Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering voor motorfiets...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verzekering voor motorfiets...

Ik rij enkel met een motorfiets (scooter omwille van handigheid en problemen met de nek.) Auto is niet aan mij besteed. Momenteel heb ik mijn motorverzekering bij Ethias, maar omdat ik verander van wheels, ben ik eens aan het rondkijken of ik geen goedkopere verzekering kan vinden...

Heeft iemand ervaring hiermee?

Heb online uitgerekend wat het mij zou kosten en is een smak goedkoper dan Ethias.

Nog iemand een idee van andere mij'en?
    http://www.digifotofreak.nl

Re: Verzekering voor motorfiets...

Als je je lid maakt van de MAG (Motorcyclists Action Group) kan je je verzekering het goedkoopst krijgen:

veel leesgenot

Christiaan
    een collega mottard
    Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvcaelen Bekijk bericht
      Als je je lid maakt van de MAG (Motorcyclists Action Group) kan je je verzekering het goedkoopst krijgen:

http://www.mag.be/dutch/modules.php?...article&sid=87
      Zonder ergens lid van te zijn, zonder voorwaarde drie jaar zonder ongeval te rijden en zonder een screening te doen (wel ook +30j) betaal ik 160€ voor een combinatieverzekering.
      Bij MAG is dat 181,70 EUR en hierbij moet je dan nog eens 30€ lidmaatschap per jaar betalen voor MAG. Een verzekering via MAG is voor mij dus volgens de info op hun site 51,70€ duurder. Niet echt het goedkoopst dan?
      Er zijn mensen die nog iets minder betalen maar dan zijn er andere extra voorwaarden zoals de wagen dat niet in gebruik mag zijn tegelijk met de moto of dat er maar één bestuurder mag zijn voor de auto en de moto.

Nu denk ik wel niet dat de TS iets is met een mix-formule.
      Waar veel goed over gesproken wordt op het motorforum is http://www.best4u.be/motor.html
      Ik heb daar geen ervaring mee (ook niet met de prijzen) maar lees er veel van.
      Misschien eens horen wat een moto of scooter alleen kost? Zeker verschillende maatschappijen contacteren!
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Alvast bedankt!

Ik heb beide aangeschreven, en zal wel zien wat er uit de bus komt...

Comment

MAG valt al af:

indien U lid bent of wordt van MAG kunnen wij een motorverzekering aanbieden voor 357,07 Euro voor burgerlijke aansprakelijkheid met daarbij 57 Euro rechtsbijstand.
          Da's duurder dan Ethias...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
            Ik rij enkel met een motorfiets (scooter omwille van handigheid en problemen met de nek.) Auto is niet aan mij besteed. Momenteel heb ik mijn motorverzekering bij Ethias, maar omdat ik verander van wheels, ben ik eens aan het rondkijken of ik geen goedkopere verzekering kan vinden...

Heeft iemand ervaring hiermee?

Heb online uitgerekend wat het mij zou kosten en is een smak goedkoper dan Ethias.

Nog iemand een idee van andere mij'en?
            Vraag eens aan Miss Spikke ze is advizeur bij de Ethias..Schoenmaker blijf bij U leest zeggen ze wel eens.
            Het niet iets zoals een nieuwe broek kopen he?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bij de meeste maatschappijen wordt een motorverzekering goedkoper in combinatie met een auto. Dus opletten dat er niet het ene tarief (zonder auto) met het andere (met auto) vergeleken wordt
              Grtjs,
              Grtz
              Miss Spikke-Canon EOS 300D
              A thing of beauty is a joy forever...J. Keats

Comment

Wat BA betreft riskeer je niet veel van de ene maatschappij tot de andere omdat deze bij wet vastgelegd zijn, enkel de prijs kan schelen. Wat de andere dekkingen betreft moet je wel opletten, zeker bij Ethias wat diefstal betreft!
                Een collega-motard heeft daar een diefstalverzekering genomen omdat hij veel in Brussel parkeert ... in de algemene voorwaarden staat echter dat hij slechts verzekerd is tegen diefstal als hij uit een afgesloten garage gestolen wordt met inbraak of met geweld t.o.v. de bestuurder. Dus op straat gepikt of zo is snollebol. Maar ja, hij betaalt dan ook maar 200€ i.p.v. 400€ elders ... enige nadeel is dat ze voor hem dus nooit geldig is en hij zijn geld laat oproken.
                Dit noem ik eerder diefstalpraktijken.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Verseg, ken jij een maatschappij die motoren tegen diefstal verzekert wanneer ze niet in een afgesloten garage staan ?

Grtjs,
                  Grtz
                  Miss Spikke-Canon EOS 300D
                  A thing of beauty is a joy forever...J. Keats

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miss Spikke Bekijk bericht
                    Verseg, ken jij een maatschappij die motoren tegen diefstal verzekert wanneer ze niet in een afgesloten garage staan ?

Grtjs,
                    Inderdaad, mijn moto is full omnium verzekerd en de diefstalverzekering is overal geldig waar die ook staat. Enige voorwaarde is dat vanaf een bepaalde waarde een alarm geïnstalleerd is en/of dat je een goedgekeurd slot gebruikt.
                    Als ik morgen aan een rood licht stop en er sleurt mij ene van mijn moto dan ben ik tenminste ook verzekerd, idem als ik naar de Carrefour ga en hij bij het buitenkomen weg is.
                    En ja, ik heb de kleine letterkes allemaal gelezen.

PS Wat ben ik ermee als hij alleen verzekerd zou zijn als hij in mijn afgesloten garage staat? De kans dat ze hem daar buiten krijgen is zeer klein.
                    Last edited by VerSeg; 26 april 2009, 04:29.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X