Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Houd uw licht aan !!!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Houd uw licht aan !!!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Het spaarlampje van 11w dat ik hier in de woonkamer meestal gebruik zal geen kencentrale doen uitvallen als ik dat plots uitschakel.

De straatverlichting mogen ze hier altijd uitschakelen, want er zitten hier vlakbij twee hanen die de hele nacht denken dat het tijd is om op te staan.
    Als iemand daar een oplossing voor heeft, laat het dan maar weten...
    wat dacht je van een jutezak rond hun kop binden
    ik ken het probleem ook van te veel straatverlichting. In mijn straat staat er ook te veel. Vreselijk anbetant om naar de sterren te kijken

Comment

wat was dat weer van die regeltjes over maatschappelijke .....
      Ik zou bijna denken dat ik hier op het forum van het VB of dergelijke ben.

Comment

Ik hanteer een alternatief procede. Ik ga nu zo zwaar zuipen, zodat rond het uur in kwestie bij mij het licht uitgaat.

-m-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Oei, ik wist niet dat ik mijn lichten nu zelfs al NIET meer mag uit doen wanneer ik dat wil, dat is nieuw .

PS1 : zonnecellen heb ik al, een 6 kWp installatie.
          PS2 : een windturbine mag niet, daar krijg ik geen bouwvergunning voor.
          PS3 : 't is één uurtje en 't is, zoals dikke truien dag of equal pay day of wat dan ook, een symbolische actie, daar gaan - net als bij de vorige edities - geen rampen door gebeuren hoor. Je moet al een cynische zwartkijker zijn om hier op te roepen om daar niet aan mee te doen .
          Kunnen ze van die symbolische actie dan niet beter een permanente actie maken dmv energiebewuster te leven?
          Ik denk dat jij (en dit is niet persoonlijk bedoeld, of slecht bedoeld) zoals velen hier niet werkt in een petrochemisch of chemisch bedrijf waar er echt wel degelijk
          verhoogde gevaarlijke risico's verbonden zijn aan deze welgemeende actie.

Trouwens, als je die redenering hierboven doorzet moet je juist fallikant TEGEN zonnecellen zijn want waar de lichten uitdoen het verbruik van elektriciteit stopt doen zonnecellen nog iets veel ergers, ze steken juist elektriciteit bij op het net. Daarvan moeten de kercentrales nog veel meer ontploffen, namelijk van zodra de zon schijnt!!

Ik denk dat jullie me niet echt begrijpen..........
          Ik heb niks tegen groene energie enzo , maar ga nu niet ALLEMAAL TEGELIJK de schakelaars afzetten !!
          Dit zorgt voor enorme problemen in de industrie en geloof me een powerdip zit je NIET op te wachten in de petrochemie, koeling minimaliseert of verdwijnt, er gaan safetyvalven open, er is zeer hoge kans op een gasontsnapping en of brand etc etc etc

Voor mij part mag het symbolisch zijn, schakel je je lamp 100000000x aan en uit, maar doe dit NIET tegelijk dat is eigenlijk al dat ik effe kwijt wou , sorry hiervoor .

mvg
          glenn
          Last edited by Mordred; 28 maart 2009, 18:43.
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            klik

Mvg,
            Frederic
            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Ik hanteer een alternatief procede. Ik ga nu zo zwaar zuipen, zodat rond het uur in kwestie bij mij het licht uitgaat.

-m-

Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Hey juppekes

Hier in Oostende merk ik er niet veel van

Als ik mijn kop buiten steek zie ik nog altijd evenveel verlichting branden
              Bootjes

Comment

Trouwens, als je die redenering hierboven doorzet moet je juist fallikant TEGEN zonnecellen zijn want waar de lichten uitdoen het verbruik van elektriciteit stopt doen zonnecellen nog iets veel ergers, ze steken juist elektriciteit bij op het net. Daarvan moeten de kercentrales nog veel meer ontploffen, namelijk van zodra de zon schijnt!!
                je geloofde er toch geen woord van hee
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  je geloofde er toch geen woord van hee
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

Comment

Hier blijft de straatverlichting ook gewoon branden...

Een paar jaar geleden hebben ze een burgemeester aangeklaagd omdat er ergens in zijn gemeente een straatlamp defect was (op een plaats waar zo goed als geen verkeer komt).
                    Er is daar toen een ongeval gebeurd, en de burgemeester was mee aansprakelijk.
                    Dat zal ook wel een reden zijn om overal toch maar zoveel mogelijk lampen te laten branden...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

ik zit hier nog altijd te wachten op die powerdip ... zeg .. komt er nog iets van of wat ? armageddon delayed ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                        wat was dat weer van die regeltjes over maatschappelijke .....
                        Ik zou bijna denken dat ik hier op het forum van het VB of dergelijke ben.
                        Ach ja, simpel denken is voor sommige een manier van leven...
                        Zoals ik al zei, wordt het hier grappiger met de dag.
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht

-m-
                          Bij sommige hier zou je denken dat het licht nog nooit is aangeweest.
                          Mvg Tim

Comment

hoe ziet dat eruit, zon vb forum?
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                              hoe ziet dat eruit, zon vb forum?
                              Een forum met vrij veel gekleurde reacties.
                              Mvg Tim

Comment

Was dit vandaag

Heb er hier ook niet veel van gemerkt.

Volgens mij maakt het niet veel uit als de gewone mens een lampje minder zou laten branden.
                                Volgens mij moeten ze aanpakken wat er het meeste energie vreet.
                                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
                                X