Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop

lastig hé.... als je ziet dat de crt bezwijkt voor de lcd en de desktop voor de laptop.
    Moet je eerst op een LCD gaan turen ipv een deftige Lacie CRT en daarna blijf je achter met een laptop... zoek daar maar eens een exemplaar van met een scherm dat je degelijk kan calibreren en dat deftig scoort inzake kleurweergave...

Vandaar toch nog de neiging van een reeks mensen om een desktop én een laptop te hebben. De luxe van meerdere pc's dus. Op de laptop kan ik al wel eens iets doen in CS4, en het scherm is ook gecalibreerd, maar da's toch niet hetzelfde als op mijn gecalibreerde 24" S-PVA LCD...

Vandaar mss. dat sommigen hier terug tot bij een desktop komen: afzonderlijk scherm dat langer kan leven dan je setup, uitbreidbaar tegen lager tarief (grafische kaart, geheugen, HD, andere DVD/B-ray),...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      lastig hé.... als je ziet dat de crt bezwijkt voor de lcd en de desktop voor de laptop.
      Moet je eerst op een LCD gaan turen ipv een deftige Lacie CRT en daarna blijf je achter met een laptop... zoek daar maar eens een exemplaar van met een scherm dat je degelijk kan calibreren en dat deftig scoort inzake kleurweergave...

Vandaar toch nog de neiging van een reeks mensen om een desktop én een laptop te hebben. De luxe van meerdere pc's dus. Op de laptop kan ik al wel eens iets doen in CS4, en het scherm is ook gecalibreerd, maar da's toch niet hetzelfde als op mijn gecalibreerde 24" S-PVA LCD...

Vandaar mss. dat sommigen hier terug tot bij een desktop komen: afzonderlijk scherm dat langer kan leven dan je setup, uitbreidbaar tegen lager tarief (grafische kaart, geheugen, HD, andere DVD/B-ray),...
      Als ik mag....
      Krijg maar eens stukken aan het scherm van jouw laptop net NAdat de garantie is verlopen.
      Wat ga je dan doen? Een nieuwe laptop kopen?

Lacie....
      Ik moet het wat hard zeggen maar mijn goede vriend hier in Hasselt, de betere
      fotograaf, zweert nog bij een crt en van Lacie
      Die is hem geleverd uit Frankrijk....

Een groot voordeel van een LCD&TFT is dat die weinig plaats inneemt...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
        Dus graag eens een grondige uitleg van bezitters van Dell, Sony en Mac met de eerlijke pro's en contra's.
        Ik bezit al 2 jaar een macbook pro. Nu, om het kort samen te vatten: Ben ik tevreden van mijn toestel? Neen.

Het begon al na het afhalen ... Heel fier de doos openmaken. Mooi de beschermhoes verwijderen. Eerste maal het scherm openklappen en dan constateren dat je toetsenbord VOLLEDIG krom is (U-vormig). Zo erg dat mijn capslock IN mijn scherm drukt. Ik terug naar apple: simpel antwoord gekregen. Het kon namelijk voorvallen dat er eens een krom toetsenbord was. Daar sta je dan ...

Na 1 jaar waren mijn speakers al kapot. Nu na 2 jaar begint mijn case gewoon te scheuren en komt de schermlaag volledig los van de behuizing.

Rekening houdend met het feit dat dit toestel mij 2399 euro heeft gekost vind ik dit gewoon onaanvaardbaar.

Ik zeg niet dat dit met ALLE apple producten is! Maar dit is mijn persoonlijke ervaring!
        nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Ik zie het verschil niet tussen een deftige LCD of CRT dat aan een desktop hangt of aan een laptop. Zelf heb ik een Dell 2408 aan m'n "beast" hangen. Gecalibreerd, uiteraard, want anders komt alles nog fel op u af.

Dave
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
            Ik zeg niet dat dit met ALLE apple producten is! Maar dit is mijn persoonlijke ervaring!
            Ja, dat kan altijd natuurlijk. Hoewel er op de doos staat "designed in California" wordt het nog altijd geproduceerd in de goedkoopste fabriek van het goedkoopste land.

Dat Apple de wettelijke garantietermijn van twee jaar niet respecteert, helpt niet, natuurlijk.

Dave
            pixelpusher

Comment

Uiteraard kan je de laptop van een extra scherm voorzien. Mits grafisch sterk genoeg kan je dan zelfs dual screen werken met je tools op laptopscherm;

Maar dat maakt het geheel alweer duurder uiteraard.
              Het is idd. wel een oplossing tussen laptop en "laptop + desktop" in...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Uiteraard kan je de laptop van een extra scherm voorzien. Mits grafisch sterk genoeg kan je dan zelfs dual screen werken met je tools op laptopscherm;

Maar dat maakt het geheel alweer duurder uiteraard.
                Het is idd. wel een oplossing tussen laptop en "laptop + desktop" in...
                Ja, het is een duurdere oplossing dan een simpele desktop. Dual screen werken met laptopscherm heeft wel een nadeel: de pixels van zo'n laptopscherm zijn dikwijls niet in dezelfde verhouding.

En een tweede scherm aan een laptop hangen is echt ni aan te raden.

Dave
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                  2 van de 3 zijn direct toe te passen bij een macbookpro, waar zit het probleem?
                  (trouwens de animaties op het web bij vodafone al bekeken? De portable die zijn gebruiken is een Mac.

Looool!

Ik dacht al...

Maar ondertussen merk ik dat het belangrijkste feit (allee vind ik hee) totaal verloren gaat in de discussie; video-bewerking! Zoals ik zei; OT zal wss een "HD" kopen. Het is tenslotte de nieuwe "standaard". Maar als je HD bestandel wil bewerken, en je wil een eenvoudige doch goeie soft. Mac heet iMovie waar mijn pa op 1 2 3 mee weg was. Op PC hebben we met drie man (pa, oom en ik) vanalle softs zitten zoeken en testen, en niks kunnen vinden dat nog maar aan de hielen van iMovie komt.
                  Last edited by Jochen; 24 april 2009, 19:37.
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Looool!

Ik dacht al...

Maar ondertussen merk ik dat het belangrijkste feit (allee vind ik hee) totaal verloren gaat in de discussie; video-bewerking! Zoals ik zei; OT zal wss een "HD" kopen. Het is tenslotte de nieuwe "standaard". Maar als je HD bestandel wil bewerken, en je wil een eenvoudige doch goeie soft. Mac heet iMovie waar mijn pa op 1 2 3 mee weg was. Op PC hebben we met drie man (pa, oom en ik) vanalle softs zitten zoeken en testen, en niks kunnen vinden dat nog maar aan de hielen van iMovie komt.
                    Uw zoektoch zal wel lang geduurd hebben...

Ik neem aan dat er voor ieder doel wel een aantal softwarepakketten zijn, op beide platformen, waar iedereen dan weer zijn eigen mening over heeft. Zelf beschik ik over Sony Vegas, waar ook een "consumentenversie" van bestaat, waar je ook HD materiaal mee kunt verwerken.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Uw zoektoch zal wel lang geduurd hebben...

Ik neem aan dat er voor ieder doel wel een aantal softwarepakketten zijn, op beide platformen, waar iedereen dan weer zijn eigen mening over heeft. Zelf beschik ik over Sony Vegas, waar ook een "consumentenversie" van bestaat, waar je ook HD materiaal mee kunt verwerken.

Dave
                      Drie maand "zoekwerk", door drie personen. Voldoende?

Sony Vegas werd ook onder de loupe genomen. De "Vegas Movie Studio" heeft geen HD mogelijkheden. Enkel de "Platinum" editie kan dat. Maar, in vergelijking met iMovie, is de interface van de Platinum té complex voor mensen als mijn pa (in zijn 60'er jaren), en het is trager (en nog geen klein beetje) (getest op twee ongeveer even krachtige toestellen). En aangezien iMovie dan ook nog "gratis" is...

GB, Laat ons man en paard noemen; je bent hier op BD dé techneut en dé referentie als het om IT issues gaat. Je steekt dan ook veel tijd in je aanwezigheid hier. Ik gun je je moment in de spotlight hoor, maar helaas ben je een notoir Mac hater (dat mag) en deins je er niet voor terug halve waarheden of complete onwaarheden neer te pennen. En ja... dan reageer ik soms eens (als het te bont wordt), want dat mag niet vind ik.

Weet, het is OK om me te haten omdat ik van me afbijt. Maar speel aub de bal en niet de man.Replies als bovenstaande ("Uw zoektocht zal wel lang hebben geduurd") zijn nergens voor nodig en helpen de TS niet vooruit.

Comment

Als het toch niet de bedoeling is om hem mee te nemen, waarom dan geen imac. Die neemt minderplaats in dan een laptop. Heeft een groten en beter scherm, is sneller en goedkoper.
                        Als je een draadloos toetsenbord en muis neemt is die bijna even gemakkelijk te verplaatsen als een grote laptop.

Voor (HD) film bewerking is final cut zowat de standaard. Imovie is een eenvoudige afgeleide daarvan.

Blue-ray scrhrijver? Gezien de kostprijs van de blanco schijfjes is dit te duur en te traag om als backup medium te gebruiken. En zelf blue ray films maken, ik weet niet eens of dat mogelijk is gezien al die beveiligingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Drie maand "zoekwerk", door drie personen. Voldoende?

Sony Vegas werd ook onder de loupe genomen. De "Vegas Movie Studio" heeft geen HD mogelijkheden. Enkel de "Platinum" editie kan dat. Maar, in vergelijking met iMovie, is de interface van de Platinum té complex voor mensen als mijn pa (in zijn 60'er jaren), en het is trager (en nog geen klein beetje) (getest op twee ongeveer even krachtige toestellen). En aangezien iMovie dan ook nog "gratis" is...

GB, Laat ons man en paard noemen; je bent hier op BD dé techneut en dé referentie als het om IT issues gaat. Je steekt dan ook veel tijd in je aanwezigheid hier. Ik gun je je moment in de spotlight hoor, maar helaas ben je een notoir Mac hater (dat mag) en deins je er niet voor terug halve waarheden of complete onwaarheden neer te pennen. En ja... dan reageer ik soms eens (als het te bont wordt), want dat mag niet vind ik.

Weet, het is OK om me te haten omdat ik van me afbijt. Maar speel aub de bal en niet de man.Replies als bovenstaande ("Uw zoektocht zal wel lang hebben geduurd") zijn nergens voor nodig en helpen de TS niet vooruit.
                          Jochen,

Ik denk dat je een compleet verkeerd beeld hebt van mij. Ik ben geen Apple hater, en al zeker geen Mac hater. Waar ik problemen mee heb, zijn mensen die zich blind staren op alles wat met Apple te maken heeft, die vinden dat het allemaal heilig is, die denken dat Steve Jobs de profeet himself is, en dat dan als waarheid verkopen aan een ander.

Voor alle duidelijkheid, ik reken jou daar niet onder.

Maar als je mij beschuldigt van halve waarheden of zelfs leugens, dan neem ik dat erg persoonlijk. Als je vindt dat ik iets verkeerd heb gezegd, corrigeer me dan en dan ben ik de eerste om dat toe te geven.

Ik gun ieder zijn eigen keuze, wat die ook moge zijn, en het enige dat ik verlang is dat iedereen juist geinformeerd is. Een ander zijn commentaar "ik zou zoiezo voor Mac gaan" slaat dus nergens op.

En ja, die ene uitspraak van mij was ad hominem. Maar een Mac fan, die beweert dat hij echt gezocht heeft naar een alternatief, komt bij mij niet geloofwaardig over.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Denk dat de kogel door de kerk is en het een Macbook pro 17 inch wordt.
                            heb vandaag het toestel zien werken,kwa beeld is het subliem en gebruiksgemak ook.

Krijg tevens 2 jaar garantie, 1 jaar van mac zelf en 1 jaar van de winkel uit.

Ben gaan zien in het waasland shoppingcenter en moet zeggen heb daar een degelijke uitleg gekregen en die mensen namen echt de tijd zonder dat ik effectief beslist heb, de man is ruim 45 minuten bezig geweest met een grondige uitleg over het systeem.

Terwijl hij bezig was kwam er nog een persoon bij ons staan, tevens een HP gebruiker en ook die man was totaal niet meer te spreken over HP.

Voor mij is dus de duscussie rond, ik ga eens voor de Mac en laat jullie mijn gebruikservaring weten met pro's en contra's.

Bedankt alvast voor jullie postings.
                            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                            https://500px.com/marnix_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                              Denk dat de kogel door de kerk is en het een Macbook pro 17 inch wordt.
                              heb vandaag het toestel zien werken,kwa beeld is het subliem en gebruiksgemak ook.

Krijg tevens 2 jaar garantie, 1 jaar van mac zelf en 1 jaar van de winkel uit.

Ben gaan zien in het waasland shoppingcenter en moet zeggen heb daar een degelijke uitleg gekregen en die mensen namen echt de tijd zonder dat ik effectief beslist heb, de man is ruim 45 minuten bezig geweest met een grondige uitleg over het systeem.

Terwijl hij bezig was kwam er nog een persoon bij ons staan, tevens een HP gebruiker en ook die man was totaal niet meer te spreken over HP.

Voor mij is dus de duscussie rond, ik ga eens voor de Mac en laat jullie mijn gebruikservaring weten met pro's en contra's.

Bedankt alvast voor jullie postings.
                              Veel plezier met je MacBook Pro!
                              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Maar een Mac fan, die beweert dat hij echt gezocht heeft naar een alternatief, komt bij mij niet geloofwaardig over.
                                `

Wel daar zit hem net de crux hee Dave.

Anyway, halve waarheden zoals met dat Vodafone kaartje bedoel ik hee.

Weet je wat het misschien is? Jij, als PC-man, stoort je aan mensen die niet goed geïnformeerd zijn over PC. Ik, op dit moment, idem op Mac-vlak. Ach ja... Er zijn belangrijker zaken in't leven.

Ciao,

J.

Comment

Working...
                                X