Re: Peugeot 206 -Batterij
Het meest voorkomende probleem is dat er twee draden gewisseld worden (meestal hebben die de kleur geel en rood), die van de +12V en die via het contact, dit gebeurt veel meer dan men denkt bij het plaatsen van een niet originele radio.
Ik zeg niet dat dit het probleem is maar die kans bestaat en het valt niet direct op omdat alles werkt als je batterij OK is en je contact aan staat.
Ook een radio met een probleempje kan natuurlijk ... dat zou ook niet de eerste keer zijn.
Mogen we eventueel het merk van de radio kennen?
Nog iets wat het laden van de batterij betreft ... wordt deze door u geladen met een deftige lader, op volle kracht of halve wat de laadstroom betreft (meestal keuzeschakelaar) en hoe lang wordt de batterij dan geladen?
Bij een wagen dat stil staat en met een lichte batterij is meestal aan te raden om de 2 à 3 weken bij te laden of minstens een half uur te rijden indien dit zonder lichten en zo kan gebeuren.
Het probleem bij korte ritten is niet direct uw radio en zo maar de startmotor trekt toch heel wat stroom. Als je veel start t.o.v. de afgelegde km's is dat ook niet zo goed.
Indien alles na controle toch OK lijkt (en alleen dan) zoals alternator, batterij en al de turreluut er rond dan is het misschien toch door te weinig gebruik. In dat geval raad ik u eerder een druppellader aan, die houdt uw batterij op niveau, kost niet zo veel en je zal niet echt problemen meer hebben. Dit is geen oplossing om een probleem aan te pakken hé, das alleen nuttig als uw batterij gewoon plat geraakt door te weinig gebruik.
Natuurlijk kan ik evenmin vanop afstand zeggen wat jouw probleem echt is, misschien iets dom ... een slechte batterij kan ook natuurlijk maar dat zal de verkoper ervan niet zo snel toegeven.
Zoals anderen reeds aanhaalden is uitmeten een goed begin.
Oorspronkelijk geplaatst door 2Compute
Bekijk bericht
Ik zeg niet dat dit het probleem is maar die kans bestaat en het valt niet direct op omdat alles werkt als je batterij OK is en je contact aan staat.
Ook een radio met een probleempje kan natuurlijk ... dat zou ook niet de eerste keer zijn.
Mogen we eventueel het merk van de radio kennen?
Nog iets wat het laden van de batterij betreft ... wordt deze door u geladen met een deftige lader, op volle kracht of halve wat de laadstroom betreft (meestal keuzeschakelaar) en hoe lang wordt de batterij dan geladen?
Bij een wagen dat stil staat en met een lichte batterij is meestal aan te raden om de 2 à 3 weken bij te laden of minstens een half uur te rijden indien dit zonder lichten en zo kan gebeuren.
Het probleem bij korte ritten is niet direct uw radio en zo maar de startmotor trekt toch heel wat stroom. Als je veel start t.o.v. de afgelegde km's is dat ook niet zo goed.
Indien alles na controle toch OK lijkt (en alleen dan) zoals alternator, batterij en al de turreluut er rond dan is het misschien toch door te weinig gebruik. In dat geval raad ik u eerder een druppellader aan, die houdt uw batterij op niveau, kost niet zo veel en je zal niet echt problemen meer hebben. Dit is geen oplossing om een probleem aan te pakken hé, das alleen nuttig als uw batterij gewoon plat geraakt door te weinig gebruik.
Natuurlijk kan ik evenmin vanop afstand zeggen wat jouw probleem echt is, misschien iets dom ... een slechte batterij kan ook natuurlijk maar dat zal de verkoper ervan niet zo snel toegeven.
Zoals anderen reeds aanhaalden is uitmeten een goed begin.
Comment