Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Glasvezel ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaringen met Glasvezel ??

Ik heb op dit moment een 20mb lijn van KPN. Hier haal ik download snelheden mee van 1.4 MB /S .......Nu kan ik me inschrijven voor een 30 MB glasvezel verbinding. Iemand ervaring met glasvezel ? Heb er al het een en ander over gelezen , maar gebruikerservaringen zijn vaak goud waard ! Is het erg veel sneller ? Of is het voor die 10 MB de moeite niet waard ? Ik ga ongeveer hetzelfde betalen als dat ik nu doe.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Re: Ervaringen met Glasvezel ??

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
    Ik ga ongeveer hetzelfde betalen als dat ik nu doe.
    tja... doen!
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik zou vooral de uploadsnelheid vergelijken die u nu heeft met deze van het glasvezel aanbod.

Normaal gezien is glasvezel veel sneller in upload versus adsl/kabel.
      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Het medium is minder bepalend voor de snelheid dan de manier waarop de ISP's er mee omgaan... krijg je een burst-rate van 30Mbit, dan wil dit niet noodzakelijk zeggen dat het sneller gaat gaan als je huidige verbinding, maar wel dan het sneller KAN gaan.

Wat de upstream betreft kan glasvezel idd véél sneller gaan dan kabel, maar dit wilt weer niet zeggen dat het zo ook zeker gaat zijn, de ISP beslist nog altijd hoeveel je mag gebruiken van de beschikbare verbinding...

Het 'bronzen' abonnement kost maandelijks 65 euro en biedt snelheden van 30 Mbps down en 3 Mbps up.
        Als ik dit lees ziet er wel aangenaam snel uit!

Slechte uploadsnelheden
        Het Amerikaanse onderzoeksbureau Jupiter Research heeft de nieuwe website opgemerkt en wijdt er een analyse aan. "De downloadsnelheden die KPN biedt zijn goed en de prijzen niet zo hoog, gezien het feit dat dit een vroege lancering is die bedoeld is om de markt en vroege instappers te testen en een antwoord uit te lokken van de Nederlandse kabelaars", luidt het. Wel vindt het onderzoeksbureau het Goud-abonnement nogal duur in verhouding tot de specificaties van het Zilver-pakket.

Jupiter Research vindt de uploadsnelheden echter te laag. "Ze lijken gekozen te zijn om slechts een tiende van de downloadsnelheden te bedragen." Dit terwijl glasvezel juist geroemd wordt om zijn symmetrische capaciteiten. Zeker vergeleken met andere glasvezelbreedbanddiensten in Europa zijn de uploadsnelheden slecht, observeert het onderzoeksbureau.
        Deze uploadsnelheid is echter nog altijd supersonisch t.o.v. de meeste kabel verbindingen die ik ken...

Er bestaan wel verschillende bandbreedte-benchmark applicaties waar je de gemiddelde bandbreedte van verschillende providers kan testen, en ook opvragen, misschien als je even zoekt dat je kan vergelijken?
        Last edited by RikH; 5 april 2009, 12:40.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik heb glasvezel van XMS (Vathorst, Amersfoort). XMS is leverancier, maar de netwerkaansluitingen worden geleverd door InterNLnet en da's prima. Keurig symmetrisch, werkt echt als een tierelier. Ik haal direct op het aansluitpunt rond de 48 MBit/sec (aansluiting zou 54 MBit/sec moeten zijn) - het verschil ligt waarschijnlijk aan mijn PC en aan de testmethodieken. Zodra je er een router op zet (en zeker een draadloze), dan haal je die snelheden niet meer. Het blijft echter speren... heerlijk hoor, eenmaal glsvezel wil je nooit meer terug naar koper

Dit is het resultaat van een metinkje laatst:

Dat was een korte test over WiFi met virusscanner en firewall op de test PC actief. Test gedaan met Internet Explorer. Er stond nog een PC op hetzelfde netwerk een torrent te draaien...
          Last edited by Joost; 6 april 2009, 11:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
            Ik heb op dit moment een 20mb lijn van KPN. Hier haal ik download snelheden mee van 1.4 MB /S .......Nu kan ik me inschrijven voor een 30 MB glasvezel verbinding. Iemand ervaring met glasvezel ? Heb er al het een en ander over gelezen , maar gebruikerservaringen zijn vaak goud waard ! Is het erg veel sneller ? Of is het voor die 10 MB de moeite niet waard ? Ik ga ongeveer hetzelfde betalen als dat ik nu doe.
            Ik neem aan dat de snelheden die je aanhaalt Mbit/seconde zijn?
            Dan vind ik 1.4MB/seconde wel erg traag...

Ik heb Telenet Turbonet XL, wat een downstream van 25Mbit/seconde biedt, en haal zonder problemen 2.8~3.0MB/seconde.
            Als je nu 20Mbit/s hebt en je haalt maar 1.4MB/s, dan haal je idd maar een percentage van hetgeen waarvoor je betaald .

Wel opletten van welke server je download...
            Van RapidShare etc haal ik ook maar 1.4~1.6MB/sec
            Maar van Usenet (Astraweb) haal ik zonder problem bovengenoemde 2.8~3.0MB/s
            Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
            Foto-Alex

Comment

Ik heb al sinds 2004 een glasvezel aansluiting. Wij hadden in onze wijk toen een coöperatief glasvezel netwerk opgezet; een van de eerste in Nederland. Inmiddels zit half Brabant op dit netwerk Je kon aanvankelijk kiezen tussen 10mb of 80mb. later werd dat 2mb of 100 mb.
              Voor het meeste gebruik is 2 mb snel genoeg. Wil je hoge resolutie video kijken of een DVD in een paar minuten downloaden dan is een hoge snelheid noodzakelijk.
              De meeste leden maken bij ons gebruik van 100mb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Ik heb al sinds 2004 een glasvezel aansluiting. Wij hadden in onze wijk toen een coöperatief glasvezel netwerk opgezet; een van de eerste in Nederland. Inmiddels zit half Brabant op dit netwerk Je kon aanvankelijk kiezen tussen 10mb of 80mb. later werd dat 2mb of 100 mb.
                Voor het meeste gebruik is 2 mb snel genoeg. Wil je hoge resolutie video kijken of een DVD in een paar minuten downloaden dan is een hoge snelheid noodzakelijk.
                De meeste leden maken bij ons gebruik van 100mb
                /me is drooling

Mbit/s is een van die dingen waar je gewoon niet genoeg van kan hebben
                Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                Foto-Alex

Comment

Bedankt voor de reacties. Aanstaande woensdag komt KPN de verbinding aanleggen.

Heb even een test gedaan van wat ik nu aan snelheid heb :

Zal na woensdag even een nieuwe test doen en dan ook het resultaat neerzetten , kijken wat het verschil is
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II

Comment

We zijn inmiddels een paar maanden verder .........

Na 4 bezoeken van KPN aan mijn huisadres , werkt glasvezel nog steeds niet ...
                    Divers email en telefoonverkeer gehad , maar helaas ...Schijnt ergens een ( onoplosbare ? ) storing te zijn.

Ze zijn zojuist voor de 5e keer geweest , nog niet werkend , en heb nu alle apparatuur meegegeven ..........

ik ben er klaar mee ...

KPN Glasvezel ..........d8 het niet !!!!!!

Comment

Working...
                    X