Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Varkensgriep of variante van vogelgriep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Varkensgriep of variante van vogelgriep

Heel wat commotie met mogelijke sluiting van landsgrenzen en stillegging van luchttransport als epidemie zich verder uitbreidt?
    Zie hierna voor recente info:

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Re: Varkensgriep of variante van vogelgriep

telkens weer slagen we erin om het gevaar in te dijken, maar vroeg of laat komt er iets op ons af dat we niet meer de baas zijn. En dan wordt het erger als met de pest in de middeleeuwen. dan schieten er van onze zes miljard nog maar drie over.
    En misschien is dat zo slecht nog niet voor moeder aarde.
    Het ebolavirus ligt ook nog altijd op de loer.
    voila mijn pessimistische visie

Comment

hoe meer er van moeder aarde weggenomen hoe meer er "toevallig" ontdekt zal worden.
      komt zeker nog wel 't een of 't ander aan
      maan waar, wanneer of wat ...
      nikon stuff

Comment

wat ik niet snap, als dit werkelijk zo ernstig is waarom dan niet alle -niet noodzakelijke- reizen naar risico-streken verbieden?
        Omdat dit de toeristische sector wat geld zou kosten ? blijkbaar zijn centen nog steeds belangrijker dan veiligheid....
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

't Is de moment om aandelen van Roche te kopen
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Mogelijk ontstaan van het virus:

- vogelgriep-virus die opgenomen werd door varkens.
            - mensen die griep (verkoudheid<>niezen enz.) hadden en in contact kwamen met varkens.

>> nieuwe gemengd virus aangemaakt in lichaam van varkens.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Mogelijk ontstaan van het virus:

- vogelgriep-virus die opgenomen werd door varkens.
              - mensen die griep (verkoudheid<>niezen enz.) hadden en in contact kwamen met varkens.

>> nieuwe gemengd virus aangemaakt in lichaam van varkens.
              Toch maar beter de juiste perspectieven hanteren vooraleer dit op stampede gaat wegens eigenlijk niets nieuws onder de zon behalve een mutant

gelukkig volgen een aantal ernstige , wetenschappelijke organisaties de zaken op de voet met de "most likely mutations" .. onvoorziene combinaties niet te na gesproken, dus toch maar beter de mutatierapporten afwachten alvorens wilde speculaties de wereld in te sturen ..

De vermelding van het Ebola virus hier is interessant (en ook het Marburg virus valt te beschouwen) omdat veel onderzoek (bij mijn weten) op een lager pitje is gezet juist wegens de grote angst dat ondanks de gecontroleerde omgeving, deze virussen zouden ontsnappen en zich zouden "recombineren" met een "drager" type influenza virus (Ebola & Marburg virussen zijn relatief klein en structureel vrij primitief) .. dan was het hek helemaal van de dam omdat dan waarschijnlijk zo goed als niemand het overleeft behalve de paar gelukkigen die een natuurlijek afweer hebben zonder dat ze het weten ..

alhoewel op uw beide oren slapen is ook geen goede strategie
              A pig handler in the Philippines has tested positive for a strain of the Ebola virus, officials announced Friday.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Toch maar beter de juiste perspectieven hanteren vooraleer dit op stampede gaat wegens eigenlijk niets nieuws onder de zon behalve een mutant

gelukkig volgen een aantal ernstige , wetenschappelijke organisaties de zaken op de voet met de "most likely mutations" .. onvoorziene combinaties niet te na gesproken, dus toch maar beter de mutatierapporten afwachten alvorens wilde speculaties de wereld in te sturen ..

alhoewel op uw beide oren slapen is ook geen goede strategie
                http://www.nytimes.com/2009/01/24/he...bola.html?_r=1
                Ik zeg nergens dat dit NIET nieuw is zoals jij bedoelt.

Betreffende virus zelf is WEL nieuw.

En het is wel nieuw dat dit virus vlot overdraagbaar is van mensen op mensen.

En Wiki is inderdaad een bron die je 100% kunt vertrouwen.
                Laat me niet lachen he regulus
                -------------------------------------------------------------------------------------------------
                Vandaag nog meegemaakt dat door "handoplegging" een zeug van melkkoorts
                zou genezen....
                Last edited by theokus; 27 april 2009, 20:06.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Als ge naar het 19u TV nieuws VRT gekeken hebt .. die zeggen daar juist hetzelfde als ik in hun interviews .. wapeisde ?

& BTW .. ik heb totaal geen reden om te twijfelen aan wat er op wiki staat .. in het geheel niet
                  De definitie van "nieuw" is wat betreft dit soort virussen nogal rekbaar .. het "nieuwe" is schijnbaar een substrain van H1N1 en dat virus is reeds decades bekend .. zie het bovenvernoemde nieuws

Comment

Hoe raar het ook moge klinken : erg virulente virussen (genre Ebola) blijken een relatief klein risico te geven op grote pandemieën. Ze zijn zo agressief dat hun uitwerking (eens bekend) goed kan ingeperkt worden. Een erg gevaarlijk virus zou er een zijn die eerder sluipend tewerk gaat, maar op den duur wel dodelijk is. Heb ik mij eens laten wijsmaken...
                    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                    And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Als ge naar het 19u TV nieuws VRT gekeken hebt .. die zeggen daar juist hetzelfde als ik in hun interviews .. wapeisde ?

& BTW .. ik heb totaal geen reden om te twijfelen aan wat er op wiki staat .. in het geheel niet
                      De definitie van "nieuw" is wat betreft dit soort virussen nogal rekbaar .. het "nieuwe" is schijnbaar een substrain van H1N1 en dat virus is reeds decades bekend .. zie het bovenvernoemde nieuws
                      Hahaha ja ja... ik kan wel volgen hoor
                      "het varken is een mengvaatje voor bijv. virussen"....

België raadt niet-noodzakelijke reizen naar de getroffen gebieden in Mexico en de VS af,
                      en stelt maskers en antivirale behandelingen ter beschikking.
                      Last edited by theokus; 28 april 2009, 01:19.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

a propos, beste wensen voor je verjaardag, Kodachrome

Comment

Zou 't nie kunnen ontwikkeld zijn in 'n US lab om dan nadien de ganse varkensmarkt op de wereld in handen te hebben, zo van: awel, kijkt nu eens, hebben wij "toevallig" enkele varkens die hier immuun voor zijn.....*kuch*

'n Keer iets anders dan olie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                            't Is de moment om aandelen van Roche te kopen
                            En aandelen van GSK

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                            Zou 't nie kunnen ontwikkeld zijn in 'n US lab om dan nadien de ganse varkensmarkt op de wereld in handen te hebben, zo van: awel, kijkt nu eens, hebben wij "toevallig" enkele varkens die hier immuun voor zijn.....*kuch*
                            Neen, varkensvlees voor consumptie heeft er niks mee te maken.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                              Hoe raar het ook moge klinken : erg virulente virussen (genre Ebola) blijken een relatief klein risico te geven op grote pandemieën. Ze zijn zo agressief dat hun uitwerking (eens bekend) goed kan ingeperkt worden. Een erg gevaarlijk virus zou er een zijn die eerder sluipend tewerk gaat, maar op den duur wel dodelijk is. Heb ik mij eens laten wijsmaken...
                              Dat is vrij correct gesteld .. om het eenvoudig te zeggen .. deze soorten virussen zijn zo agressief dat ze hun eigen verspreidingsmechanisme(n) (hun gastheer) doden vooraleer ze eigenlijk goed de kans gekregen hebben om zich op grote schaal te verspreiden ..
                              Zoals ik echter aangaf wordt het echter een heel ander verhaal als ze bvb een verplaatsingsvehikel zouden aannemen zoals bvb een griep type virus omdat ze dan het contact gastheer<=>gastheer niet meer nodig hebben om zich te verspreiden .. dan zouden we pas in "deep sh!t" zitten

Comment

Working...
                              X