Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Rhythm Beats website

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: The Rhythm Beats website

Het duurt véél te lang (17seconden) voor de achtergrondafbeelding ingeladen is, waarom is deze ook 982kilobyte groot? dan moet kleiner kunnen...

2Mb voor een welkomstpagina is ook belachelijk groot... hier moet je nog wat aan werken... mensen met een trage verbinding zullen hier niet eens op willen wachten.

Hier is een overzicht van de tijd die nodig is om alles in te laden:
    Last edited by RikH; 5 mei 2009, 13:36.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Heb es wa meer tijd genomen om de site te doorgronden. Ik vind het echt niets. Kleurenpallet & grafische vormgeving zijn niet in verhouding tot het onderwerp. Met zo'n vormgeving denk je eerder aan iets kunstig, arti-farti om maar te zeggen.

Het vertikaal scrollen stoort enorm. Je moet je afvragen: voor die 3 cm dat ik moet scrollen, welke relevante info geef ik meer mee?

De bio-pagina valt nog mee. Maar dat storende roze... het draaiende vierkantje... Ook inhoudelijk: "Lauren zang en Jeffrey drums"... hmm.

Bij discografie zet je die gele vierkanten lukraak op hun gezichten, storend, vind je niet?

En bij media ga je opeens je achtergrond doorschijnend maken, en tover je halve foto's onderaan de pagina

De merchandising? Witte en zwarte t-shirts? Kan ik ook kopen bij de Zeeman hoor.

De links-pagina vind ik nog leuk, ware het niet dat je boeffe een banner op hun gezichten smijt.

En vooral ook: zoveel verschillende lettertypes.

Deze site geeft me het gevoel dat een achtjarige z'n eerste WYSIWYG-site in elkaar geknutseld heeft.

Ik hoop dat je niet al te hard aangevallen voelt, want het is geenzins m'n bedoeling om 'aan te vallen'. Heb gewoon heel rechtuit m'n mening willen geven van wat ik persoonlijk storend vind. Of je daar wat mee doet, of je vind m'n mening helemaal zever, no prob!

Maar je presenteert het hier op een forum waar je aan harde kritieken moogt verwachten, dus bij deze!
      Dit is goede opbouwende kritiek en ik sta er volledig achter.

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
      Het duurt véél te lang (17seconden) voor de achtergrondafbeelding ingeladen is, waarom is deze ook 982kilobyte groot? dan moet kleiner kunnen...

2Mb voor een welkomstpagina is ook belachelijk groot... hier moet je nog wat aan werken... mensen met een trage verbinding zullen hier niet eens op willen wachten.

Hier is een overzicht van de tijd die nodig is om alles in te laden:
      Inderdaad indrukwekkend groot. De foto's waarschijnlijk op volle resolutie ingevoegd

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Iets heel anders misschien?
        Waarom nog een eigen web-pagina maken? Ik wil maar zeggen: ik vind, persoonlijk, een myspace-pagina meer als voldoende om je band te promoten. In 1 pagina heb je eigenlijk alles van doen wat je zoekt als je een band wil uit-tsjekken. (stijlinfo, muziekinfo, samples, liedjes, video's, foto's, concertdata,...)
        Er bestaan massa's professionele templates, en mits beetje programmeerkennis kun je die myspace pagina volledig naar je eigen hand zetten.

Een eigen website moet je in principe heel veel updaten om interessant te houden. Ook moet de band in kwestie al heel wat naam en faam hebben eer het interessant wordt om een out-of-the-box site te verrechtvaardigen.

Uiteraard begrijp ik heel goed dat een eigen webstek ook een heel eigen gezicht betekent.

Er zijn pro's en contra's. Maar de grote troef aan myspace vind ik dat je in een community zit waarbij je gemakkelijk in contact komt met je fans en collega bands.

Er is mij al gezegd dat een myspace-pagina of een facebook-band profiel meer 'opbrengt' dan een eigen pagina. Kwestie van je te focussen op het doel van je website.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

band-scenario:
          myspace & facebook & netlog en mensen die al deze sites onderhouden / berichten beantwoorden in naam van de band, en dan een eigen site ernaast als centraal ding, waar mensen zich kunnen inschrijven op mailinglists zodat je nog meer gratis promo kan maken...
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            band-scenario:
            myspace & facebook & netlog en mensen die al deze sites onderhouden / berichten beantwoorden in naam van de band, en dan een eigen site ernaast als centraal ding, waar mensen zich kunnen inschrijven op mailinglists zodat je nog meer gratis promo kan maken...
            Inderdaad, ik denk dat je met beiden een groter publiek aanspreekt.
            No Surprise.

Comment

Working...
            X