Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pink Floyd fan ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pink Floyd fan ?

De docu "Which one is pink" heb ik nog altijd op m'n HD-recorder staan... enige tijd geleden opgenomen van een NL-zender geloof ik... was/is zeer de moeite voor de liefhebbers, misschien zelfs nog interessanter dan de uitzending van gisteren.

(ikke dus ook die hard Pink F. fan )
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Heel blij te horen dat ook "jongeren" (je bent tenslotte 11 jaar jonger dan ik) van Pink Floyd houden.
      22 jaar en een grote pink floyd fan Dit is gewoon sublieme muziek. Jammer dat ik de aflevering op Canvas gemist heb

Comment

Zoals in mijn vorige post vermeld, werd gisteren op Canvas exact hetzelfde (? - misschien zelfs ingekort?) uitgezonden als op de DVD The Making Of The Dark Side Of The Moon, wat ik je ten zeerste kan aanbevelen. Er zijn vroegere opnames van Pink Floyd die echt niet om aan te zien zijn, zelfs voor de die hard fan zoals ik (en Tigra-Boy ), maar de kwaliteit van The Making Of... is zéér te smaken.
        Last edited by LesC; 3 april 2009, 14:53.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk bericht
          De docu "Which one is pink" heb ik nog altijd op m'n HD-recorder staan... enige tijd geleden opgenomen van een NL-zender geloof ik... was/is zeer de moeite voor de liefhebbers, misschien zelfs nog interessanter dan de uitzending van gisteren.

(ikke dus ook die hard Pink F. fan )
          Ik denk al wat langer dat wij "verwante zielen" zijn, T-B!

Ik heb de uitzending ook nog op video (nog niet tot HD geëvolueerd), in afwachting van de DVD die toch wel ooit zal uitkomen zeker? Zo heb ik heel lang The Syd Barrett Story op video (van BBC opgenomen) gehad, tot ik de DVD vond.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zoals in mijn vorige post vermeld, werd gisteren op Canvas exact hetzelfde (? - misschien zelfs ingekort?) uitgezonden als op de DVD The Making Of The Dark Side Of The Moon, wat ik je ten zeerste kan aanbevelen. Er zijn vroegere opnames van Pink Floyd die echt niet om aan te zien zijn, zelfs voor de die hard fan zoals ik (en Tigra-Boy ), maar de kwaliteit van The Making Of... is zéér te smaken.
            Bedankt Ik had er over gelezen. Nu eens zien waar ik die DVD kan vinden...

Comment

Dit is 'm: KLIK. Ik denk dat ik 'm bij Fnac heb opgepikt.

Comment

Ik beken...

Toen "Wish you were here" uitkwam voerde ABBA de hitlijsten aan. Ik was negen jaar, maar mijn oudere neef liet me kennismaken met PF. Honderden keren heb ik bij hem "Shine on you crazy diamond" door de koptelefoon gejaagd. Fan voor het leven... . Persoonlijke top 3 : 1. dark side 2. wish you... 3. Meddle. Enige flop: the final cut (ik zit in het "Gilmour" kamp, jawel). Het oudere werk (piper edm) kan me minder bekoren maar wellicht ben ik daar nét niet oud genoeg voor. Groeten M.

Comment

Re: Ik beken...

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                  Toen "Wish you were here" uitkwam voerde ABBA de hitlijsten aan. Ik was negen jaar, maar mijn oudere neef liet me kennismaken met PF. Honderden keren heb ik bij hem "Shine on you crazy diamond" door de koptelefoon gejaagd. Fan voor het leven... . Persoonlijke top 3 : 1. dark side 2. wish you... 3. Meddle. Enige flop: the final cut (ik zit in het "Gilmour" kamp, jawel). Het oudere werk (piper edm) kan me minder bekoren maar wellicht ben ik daar nét niet oud genoeg voor. Groeten M.
                  Bovenste 3 behore tot de top maar waar ik toch nog echt kan van genieten is Perfect sense en Comfortably numb maar ik zit dan ook in het Roger Waters kamp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    maar ik zit dan ook in het Roger Waters kamp
                    Tja, dan zullen we wel nooit vrienden worden... . Comfnumb is een heerlijk nummer trouwens, niet in het minst dank zij de magistrale gitaar van ... .

Comment

Dit is 'm: KLIK. Ik denk dat ik 'm bij Fnac heb opgepikt.
                      Bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misti Bekijk bericht
                        Tja, dan zullen we wel nooit vrienden worden... . Comfnumb is een heerlijk nummer trouwens, niet in het minst dank zij de magistrale gitaar van ... .
                        Ik zit ook in het David Gilmour kamp, maar stuur absoluut niet aan op een schisma tussen de Pink Floyd fans die voor Roger Waters zijn en die voor David Gilmour. Het laatste live optreden waarbij ik aanwezig was, was trouwens Roger Waters met zijn Dark Side Of The Moon tour, in het Antwerpse Sportpaleis, nu alweer twee jaar geleden als ik me niet vergis. Uitstekende show, met een fantastische bezetting, maar voor mij "klonk" het net niet Pink Floyd genoeg, versta je?

Mijn lievelingssong is trouwens een David Gilmour nummer van na de breuk: High Hopes, al zijn nummers als Shine on..., Wish you were here, Comfortably Numb niet minder mooi. Ik kan trouwens nog erg genieten van Syd Barretts solo-exploot (ik heb The Best of Syd Barrett, wouldn't you miss me?) en luister graag naar vroege Pink Floyd nummers, b.v. Astronomy Domine, Set The Controls For The Heart Of The Sun, of Careful With That Axe, Eugene.

Mijn lievelings-CD blijft wellicht Atom Heart Mother. Ik had voordien al van Pink Floyd gehoord (en er zelfs een live-optreden van gezien), maar AHM was voor mij liefde op het eerste gezicht; nadien ben ik alles gaan verzamelen.

Comment

Hehe, toch nog een levendig draadje geworden blijkt

Tja, Pink Floyd laat de gemoederen niet los. Roger of David ? Beiden hebben hun verdiensten natuurlijk. Ik ga hier geen 'kamp' kiezen. Ik heb hele goede herinneringen aan 'comfortably numb' (heerlijk om op te slowen ). Als ik 1 nummer moet kiezen dan is het wel 'Echoes', een hele B-kant waar ik vroeger -- en nu nog soms -- kon blijven naar luisteren (vooral op woensdag middag ). Een kantelmoment in hun oeuvre voor ze wereldroem vergaarden met DSOTM.
                          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                          And why do we fall, Bruce?

Comment

Hier nog een Pink Floyd fan, spijtig dat ik die uitzending gemist heb.
                            Ik heb overlaatst nog de dvd 'live at Pompeď' 2de hands op de kop kunnen tikken.
                            De originele film heb ik ooit gezien (ik denk in 1972 ) in een tweederangs zaaltje hier in Borgerhout want in de grote zalen in Antwerpen is die nooit geweest.
                            Mvg, Marc
                            Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                            http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                              Hehe, toch nog een levendig draadje geworden blijkt

Tja, Pink Floyd laat de gemoederen niet los. Roger of David ? Beiden hebben hun verdiensten natuurlijk.
                              Syd Barrett dan misschien. Shine on You Crazy Diamond. Heb ze indertijd nog gezien in de
                              beroemde U.F.O club, en dat was zonder meer fantastisch. Arnold Layne, See Emily play,
                              Interstellar Overdrive, enz.... Heerlijke tijden.

Comment

Gisteren nog eens Ummagumma laten gelden hier in huis.
                                Zo hoor je maar weer eens wat voor een lange weg Pink Floyd heeft afgelegd.
                                Vele groepen die na vele jaren nog optreden hebben toch steeds hetzelfde gedaan,PF daarintegen hebben ze dikwijls "vernieuwd"
                                Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
                                schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Working...
                                X