Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 206 -Batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Peugeot 206 -Batterij

Oorspronkelijk geplaatst door 2Compute Bekijk bericht
    ja, maar heb dat ook al aan garagist gevraagd, volgens hem is autoradio ok
    Het meest voorkomende probleem is dat er twee draden gewisseld worden (meestal hebben die de kleur geel en rood), die van de +12V en die via het contact, dit gebeurt veel meer dan men denkt bij het plaatsen van een niet originele radio.
    Ik zeg niet dat dit het probleem is maar die kans bestaat en het valt niet direct op omdat alles werkt als je batterij OK is en je contact aan staat.
    Ook een radio met een probleempje kan natuurlijk ... dat zou ook niet de eerste keer zijn.
    Mogen we eventueel het merk van de radio kennen?

Nog iets wat het laden van de batterij betreft ... wordt deze door u geladen met een deftige lader, op volle kracht of halve wat de laadstroom betreft (meestal keuzeschakelaar) en hoe lang wordt de batterij dan geladen?

Bij een wagen dat stil staat en met een lichte batterij is meestal aan te raden om de 2 à 3 weken bij te laden of minstens een half uur te rijden indien dit zonder lichten en zo kan gebeuren.
    Het probleem bij korte ritten is niet direct uw radio en zo maar de startmotor trekt toch heel wat stroom. Als je veel start t.o.v. de afgelegde km's is dat ook niet zo goed.

Indien alles na controle toch OK lijkt (en alleen dan) zoals alternator, batterij en al de turreluut er rond dan is het misschien toch door te weinig gebruik. In dat geval raad ik u eerder een druppellader aan, die houdt uw batterij op niveau, kost niet zo veel en je zal niet echt problemen meer hebben. Dit is geen oplossing om een probleem aan te pakken hé, das alleen nuttig als uw batterij gewoon plat geraakt door te weinig gebruik.

Natuurlijk kan ik evenmin vanop afstand zeggen wat jouw probleem echt is, misschien iets dom ... een slechte batterij kan ook natuurlijk maar dat zal de verkoper ervan niet zo snel toegeven.
    Zoals anderen reeds aanhaalden is uitmeten een goed begin.
    Last edited by VerSeg; 4 april 2009, 01:27.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Indien alles na controle toch OK lijkt (en alleen dan) zoals alternator, batterij en al de turreluut er rond dan is het misschien toch door te weinig gebruik. In dat geval raad ik u eerder een druppellader aan, die houdt uw batterij op niveau, kost niet zo veel en je zal niet echt problemen meer hebben. Dit is geen oplossing om een probleem aan te pakken hé, das alleen nuttig als uw batterij gewoon plat geraakt door te weinig gebruik.
      Kan ik alleen maar bijtreden. Ik heb een firmawagen, maar voor de fun een nogal speciale BMW, maar bijgevolgd kan die soms weken stilstaan ... en in de wintermaanden zelfs enkele maanden ... in het geval dat je gewoon te weinig rijdt is een druppellader echt ideaal, die houdt de batterij in optimale conditie zodat je gewoon kan wegrijden wanneer jij dat wilt, enige nadeel, hij steekt wel continu in het stopcontact hé
      Zo'n lader wordt trouwens ook veel bij motoren gebruikt, omdat die soms ook weken zoniet maanden stilstaan in ons Belgenlandje ... waar het weer niet altijd ideaal is.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Auto's horen geen platte batterij te hebben na lange stilstanden. Had vroeger een oude Ford {diesel} van + 14 jaar met batterij van 5 jaar erin. De max. afstand die ik reed was 6 km / keer. De auto reed soms 3 maanden niet en starte dan nog zonder problemen.

Ik zelf zou het probleem eerder zoeken in een slechte alternator, die misschien bijna of helemaal niet laad. Als de garagist zegt dat er geen verliezen zijn zal dat waarschijnlijk wel zo zijn.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          Auto's horen geen platte batterij te hebben na lange stilstanden. Had vroeger een oude Ford {diesel} van + 14 jaar met batterij van 5 jaar erin. De max. afstand die ik reed was 6 km / keer. De auto reed soms 3 maanden niet en starte dan nog zonder problemen.
          En uw wagen had dan ook een alarm, boordcomputer, radio, centrale deurvergrendeling met veiligheidsfuncties, automatische lichten, ... ?
          Moderne auto's hebben veel te veel elektronica dat onder spanning blijft staan om het maanden uit te houden zonder laden, het is trouwens niet goed voor de batterij om die langere tijd niet te laden.
          Kijk maar eens in garages waar splinternieuwe auto's in de showroom staan, daar worden ze minstens een keer om de veertien dagen opgeladen en zeker niet omdat ze plat zijn.
          De ene batterij is ook de andere niet alsook de ene auto ook niet de andere. Een wagen met een batterij van 60A en zonder alarm zal het vele weken langer uithouden dan een andere wagen met een batterij van 40A en waar een alarm en al op actief is.
          Men kan heel moeilijk zeggen dat een batterij niet plat hoeft te zijn na lange stilstand, dit kan dus heel normaal zijn! Het is anders niet normaal een wagen lange tijd stil te laten staan zonder de batterij te laden ... daar dient dat niet voor. Trouwens als uw batterij onvoldoende geladen is maar nog net genoeg om te starten dan forceer je echt wel die batterij met die startmotor hoor ... zo doe je net de batterij kapot.
          En als je maar om de zoveel maanden eens rijdt is de bus misschien een beter alternatief.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Zo'n lader wordt trouwens ook veel bij motoren gebruikt, omdat die soms ook weken zoniet maanden stilstaan in ons Belgenlandje ... waar het weer niet altijd ideaal is.
            Het is net op de moto dat we dit hebben.
            Vroeger was het heel dikwijls zo ... eens goed weer, een ritje willen doen, alles klaar zetten om te vertrekken, motokledij aan doen, helm op, contactsleutel erin en snollebol nikske toereke doen.
            Tegen dat uw batterij dan geladen is (als dat nog lukte) zat je al in de volgende regenbui en kon je mooi thuis blijven.
            Dat is nu standaard geworden ... ritje doen, thuis komen en druppellader er op. Kan je eens een tijdje niet rijden omdat het weer wat tegenvalt of om andere redenen dan zit ge nadien niet met dat probleem van de batterij opgescheept.
            Lang geleden ... zeker 15 jaar geleden ... dan kon ik om de twee jaar een nieuwe batterij steken in de moto omdat die gewoon stuk ging door te weinig te laden, nu sinds ik zo'n druppellader kocht heb ik nooit meer een batterij moeten vervangen en nooit meer een rit moeten overslaan wegens platte batterij.
            Op veel motoren met alarm is het heel dikwijls na een drietal weken zonder rijden of laden al gedaan met starten. En mits de regenbuien hier regelmatig langer dan drie weken stand houden.
            Ja, we zijn goedweerrijders.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En als je maar om de zoveel maanden eens rijdt is de bus misschien een beter alternatief.
              De bus..... Zijn dat van die dingen die nooit staken; nooit te laat zijn; op elk industrieterrein komen; om 03h15 al beginnen rijden.

Een ding is wel zeker : Nog nooit ne bus gezien met een platte batterij
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

Wel al eens een ambulance gezien met een lege batterij ...
                Bedankt voor al jullie goede raad.
                Gaan batterij weer eens aan druppellader hangen en radio afkoppelen, zien wat het geeft.
                Het lampje in kofferbak is wel degelijk uit ( ben er niet ingekropen, maar hoedenplank verwijderd )
                Heb zelf eerder gevoel dat het een slechte batterij is, vermits na 1ste week van aankoop reeds stilgelegen, daarna door garagist weer opgeladen.
                Hou jullie op hoogte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                  De bus..... Zijn dat van die dingen die nooit staken; nooit te laat zijn; op elk industrieterrein komen; om 03h15 al beginnen rijden.
                  En doet een auto met platte batterij beter?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

CD uit autoradio gehaald - had er misschien niets mee te maken
                    en 'nieuwe ' batterij - kleinere in uitzicht - gekregen van garage kort na het plaatsen van deze posting
                    tot nu toe geen problemen meer - hout vasthouden -

alvast dank voor jullie adviezen

Comment

En alles nog steeds of terug in orde met de batt ?
                      Wat was nu de oorzaak?
                      Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
                      Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Comment

Heb m'n hart al vastgehouden met deze koude - en nu hout :
                        Tot nog toe geen problemen meer gehad
                        Vermoedelijk was de nieuwe batterij kapot, maar zeker ben ik niet.
                        Verder gebruik ik de cd speler ook niet meer.
                        De batterij die er nu inzit is kleiner.

Comment

Working...
                        X