Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop

Die Studio 15 had ik nog niet bekeken, heb nu de Studio 17 bekeken en moet zeggen is ook wel aardig voor flink wat duiten minder, zijn er nog suggesties?
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
    https://500px.com/marnix_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      om op jouw niveau te blijven.
      Moet jij nog steeds start drukken om te stoppen?

Heb jij nog steeds je karretje nodig om je portable te dragen?
      Nope, ik druk op de aan/uit knop. En m'n XPS 1330 weegt minder dan m'n iBook.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Nope, ik druk op de aan/uit knop. En m'n XPS 1330 weegt minder dan m'n iBook.

Dave
        LOL.... Apple wint marktaandeel, en dat is deels te verklaren door het feit dat je ofwel Office kan draaien erop, ofwel dat je virtueel ook Windows kan draaien. Zelf draai ik op één van mijn pc's Liteo virtual desktop... het jkomt dus stilaan heel traag op gang om allemaal een beetje samen te komen.

En wat mij betreft heeft Apple pro's qua efficiëntie maar op grafisch vlak zijn ze al een tijdje hun voorsprong kwijt hoor. De stugge configuratiemogelijkheden en de dure geheugenuitbredingen en dergelijke maken het er niet beter op. Design blijft gelukkig wel nog scoren, maar daar heb je in je fotobewerking niet veel aan hé...
        Wat mij tegenhoudt om een Apple te proberen is de learning curve en het feit dat ik dan nog maar een extra pc inhuis haal (oeps, dat mag ik niet zeggen tegen een Apple zeker). Misschien haal ik voor mijn dochter binnenkort een Mac mini in huis... die kan in het slechtste geval desnoods nog dienst doen als server met zijn 13W standby verbruik.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          LOL.... Apple wint marktaandeel, en dat is deels te verklaren door het feit dat je ofwel Office kan draaien erop, ofwel dat je virtueel ook Windows kan draaien. Zelf draai ik op één van mijn pc's Liteo virtual desktop... het jkomt dus stilaan heel traag op gang om allemaal een beetje samen te komen.

En wat mij betreft heeft Apple pro's qua efficiëntie maar op grafisch vlak zijn ze al een tijdje hun voorsprong kwijt hoor. De stugge configuratiemogelijkheden en de dure geheugenuitbredingen en dergelijke maken het er niet beter op. Design blijft gelukkig wel nog scoren, maar daar heb je in je fotobewerking niet veel aan hé...
          Wat mij tegenhoudt om een Apple te proberen is de learning curve en het feit dat ik dan nog maar een extra pc inhuis haal (oeps, dat mag ik niet zeggen tegen een Apple zeker). Misschien haal ik voor mijn dochter binnenkort een Mac mini in huis... die kan in het slechtste geval desnoods nog dienst doen als server met zijn 13W standby verbruik.
          Bwa die learning curve valt wel mee hoor.
          pixelpusher

Comment

Wat mij tegenhoudt om een Apple te proberen is de learning curve
            Als je kauwgom gebruikt heb je geen last van de snelle stijging van die leercurve.

en tussen haakjes, het geheugen voor een mac is dezelfde prijs als deze voor andere computers.....

Comment

1) die grote dell is geen laptop meer maar een desktop vervanging, geen draagbaar toestel. Ik zou er de baan niet mee op willen gaan hoor (zoveel kilo's meesleuren is geen pretje)

Ben je niet beter af met een desktop als je deze al overweegt? je hebt een veel performantere bijna even draagbare "barebone" of "Cube" voor minder geld.

2) Aangezien je een gaming laptop overweegt veronderstel ik dat je ook wilt gamen? dan is de Apple geen echte keuze... minder dan 5% van spellen komen op mac uit...

Die vaio is een 18" ? dit is geen laptop meer...

Hoe de mac in deze vergelijking past is me een raadsel...
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                1) die grote dell is geen laptop meer maar een desktop vervanging, geen draagbaar toestel. Ik zou er de baan niet mee op willen gaan hoor (zoveel kilo's meesleuren is geen pretje)

Ben je niet beter af met een desktop als je deze al overweegt? je hebt een veel performantere bijna even draagbare "barebone" of "Cube" voor minder geld.

2) Aangezien je een gaming laptop overweegt veronderstel ik dat je ook wilt gamen? dan is de Apple geen echte keuze... minder dan 5% van spellen komen op mac uit...

Die vaio is een 18" ? dit is geen laptop meer...

Hoe de mac in deze vergelijking past is me een raadsel...
                Die grote Dell is inderdaad geen lachterje om te sleuren. Ik weet het want ik heb het tot hiertoe een jaar volgehouden. Maar een desktop is nog minder draagbaar. Dit kon je nog ergens mee naartoe nemen, desgewenst, zonder een monitor/keyboard te moeten meesleuren.

Maar de mijn is nu verbannen tot de desktop, idd.

Dave
                pixelpusher

Comment

Ik wil hier weer geen "X vs Y war" starten. Ga proberen me te beperken tot het rechtzetten van enkele dingen die hier zijn gezegd:

Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                  Een macbook is wel erg leuk maar kost je heel veel "inwerktijd".
                  Ik had daar ook schrik van. Na één dag was ik er vlot mee weg. Na één week vroeg ik me af waarom ik zo lang had getwijfeld. Je gaat moeite moeten doen om iemand te vinden die een andere ervaring heeft dan ik.

Tjah, Mac, maar vind maar eens een Mac waar je twee schijven in propt, en ook nog eens een Vodafone Mobile kan laten inbouwen.
                  Twee schijven in een laptop is sowieso niet slim. Tip voor Dextro; als je kiest voor Mac, gebruik er Time Machine bij en bewaar je images op externe disk. TM is echt de max van een produkt. Tja, Mac produkt hee.
                  Die Vodafone kaartjes; ik zou het eens moeten nazien maar ik ben er zeker van dat Vodafone daar wel een oplossing voor heeft. Anders zou het getuigen van slechte business praktijken van Vodafone. Dit doet me een beetje denken aan die kerel die geen Mac wou omdat hij een seriële poort nodig had om zijn satbox te kunnen connecteren. Looool.

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                  ... nadien ook wel filmbewerking wat toch het enige vergt van een pc.
                  En geen games hee? In dat geval; ga 100% voor Mac! Het gaat niet enkel om de kracht van je hardware, maar ook je software. Long story short; mijn pa koopt een HD cam (Canon HG10). Soft op PC = triestig. We zijn op zoek gegaan (want soft bijgeleverd, brrr), maar vonden ofwel héél complexe tools qua interface, ofwel héél dure. Dus ik effe da bakske aan mijn MBPro gehangen. Dan iMovie gestart (had het nog nooit gebruikt). Op twee uur tijd hadden we alle bestanden in HD op schijf staan, plus iMovie getest, én een film afgewerkt (knippen plakken, effectjes, tekst, soundtrack) en gesaved in HD formaat. Want daar zit hem het probleem hee; tools die én makkelijk zijn én HD aankunnen... ewel bij de Mac was dat er gratis bij.

Heb je al een Mac met een Blu=Ray schrijver? Ingebouwd? Nee, want Steve en compaan geven zelf toe dat het niet in hun kraam past.
                  Wat in hun kraam past dat weet ik niet, maar heb je echt een blu-ray nodig in je laptop? Ik heb er zelfs nog geen in huis. Ik zie niet in wat een blu-ray te maken heeft met de OT zijn noden. Saven in blu-ray formaat? Is dat écht nodig? Je kan in HD saven en je MB aan je TV hangen en full HD weergeven. De meeste DVD spelers kunnen ook HD bestanden in non-DVD formaat afspelen (bvb .mov). Ik wil maar zeggen; het maximale formaat dat je kan filmen is HD. Dan is maximale output ook HD. Waarom dan Blu-Ray?

LOL.... Apple wint marktaandeel, en dat is deels te verklaren door het feit dat je ofwel Office kan draaien erop, ofwel dat je virtueel ook Windows kan draaien.
                  Met alle respect, maar Apple wint niet marktaandeel door die reden hee zeg. Ik moet nog steeds de eerste tegenkomen die een Mac enkel koopt voor de looks van het apparaat, en er dan het OS wijzigt in Windows.

Mvg,

J.
                  http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Ik wil hier weer geen "X vs Y war" starten. Ga proberen me te beperken tot het rechtzetten van enkele dingen die hier zijn gezegd:

Die Vodafone kaartjes; ik zou het eens moeten nazien maar ik ben er zeker van dat Vodafone daar wel een oplossing voor heeft. Anders zou het getuigen van slechte business praktijken van Vodafone. Dit doet me een beetje denken aan die kerel die geen Mac wou omdat hij een seriële poort nodig had om zijn satbox te kunnen connecteren. Looool.

Wat in hun kraam past dat weet ik niet, maar heb je echt een blu-ray nodig in je laptop? Ik heb er zelfs nog geen in huis. Ik zie niet in wat een blu-ray te maken heeft met de OT zijn noden. Saven in blu-ray formaat? Is dat écht nodig? Je kan in HD saven en je MB aan je TV hangen en full HD weergeven. De meeste DVD spelers kunnen ook HD bestanden in non-DVD formaat afspelen (bvb .mov). Ik wil maar zeggen; het maximale formaat dat je kan filmen is HD. Dan is maximale output ook HD. Waarom dan Blu-Ray?
                    Die Vodafone kaartjes zijn mini-pci kaartjes, net zoals de meeste wifi kaartjes, en je hebt dan twee slots nodig. Dus daar kan Vodafone niks aan doen, maar de enige manier om snel draadloos te surfen op het UMTS netwerk met een Mac is met een ExpressCard of USB adapter. Ik heb het hier in twee laptops ingebouwd en 't is toch wel handig.

De originele configuratie die waar de TS mee begon had een Blu-Ray schrijver. Een DVD speler die non-DVD HD bestanden afspeelt, moet ik nog tegenkomen, en zowat iedereen met een PS3 kan Blu-Ray's afspelen. Ik snap het nut daarvan wel.

En de reden dat Apple het weigert is officieel omdat het systeem veel te "ingewikkeld" is, maar in feite concurreren ze zelf op die markt met hun iTunes store.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Die Vodafone kaartjes zijn mini-pci kaartjes, net zoals de meeste wifi kaartjes, en je hebt dan twee slots nodig. Dus daar kan Vodafone niks aan doen, maar de enige manier om snel draadloos te surfen op het UMTS netwerk met een Mac is met een ExpressCard of USB adapter. Ik heb het hier in twee laptops ingebouwd en 't is toch wel handig.

De originele configuratie die waar de TS mee begon had een Blu-Ray schrijver. Een DVD speler die non-DVD HD bestanden afspeelt, moet ik nog tegenkomen, en zowat iedereen met een PS3 kan Blu-Ray's afspelen. Ik snap het nut daarvan wel.

En de reden dat Apple het weigert is officieel omdat het systeem veel te "ingewikkeld" is, maar in feite concurreren ze zelf op die markt met hun iTunes store.

Dave
                      Geraak hier maar uit wijs.
                      enerzijds zeggen nana geen blueray, anderzijds trek je niks aan van blueray want da's nog veel te duur.....
                      De officiële reden is niet dat het te moeilijk is, maar dat er nog geen vaste standaards zijn.
                      Vodafone biedt 3 oplossingen, Datakaart only, expresscard of usb stick
                      2 van de 3 zijn direct toe te passen bij een macbookpro, waar zit het probleem?
                      (trouwens de animaties op het web bij vodafone al bekeken? De portable die zijn gebruiken is een Mac.

Comment

Ik hang mijn telefoon met USB aan de laptop (ipv via wifi of BT, zo laadt hij ineens op ook), of aan eender welke pc en ik heb UMTS beschikbaar... Zou bij Apple toch ook een fluitje van een cent moeten zijn dan hé?

Waarom moet dat een specifiek internetabonnement zijn? En dan nog, dat kan ook, ik heb in het begin een Mobistar free...dinges (naam kwijt) gehad, insteek-USB met sim card. Daar waren in pc-land wel probs mee op bepaalde laptops en Vista/Xp versies etc... etc... nu gaat het met een HTC en het mobistar "iPhone 40" abonnement als vanzelf.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Ik moet nog steeds de eerste tegenkomen die een Mac enkel koopt voor de looks van het apparaat
                          LOL

da's al da'k kan zeggen
                          Mvg,

Joris.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                            LOL

da's al da'k kan zeggen
                            Mvg,

Joris.
                            Opletten Joris.

Herinner jij je nog die iMac ?
                            Was een toestel "all-in-one". Dus een mooi bakske, verkrijgbaar in verschillende kleuren.
                            Alles zat ingebouwd in het scherm als het ware.
                            Omdat die zo mooi was, blijkbaar, is dat toestel gekocht door heel veel vrouwen....
                            Ik weet dat nog zo goed als de dag van gisteren

Een ongeveer gelijkaardig voorval is Microsoft overkomen.
                            Omdat de marketing bij Windows 95 zo overweldigend was kochten veel mensen
                            de "doos".... zelfs mensen die geen pc in huis hadden.
                            De mensen stonden in rijen aan te schuiven voor de winkels.

De Mac' s zijn mooie toestellen.
                            Maar idd. onder dat mooie zit ook een goed ontwerp, design enz.
                            Als ik de teksten mag geloven over bijv. hetgeen Apple schrijft op hun site over de Mac Pro, dan zit dat allemaal goed in elkaar en zijn de componenten goed op elkaar afgestemd.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              Geraak hier maar uit wijs.
                              enerzijds zeggen nana geen blueray, anderzijds trek je niks aan van blueray want da's nog veel te duur.....
                              De officiële reden is niet dat het te moeilijk is, maar dat er nog geen vaste standaards zijn.
                              Vodafone biedt 3 oplossingen, Datakaart only, expresscard of usb stick
                              2 van de 3 zijn direct toe te passen bij een macbookpro, waar zit het probleem?
                              (trouwens de animaties op het web bij vodafone al bekeken? De portable die zijn gebruiken is een Mac.
                              Als je dagelijks gebruik maakt van Vodafone Mobile, dan is zo'n ingebouwde kaart welgekomen. Evenzeer als het SD-kaartlezertje dat hierin is ingebouwd.
                              pixelpusher

Comment

Waarom geen desktop dus, wel ik gebruik reeds een jaar of 5 niks anders dan een laptop, eerst een medion waar nu de dochter op tokkelt (trouwens een geweldig machientje, nooit probs mee) en nu een HP 9000 serie, dus ook een laptop van 1650 euro geweest en niks anders dan probs.

Mijn laptop staat dus in de living en heb geen plaats om er hier nog een bureau bovenop te zetten voor een desktop.

Maar ik zie hier dus pro en contra voor de Mac.

Ikzelf heb steeds gewerkt met windows maar zoals je zo vaak hoort beweren en dat is niet alleen op dit forum zou een Mac stukken beter zijn voor allerhande grafische toepassingen.

Wat die Dell XPS 1730 betreft, klopt het is een loodzwaar toestel maar het is dus ook niet de bedoeling dat het toestel dagelijks mee gesleurd wordt, het is eerder als alternatieve desktop omdat ik de ruimte dus niet heb voor een bureel te plaatsen.

Wat de blue ray betreft, ik heb wel een blue ray speler in huis en moet zeggen dat levert fantastisch beeld maar is voor de laptop geen must of die er al dan niet inzit.

Indien er één inzit is het een kleine opleg om ipv een lezer ook een schrijver te hebben en dat heb ik er dan graag voor over.

De bedoeling is dus ook degelijk dat ik mij een panasonic HD camcorder aanschaf.
                                Het programma voor filmbewerking van Mac ken ik niet maar zoals ik lees zou het heel goed zijn maar ...... heb toch wel enige ervaring met Adobe Premiere, niet het gemakkelijkste programma maar tot heel veel in staat.

Maar eerst komt dus de laptop, gevolg door de HD camcorder maarwil dus een laptop waar ik jaren zorgeloos kan van genieten.

Dus graag eens een grondige uitleg van bezitters van Dell, Sony en Mac met de eerlijke pro's en contra's.
                                Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
                                https://500px.com/marnix_photography

Comment

Working...
                                X