkel voor particulieren is en niet voor bedrijven???

Apple voorziet twee jaar wettelijke consumentengarantie en dat is dus enkel voor consumenten!
                      Bedrijven genieten niet van de wettelijke garantie maar enkel van de fabrieksgarantie.
                      Dit is trouwens overal geldig ... kijk dus zeker uit wat de fabrieksgarantie voor professioneel gebruik is, meestal maar één jaar op de meeste zaken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Apple voorziet twee jaar wettelijke consumentengarantie en dat is dus enkel voor consumenten!
                        Bedrijven genieten niet van de wettelijke garantie maar enkel van de fabrieksgarantie.
                        Dit is trouwens overal geldig ... kijk dus zeker uit wat de fabrieksgarantie voor professioneel gebruik is, meestal maar één jaar op de meeste zaken.
                        Zullen we de perencare er maar bij nemen hé.
                        www.de-busschere-wolfs.net
                        D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
                          Heb nu even een ander vraagje betreffende de garantie.

Bij andere merken, toestellen nog nooit dit verhaaltje gehoord??
                          Is ook zo bij Dell hoor. Als bedrijf wil je de investering meestal langer beschermen, tot de afschrijving eigenlijk. Wij hebben 4 jaar next-business-day on-site garantie. Daarna mogen ze vertrekken. Dat laatste jaar is meestal een pak duurder, management keuze.

Comment

Working...
                          X