Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
    In m'n eerste betoog sloot ik af met te zeggen dat ik de toekomst eerder somber zie, maw een alternatief heb ik niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het huidige systeem correct vind. Een communistisch systeem werkt ook niet, dus ook geen alternatief. Misschien een combinatie van de positieve elementen van beide ?
    Deze crisis zou het moment kunnen zijn om het één en ander in vraag te stellen.

En ik zou ook niet liever willen dat de economie er terug bovenop komt.En als dat door meer te consumeren is, dan moet het maar.
    Maar dat zal toch maar tijdelijk zijn?? Oké, de bedrijven zullen terug opbloeien, de productie stijgt, terug meer mensen aan het werk?? Ah nee, want de loonkost in Oost-Europa of China is toch lager. Sorry mensen, wij kunnen niet meer concurreren, dus... aan de deur of toch serieus inleveren. Zo gaat het nu toch ook al en zal het blijven gaan.

En dan zal ik blij zijn dat ik toch niet al mijn centen uitgegeven heb zodat ik tenminste mijn energierekeningen en hypotheek kan betalen. Zodat de deurwaarder niet hoeft aan te bellen.

En ivm met het geld naar de bank brengen: de gulden middenweg zal nog steeds de beste zijn,zeker.Gewoon wat sparen, maar niet speculeren. En ja, de miserie is daar begonnen.

Maar treft een groot deel van ons niet een beetje schuld door steeds maar mee te gaan in de praatjes van de bank en uit te kijken naar steeds grotere opbrengsten,waar niks tegenover staat ?

Ik laat iedereen op zijn manier beslissen hoe om te gaan met deze crisis maar zelf ben ik al content als ik op het einde van de maand alle vaste kosten kan betalen en nog wat over heb om te sparen voor de kinderen. Dus, er op los consumeren zit er niet echt in, en de behoefte en het geloof daarin is er ook niet.
    Denk dat de doorsnee werkende mens die stelling zéker kan beamen!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
      Maar treft een groot deel van ons niet een beetje schuld door steeds maar mee te gaan in de praatjes van de bank en uit te kijken naar steeds grotere opbrengsten,waar niks tegenover staat ?
      Absoluut. Maar dat is juist het omgekeerde van consumeren hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Jamaar Henri, dat was voor jullie al knokken van voor de crisis. Je hebt me verteld van de concurrentie uit het buitenland die onze eigen witloofteelt kapot gemaakt heeft. Dus met die bankcrisis heeft het niet veel te maken hé.
        Hans,
        De geschiedenis herhaalt zich. Door de eeuwen heen is het altijd de laagste ladder die het eerste aan de beurt komt!
        De rest volgt gewoon vanzelf!
        Ik denk zoals de zaken er nu voor staan er terug een groot klasseverschil zal optreden...enerzijds de armen anderzijds de héél rijken...
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

Comment

Ik ga dit topic niet meer volgen.
          Straks krijg ik nog schrik om door te gaan met de aankoop van een nieuw huis.

Iemand huisje in Lochristi kopen?
          Mvg Tim

Comment

Beste Luna,

Communisme hoeft niet hoor. Een gezond economisch systeem moet harmonisch zijn.
            En de mens moet er centraal zijn.
            Voorbeeld : Henry Ford.

Die man was er van overtuigd dat hij zijn arbeiders deftig moest betalen. Want wie zou anders al die Ford T 'tjes kopen?
            Mensen ontslaan kan een bedrijf tijdelijk doen om te overleven. Maar niet voor lange tijd.
            Een gehele productie zonder mensen laten verlopen werkt op de duur niet. De eind producten moeten uiteindelijk door mensen gekocht worden. Anders hoeven ze niet gemaakt te worden. En als die mensen geen loon hebben wordt er niets gekocht.

De cirkel mag dus niet vicieus zijn, wel rond.

Enz.
            " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Ik ga dit topic niet meer volgen.
              Straks krijg ik nog schrik om door te gaan met de aankoop van een nieuw huis.

Iemand huisje in Lochristi kopen?
              Als ambtenaar moet je daar voorlopig nog niet van wakker liggen
              BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                Als ambtenaar moet je daar voorlopig nog niet van wakker liggen
                "Ambtenaar" zijn is een keuze bij het begin van je beroepsloopbaan !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Beste Luna,

Communisme hoeft niet hoor. Een gezond economisch systeem moet harmonisch zijn.
                  En de mens moet er centraal zijn.
                  Voorbeeld : Henry Ford.

Die man was er van overtuigd dat hij zijn arbeiders deftig moest betalen. Want wie zou anders al die Ford T 'tjes kopen?
                  Mensen ontslaan kan een bedrijf tijdelijk doen om te overleven. Maar niet voor lange tijd.
                  Een gehele productie zonder mensen laten verlopen werkt op de duur niet. De eind producten moeten uiteindelijk door mensen gekocht worden. Anders hoeven ze niet gemaakt te worden. En als die mensen geen loon hebben wordt er niets gekocht.

De cirkel mag dus niet vicieus zijn, wel rond.

Enz.
                  Dat we in een negatieve spiraal zijn terechtgekomen valt zéker niet te betwijfelen;
                  Hoe we er gaan uitgeraken is een ander paar mouwen
                  Zelfs 50 plussers die dachten dat hun toekomst verzekerd was hebben een flinke knauw gekregen...die spaarcententjes bleken van de ene op de andere dag niet meer zoveel waard en dan begint de onzekerheid parten te spelen.
                  De auto die zou vervangen worden kan nog wel een jaartje mee, de oudere veranda zal het nog wel een paar jaartjes uithouden, onze kookpotten zien er toch nog deftig uit ..
                  BD0290BE

Comment

onze kookpotten zien er toch nog deftig uit ..
                    Zijn het er van SOS Piet?
                    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      "Ambtenaar" zijn is een keuze bij het begin van je beroepsloopbaan !
                      Of op het juiste moment aan de goede kant staan!
                      Foei...vriendjespolitiek is al lang achterhaald....
                      Of toch niet als ik er de krant van gisteren en vandaag bij haal...
                      BD0290BE

Comment

Helaba

Comment

Neen van AVR...maar ik mag hier geen reklame maken
                          BD0290BE

Comment

Neen van AVR...maar ik mag hier geen reklame maken
                            Ah ok, dan is 't goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Wat zie je dan als alternatief? Sparen? Maw, geld aan de bank geven. Mag ik je er aan herinneren dat nét daar de crisis begonnen is? Bij de banken en niet bij de bedrijven? Als de consumptie stilvalt dan gaan de bedrijven, de zaken, de winkels, de horeca, etc... overkop. Daardoor vallen juist nog meer jobs weg. Hoe ga je dat oplossen? Communistisch systeem invoeren?
                              De crisis is begonnen door de "ongebreidelde fantasie" van banken en kredietinstellingen.
                              Die zitten nu met met wat men "vergiftigde papieren" noemt.
                              Waardeloos papier dus, die ook veel aandeelhouders in handen hebben.

Spaargeld is totaal iets anders Hans en ik heb geen aandelen alhoewel dit voor mij
                              een simpele mogelijkheid zou zijn.
                              Een klein verschil niet, tegenover aandeelhouders met waarloze papieren.
                              Die kunnen zelfs niet meer op café gaan, of naar het restaurant

En nu zou ik dan en anderen, het spaargeld moeten aanspreken om die hun stommiteiten goed te maken?
                              Zij hebben risico's genomen, ik niet.
                              Er had maar meer controle moeten zijn op alles en een controle die werkte he.
                              Het ergste is en het is ook typisch dat het pas zou kunnen goed gaan, als er gecontroleerd wordt. Iedereen deed precies zijn goesting.

Veel compassie met bedrijven heb ik niet Hans.
                              Als je weer iets koopt voor jouw kinderen (speelgoed, kleding enz. enz.)
                              dan zou ik "made in China" laten liggen
                              Kan best zijn dat je dit al doet hoor.
                              Een Nokia-gsm "made in Roemenië" zou ik ook laten liggen.
                              Jammer genoeg kan dit niet met alles wat er op de markt is.
                              Ik zou niet weten (ik weet het echt niet he) wat België zoal te bieden heeft aan
                              eigen maaksel.

Wie heeft dat uitgevonden dat alles moet geprivatiseerd worden?
                              En wie wordt daar beter van?
                              Wat vind je van de globalisering waarbij veel bedrijven vluchten naar het buitenland.
                              Wie wordt daar beter van?
                              Het is niet alleen de crisis die voor jobverlies zorgt.
                              Dat jobverlies is al langer bezig Hans.
                              Het is daarom dat men op het lumineus idee kwam om iedereen langer te laten werken.
                              Wat gaan ze doen na de verkiezingen denk je?
                              Ben benieuwd
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

"Of op het juiste moment aan de goede kant staan!
                                Foei...vriendjespolitiek is al lang achterhaald....
                                Of toch niet als ik er de krant van gisteren en vandaag bij haal..."

We gaan er nu geen discussie over beginnen : maar die tijd is toch al lang voorbij !!! Verwar nu niet politiek met de serieuze ambtenarij !!! Anders probeer eens bij www.selor.be ! En laat iets weten !

Comment

Working...
                                X