Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 206 -Batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Peugeot 206 -Batterij

Kent iemand iets van autobatterijen.
    Niet te vergeten : ik doe zeer weinig km -
    28 Maart 2008 nieuwe batterij gekocht - een week nadien weer plat - auto getest, geen verlies - batterij door garage geladen
    enkele maanden nadien - weer plat
    lader gekocht ...
    maand geleden weer van da, geladen met lader, na 1,5 week weer van da (ondertussen niet gereden)
    vorige week naar garage geweest, ah ja ge moet meer km rijden, we hebben uw batterij geladen. Dit weekend naar stad geweest - enkele km, vandaag weer van da
    Da kan toch niet.
    Inderdaad ik doe heel weinig km en durf wel eens een week niet rijden, maar dat je batterij na een week al weer plat staat
    HELP

Re: Peugeot 206 -Batterij

als je niet veel rijdt en je bv 's morgens je verwarming fel opzet, verbruikt dat veel van je batterij.
    als je dan niet ver gaat, heeft je wagen de tijd niet om op te laden...

en ik denk ook niet dat je batterij zoveel laten opladen bij garage en zo goed is voor het ding... maar dat durf ik niet met 100% zekerheid zeggen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Heb je al laten meten of de dynamo genoeg laadstroom geeft ?
      Heb je het waternivo van je accu nagekeken ? Bijvullen met gedimeraliseerd water.
      Heb je de accuspanning al eens gemeten ?

De verwarming verbruikt niet veel stroom. Een dynamo levert normaliter altijd meer stroom dan de auto kan verbruiken.

Comment

blijf zoveel mogelijk van alles af - verwarming / autoradio .. alles uit
        volgens garage nergens verlies + zij hebben batterij gemeten

Comment

na een week mag je batterij ni leeg zijn hoor
          staat er een alarm in ??? deze dingen vreten wel stroom
          is dat steeds zo geweest ???? batterij kan stuk zijn ook
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
            De verwarming verbruikt niet veel stroom. Een dynamo levert normaliter altijd meer stroom dan de auto kan verbruiken.
            sorry, klein stukje vergeten ik bedoelde voornamelijk voor- en achterruitverwarming... die dingen vergen wel wat van je batterij...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

ga naar een bosch centrum, die weten hoe ze iets elektrisch moeten meten.

Meeste garages weten nog niet wat ne voltmeter is.

Comment

ik heb 'n tijdje auto electriciteit gedaan...
                Batterij > alternator > startmotor is 'n visuele cirkel...

de oorzaak vaststellen duurt niet langer als 10 min...
                herstellen, indien alternator of startmotor, niet inbegrepen uiteraard...

Comment

Rare vraag misschien maar heb je juist voor de problemen begonnen een autoradio laten plaatsen of zelf geplaatst ???

Erwin
                  Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                  http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

ja, maar heb dat ook al aan garagist gevraagd, volgens hem is autoradio ok

Comment

meet eens op de klemmen van je batterij als de motor draait, moet iets van een 13 a 14Volt geven dacht ik. Indien dit te laag is => alternator kapot.
                      Jeroen || OM-D EM-5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2Compute Bekijk bericht
                        ja, maar heb dat ook al aan garagist gevraagd, volgens hem is autoradio ok
                        En waarschijnlijk gaat daar het probleem toch zitten hoor, anders vraag ik zo iets niet hé !

Mijne garagist heeft net hetzelfde voorgehad met een klant van hun. Het zou iets te maken moeten hebben met verkeerd kabel gebruik zodanig dat de auto constant in een soort alarm blijft staan terwijl dat anders na tien minuten wegvalt.
                        Ze hebben daar in de garage 2 volle dagen achter aan het zoeken geweest. En dit allemaal gewoon door het onkundig plaatsen van een autoradio. Zeg niet dat ik u niet verwittigd heb hé
                        Als uw problemen echt begonnen zijn na het plaatsen van die autoradio zou ik deze hint toch maar eens aan uw garagist doorgeven ....

Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...

Comment

Verlies kan je gemakkelijk zelf nameten, neem gewoon de massaklem van je batterij af, en zet eens een Amperemeter tussen de batterijklem en de losgemaakte massaklem, zo weet je meteen hoeveel verlies er is, enkele miliampere is normaal, geheugen radio, klok enz.

Meet je bv. 1 Amp, dan is dat niet meer normaal, dan is een batterij van bv. 45 Ah op 45 uur opgebruikt, heb je maar 100 mA verbruik dan is dat pas na 450 uur, dat is natuurlijk theoretisch gezien hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Verlies kan je gemakkelijk zelf nameten, neem gewoon de massaklem van je batterij af, en zet eens een Amperemeter tussen de batterijklem en de losgemaakte massaklem, zo weet je meteen hoeveel verlies er is, enkele miliampere is normaal, geheugen radio, klok enz.

Meet je bv. 1 Amp, dan is dat niet meer normaal, dan is een batterij van bv. 45 Ah op 45 uur opgebruikt, heb je maar 100 mA verbruik dan is dat pas na 450 uur, dat is natuurlijk theoretisch gezien hé.
                            Dat is inderdaad de beste manier om verborgen stroomverbruikers op te sporen.
                            Als de amperemeter een bepaalde stroomsterkte aangeeft, dan kan je simpelweg een voor een de zekeringen verwijderen om uit te maken waar het stroomverlies zit.

Bij heel wat auto's is het lampje in de koffer wel eens de schuldige als de accu na een paar dagen leeg is.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Tot over een paar jaar had ik ook zo een autoradio. Die verbruikte zomaar eventjes 300mA ook al stond die af. Als mijn wagen 4 à 5 dagen had stil gestaan en ik was vergeten de zekering uit te trekken dan moest ik niet meer proberen te starten

Comment

Working...
                              X