Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe laptop

Ben aan het twijfelen tussen een Dell XPS 1730 wat ze"the beast noemen met 6 gig geheugen, 1 terra harde schijf, blue ray lezer en schrijver met windows vista 64 bit of een MacBook Pro, met 4 gig geheugen en 320 gig harde schijf of de Sony Vaio VGN-AW21S/B Azerty.

Heb nog nooit een Mac gehad maar nu heb ik een HP laptop wat al bijna 3 jaar lang niks dan ellende opleverde dat ik steeds meer begin te denken aan een Mac.

Dell kost om en bij de 3000 euro
    MacBook om en bij de 2500
    en de Sony om en bij de 1640 euro

Graag jullie mening
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
    https://500px.com/marnix_photography

Re: Nieuwe laptop

Ten eerste zit er erg veel prijsverschil tussen de Dell en Sony. Zijn deze wel vergelijkbaar?

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de Dell Schermen. De Sony is meestal erg compleet. Een macbook is wel erg leuk maar kost je heel veel "inwerktijd". Persoonlijk zou ik voor de Dell gaan.

Windows 64bits kan iedergeval de 4G aansturen. Windows 32 Home Basic kan dat niet en dan mis je de 1G.
    Fotoapparatuur
    Portfolio

Comment

die dell in de 2100 € versie ipv de 300 € versie (beiden xps m1730) heeft dual sli 8800 gtx (ipv 9800GT) kaarten en 320 GB HD (ipv 400)en een BR lezer/DVD brander (ipv BR lezer/brander). Processor is een C2D 2,5 GHz (ipv een 2,8 GHz). Is dat al niet voldoende om te vergelijken met de Macbook Pro? Die laatste heeft 2,66 GHz C2D en 320 HD maar dan één SATA schijf ipv een Raid 0 met 2 HD's. Ook 2 videokaarten aan boord, maar minder straf... en met het oog op CS4 kan dat wel schelen gezien de GPU acceleration. Als je nog geen Apple in huis hebt, denk ik dat je met de 2100 € versie van de Dell stevig gaat kunnen vlammen. CS4 doet het hier al op mijn C2D T7300 (2,0 GHz) met 2 GB geheugen en 8600 M GS kaart. Macbook Pro zal wel vlot draaien (snellere cpu, dubbel geheugen, OS X) maar de GPU's zijn niet van de beste. Op de iMac dan weer wel want daar kan je optioneel de Radeon kiezen. Ik heb hier een quadcore Opteron met een raid 0 Velociraptors en radeon (single) draaien, en dat vlamt lekker met CS4. Wel geen horde foto's tegelijk opengooien om te blijven profiteren van de "versnelling"... Ik weet niet of het allemaal zoveel trager gaat lopen bij meerdere bestanden gelijk: batch processing duurt uiteraard altijd wel even, maar da's normaal en het gaat toch vrij vlot, dus kan niet zeggen dat dat dan ineens stilvalt.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

MAc book pro please...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

LOL, 'RAID' 0 in een laptop
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb een Dell XPS 1730M, met dual-8800GTX en 4GB RAM en Blu-Ray schrijver.

Dat ding doet zijn werk behoorlijk, maar ik ga mij nooit meer zo'n zwaar ding aanschaffen. Ik heb hem vorig jaar rond deze tijd gekocht, en sleur hem nu al een jaar naar 't werk en terug. Ik heb in september een XPS 1330M bijgekocht, en qua performance zie ik niet zoveel verschil. Ze worden ook alletwee nogal warm vooraan waar je je handpalm op laat rusten.

Behalve voor games natuurlijk. Maar destijds was de ondersteuning van SLI binnen games beneden alle peil, en ik speel niet meer zoveel spelletjes. Deze gaat nu naar huis verhuizen (gebruik hem op 't werk al een half jaar icm een Dell 2408 scherm en extern toetsenbord/muis) en als "desktop" rustig technologisch verouderen. De "kleine" gaat nu dienen voor 't werk.

Tjah, Mac, maar vind maar eens een Mac waar je twee schijven in propt, en ook nog eens een Vodafone Mobile kan laten inbouwen.

Dave
            pixelpusher

Comment

Ik vrees dat de Mac adepten hier weer zullen opspringen als een vlieg op een . . .
              Blijkbaar heb je pech met HP dan, ik kan er alleen maar goede dingen over vertellen, ik werk nu al bijna 2 met de HP Pavilion HDX 20-inch en dit met zeer grote tevredenheid. Ik denk echter dat een 20" scherm momenteel niet meer in het HP gamma zit.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dus als ik jullie goed begrijp zou ik beter voor de Dell gaan, zoals ik las in jullie opmerkingen gaat het wel degelijk over deze van 2100 euro maar met nog enkele toebehoren waaronder blue ray schrijver, 1 terra harde schijf en nog een paar kleinigheden die de prijs net onder de 3000 euro brengen.
                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                  Dus als ik jullie goed begrijp zou ik beter voor de Dell gaan, zoals ik las in jullie opmerkingen gaat het wel degelijk over deze van 2100 euro maar met nog enkele toebehoren waaronder blue ray schrijver, 1 terra harde schijf en nog een paar kleinigheden die de prijs net onder de 3000 euro brengen.
                  Ik weet een ding: ik heb nog nooit een ander merk van laptop gezien dat mij zoveel keus liet in configuratie en opties als Dell. Of die Dell iets voor jou is kan je eigenlijk alleen maar zelf beslissen. We hebben nog niets gehoord over wat je'r mee wil aanvangen.
                  pixelpusher

Comment

In eerste instantie is het voor mijn bureelwerk te doen zoals facturatie, maar inderdaad daarvoor heb ik zo geen krachtig machine nodig, volgende is fotografie waar ik binnenkort echt werk ga van maken en nadien ook wel filmbewrking wat toch het enige vergt van een pc.

Nee geen games want vind zelf als je wilt gamen je maar beter een spel console aanschaft.

Comment

Dan laat je die dual-8800GTX best voor wat het is.

In jou plaats, ik zou eerder uitkijken naar eentje met eSATA, zodat je achter makkelijk snelle storage kunt aansluiten. Een Blu-Ray schrijver is leuk, als je ook Blu-Ray's wil maken (maar dat is nog pokkeduur).

Een Dell Studio 15 ofzo lijkt me eerder iets. Dat is wat ik zou nemen. Ook voor videobewerking.
                      pixelpusher

Comment

inderdaad... als je "in de toekomst" gaat zware dingen doen dan is het weggegooid geld om nu een patser te kopen. En zorg idd. gewoon dat het ééntje met eSata is, dat is handig voor uitbreiding van stockageruimte... anders moet je opengooien en interne HD's gaan vervangen (heb onlangs nog ene Dell Inspiron 6000 van 80 naar 250 GB gebracht nadat de HD de geest gaf).
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Ik vrees dat de Mac adepten hier weer zullen opspringen als een vlieg op een . . .
                          Blijkbaar heb je pech met HP dan, ik kan er alleen maar goede dingen over vertellen, ik werk nu al bijna 2 met de HP Pavilion HDX 20-inch en dit met zeer grote tevredenheid. Ik denk echter dat een 20" scherm momenteel niet meer in het HP gamma zit.
                          Wie zit zich hier al als een vlieg op een... te verkneukelen????

nu terzake,
                          als ik alles lees stel ik me toch wel enige vragen voor wat admin e.d. zou ik het allemaal overkill noemen.
                          Als je echt met media toestanden wil werken zou ik ondanks de aangeboren afkeer van sommigen resoluut voor mac gaan.
                          Zelf met Aperture en Finalcut express ben je beterkoop af dan met je dell.
                          Ik vind ook altijd prachtig hoe er hier cijfertjes geciteerd worden om prestaties te vergelijken. Spijtig genoeg geven deze cijfertjes nergens de efficiëntie van het geheel, hoe goed gebruikt een systeem de hardware....
                          Nog dit, zeker voor een laptop ben ik niet voor het gebruik van teveel opslagruimte ingebouwd. Om veiligheidredenen en ook praktische redenen werk ik liever met externe schijven voor specifieke taken als video en fotoopslag, voor de snelheid (FW800) hoef ik het echt niet te laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                            Wie zit zich hier al als een vlieg op een... te verkneukelen????
                            Here we go again.

Heb je al een Mac met een Blu=Ray schrijver? Ingebouwd? Nee, want Steve en compaan geven zelf toe dat het niet in hun kraam past.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                              Here we go again.

Heb je al een Mac met een Blu=Ray schrijver? Ingebouwd? Nee, want Steve en compaan geven zelf toe dat het niet in hun kraam past.

Dave
                              om op jouw niveau te blijven.
                              Moet jij nog steeds start drukken om te stoppen?

Heb jij nog steeds je karretje nodig om je portable te dragen?

Comment

Working...
                              X