Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    De hoofdletter j is stuk o mijn toetsenbord.
    Hahaha....
    Probeer dan eens die alt-tekens...

> ALT 74 >> J

Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oh, maar ons reisje naar het buitenland wordt gecompenseerd door twee japanners die naar Brugge komen.
      Gaat de kleine niet mee op reis dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Die financiën Pol zullen wel in orde komen.
        Ik bedoel dat de spaarcenten beschermd zijn en dat de aandelen toch nog iets later
        aan de beurt zullen komen.

De rest niet vrees ik.
        Of er zullen drastische en onaangename maatregelen moet komen...
        (8 jun Pol...hahaha, wacht maar)

Aan de "getuigenissen" in een ander topic merk ik dat er weinig collega's zijn
        die last hebben van de crisis. En gelukkig maar en dat zeg ik hardop.
        Goede vriend Hans vreest een "malaise" (sterk uitgedrukt maar allee)
        in horeca en andere gelegenheden.
        Daar is een oplossing: als de Belgen nu eens vakantie zouden houden in eigen land.
        Als ze echt bekommerd zijn? Waarom niet?
        En dit staat toch in sterk contrast met een ander topic
        De laatste week ben ik weer eens getroffen door het absolute gebrek aan commerciële geest van onze landgenoten tov onze Nederlandse vrienden.
        Voor mijn praktijk had ik een nieuwe Ergofiets nodig.
        Aangezien ik nogal kwaliteitsbewust ben kies ik voor het merk Tunturi en wel bepaald voor het topmodel uit de reeks.
        Wat nu blijkt : de prijs van dit toestel is in Belgie 1700€. Deze identiek zelfde fiets wordt in Nederland eveneens nieuw uit de doos van de hand gedaan voor 999€. En men brengt het toestel van Utrecht aan huis voor 40€.
        De keuze is dus snel gemaakt.
        En het heeft hier niks te maken met het BTW-tarief van 19% ipv 21% in België. En dat er maar 1 jaar garantie zou zijn ipv 2 jaar (maar dat heb ik zelfs nog niet nagekeken) weegt ook al niet op tegen dit gigantisch prijsverschil.
        Of zou men dan alhier nog altijd niet door hebben dat men heden tendage over een PC beschikt en eerst even gaat Googlen vooraleer tot actie over te gaan?
        En dan maar klagen dat de verkoop hier niet goed draait !!!

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          De laatste week ben ik weer eens getroffen door het absolute gebrek aan commerciële geest van onze landgenoten tov onze Nederlandse vrienden.
          Heu,.... straks start er weer ergens een draadje op van één of andere fotoboer die een box mover is en z'n lenzen verkoopt op zijn online shop met één euro winst en geen service geeft en binnen het jaar failliet gaat en ....

Zaken aan dumpingprijzen aanbieden is niet altijd blijk van een commerciële geest, integendeel zelfs. Het is soms wel een manier om je concurrent dood te doen.

Dit allemaal zonder thuis te zijn in de wereld van de ergofietsen, gewoon als algemene bedenking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ben toch ook dit jaar weer van plan, tijdens de vakantie weer een vermogen in België te spanderen hoor, dus er is zeker nog hoop.
            grt,bouk.
            Ik vermoed dat je het hier over "spenderen" hebt, bouk.
            Spanderen bestaat volgens mij niet.
            Ik ken alleen hand-en-spandiensten. En span-dienst zou een soort herendienst zijn geweest, een vroeger verplichte arbeid aan gemeentewerken, verricht door handenarbeid of met paard-en-wagen.
            Sorry, maar zo frissen wij ook onze eigen taal nog eens op.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Voor mijn praktijk had ik een nieuwe Ergofiets nodig.
              Aangezien ik nogal kwaliteitsbewust ben kies ik voor het merk Tunturi en wel bepaald voor het topmodel uit de reeks.
              Wat nu blijkt : de prijs van dit toestel is in Belgie 1700€. Deze identiek zelfde fiets wordt in Nederland eveneens nieuw uit de doos van de hand gedaan voor 999€. En men brengt het toestel van Utrecht aan huis voor 40€.
              De keuze is dus snel gemaakt.
              En het heeft hier niks te maken met het BTW-tarief van 19% ipv 21% in België. En dat er maar 1 jaar garantie zou zijn ipv 2 jaar (maar dat heb ik zelfs nog niet nagekeken) weegt ook al niet op tegen dit gigantisch prijsverschil.
              Of zou men dan alhier nog altijd niet door hebben dat men heden tendage over een PC beschikt en eerst even gaat Googlen vooraleer tot actie over te gaan?
              En dan maar klagen dat de verkoop hier niet goed draait !!!

Groetjes,
              Pol.
              wel waar dien ergofiets zo duur staat dat zijn die dat geen last hebben van de crisis waarschijnlijk

greets
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Heu,.... straks start er weer ergens een draadje op van één of andere fotoboer die een box mover is en z'n lenzen verkoopt op zijn online shop met één euro winst en geen service geeft en binnen het jaar failliet gaat en ....

Zaken aan dumpingprijzen aanbieden is niet altijd blijk van een commerciële geest, integendeel zelfs. Het is soms wel een manier om je concurrent dood te doen.

Dit allemaal zonder thuis te zijn in de wereld van de ergofietsen, gewoon als algemene bedenking.

Ik twijfel er sterk aan of dit dumpingprijzen zijn. Ik vermoed zelfs dat deze mensen (ze waren met twee bij de levering) ook nog iets moeten verdienen.

Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Gaat de kleine niet mee op reis dan?
                  Jawel, maar 't is een meisje en meisjes doen niet zoveel centjes op.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                    wel waar dien ergofiets zo duur staat dat zijn die dat geen last hebben van de crisis waarschijnlijk

greets
                    Waarschijnlijk...

Tegenwoordig krijg ik hier e-mails binnen: allemaal aanbiedingen met grote kortingen.
                    20% korting is het minste wat ze geven.
                    (er zijn nog betere)

En Moederdag hebben ze ook her-uitgevonden.
                    Ik weet niet of ons ma content zou zijn met een harde schijf van 200 euro en nu aan "slechts" 100
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

• Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Ik twijfel er sterk aan of dit dumpingprijzen zijn. Ik vermoed zelfs dat deze mensen (ze waren met twee bij de levering) ook nog iets moeten verdienen.

Groetjes,
                      Pol.
                      Heb je die "twee mensen" ook goed bekeken Pol
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Klopt als een bus, wij zijn in onze sector steeds gekend als de duurdere en toch hebben wij een zeer goed gevulde orderboek terwijl veel van onze collega's zwarte sneeuw zien momenteel , van s'morgens vroeg tot s'avonds laat alles er voor doen, de klanten als koningen bedienen, hoogstaande kwaliteit leveren enz... zijn veel belangrijker dan de goedkoopste zijn tegenwoordig
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Jawel, maar 't is een meisje en meisjes doen niet zoveel centjes op.
                          Wacht maar

Comment

Voila zie, toch iemand die het gesnapt heeft. Sparen heeft NU inderdaad écht geen zin en onder uw hoodkussen steken of op de bank zetten is er tegenwoordig weinig verschil.
                            Daar is natuurlijk veel van aan

Maar dan zou ik toch een verschil maken tussen uitgaven ("investeringen") die in de toekomst vruchten afwerpen (woning, energiebesparende maatregelen ed) en zuivere consumptieuitgaven zoals fototoestellen

Als ik zo zie geven velen hieraan erg veel uit tov hun inkomen en leven dus boven hun stand, wat hen kwetsbaar maakt voor zgz onvoorziene gebeurtenissen zoals de huidige crisis

Eigenlijk hebben wij hier de verantwoordelijkheid om de mensen niet op zotte kosten te jagen en gelukkig gebeurt dat ook regelmatig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Daar is natuurlijk veel van aan

Maar dan zou ik toch een verschil maken tussen uitgaven ("investeringen") die in de toekomst vruchten afwerpen (woning, energiebesparende maatregelen ed) en zuivere consumptieuitgaven zoals fototoestellen
                              Waarom? Die mensen van die fotozaken, de distributie en in die fabrieken van fototoestellen & lenzen moeten ook toch ook leven? Economie is economie.

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Eigenlijk hebben wij hier de verantwoordelijkheid om de mensen niet op zotte kosten te jagen en gelukkig gebeurt dat ook regelmatig
                              Ik? Verantwoordelijkheid? Waar haal je dat vandaan? Serieus, dat meen je toch niet? Waarom zou er hier iemand de verantwoordelijkheid hebben over wat een ANDER doet met zijn geld?? Als er dat iemand zou doen in MIJN plaats zou ik die zeggen "moei u met uw eigen zaken!"
                              Last edited by hvr_oosterzele; 8 mei 2009, 12:11.

Comment

Helaba
                                Zijn die van SOS Piet niet goed dan?
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X