Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone of Iphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Smartphone of Iphone

Die 'echte' GPS had ik ook op mijn Nokia N95 voor ik de iphone had ...
    Eens gebruikt uit nieuwsgierigheid, maar in de praktijk, gebruik ik en ik denk de overgrote meerderheid van de mensen een 'nog echtere' GPS ()die tegenwoordig bijna iedereen heeft.
    Voor mij wegen de nadelen van de iphone niet op tegen de voordelen, trouwens, met de softwareupdate voor de iphone die er kortelings aankomt (3.0), wordt het een meer dan compleet toestel.
    Mijn vader kreeg met zijn HTC touch diamond amper een sms verstuurd, intussen ruilde hij de HTC om voor een iphone, niets zo gebruiksvriendelijk ...

Comment

ik heb nu al een tijdje de nokia E71 en ben er ontzettend tevreden van!

Heeft wel een kleiner scherm en surfen is wss minder vlot dan bij vb de iphone maar voor de rest in a league of its own (wat mij betreft he )

Ten eerste de afwerking: licht, smal, stevig, ongelooflijke kwaliteitsgevoel en gebouwd als een tank (uit onhandigheid al 2x de grond op gekeild en geen schade merkbaar)

Bovendien is het S60 platform ontzettend stabiel en zijn er erg veel applicaties voorzien om je toestel mee uit te breiden.

Snelle GPS chip met mogelijkheid om via netwerk of gprs sneller je fix t krijgen.

Maar de kers op de taart is het gebruiksgemak. Multitasking? Geen probleem! Geen enkel toestel dat ik ben tegengekomen kan zo vlot omgaan met verschillende applicaties die gelijktijdig lopen. Bellen, navigeren, surfen,... alles kan. Tegelijkertijd.

Verder beschikt de E71 over een ontzettend aangenaam toetsenbord (persoonlijk ben ik geen fan van touchscreen als ik moet typen) en zijn alle functietoetsen volledig zelf te configureren zodat je nooit diep in je menu's moet zitten sukkelen.

Aanrader !!!

Comment

'k Heb mij begin dit jaar een HTC Touch Pro aangeschaft. Allemaal leuk hoor: overal kunnen surfen, facebook checken op 't toilet. Die Opera browser is de beste surferervaring die ik al op een m'n telefoon gehad heb. Die komt volgens mij wel in de buurt van de iPhone.

Jammer maar helaas, al die toeters en bellen terzijde, dat ding was een ramp voor dagdagelijks gebruik: reactiesnelheid, frequent crashen, miniatuur foutmeldingen, ...

'k ben ervan overtuigd dat het beter kan, zelfs met Windows CE als basis, want da's een heel stabiel OS dat ik goed ken. Maar die hele schil errond, voor een groot stuk geschreven door de fabrikant van de telefoon, die trekt op niks.

'k Heb hem een paar weken geleden terug in de kast gelegd en ben teruggestapt naar m'n oude Nokia 6233.

Dave
        pixelpusher

Comment

Ik ben al jaar en dag trouwe gebruiker van HTC toestellen (5 stuks in totaal). Mijn huidig toestel is een HTC touch Diamond, en wordt tussen dit en een paar weken vervangen door de Diamond2 (dus voor de geroepenen die een HTC diamond willen overnemen ). Ik kan alleen maar vol lof spreken over de HTC toestellen : Steeds op en top afgewerkt, goede (solide) bouwkwaliteit, uitstekend scherm (!!), enz...
          Het surfen/emailen heb ik absoluut weinig problemen mee (gebruik het toestel dagelijks professioneel)! Het schem is zeer zeker te bedienen met de vingertoppen, zelfs bij het invoeren van tekst via het virtueel toetsenbord (vereist een goede schermcalibratie en enige oefening). Na mijn HTC TytnII (wat een beest van een toestel was!) is de diamond een welgekomen afwisseling,met hoog-resolutie scherm en een echt pluimgewichtje!
          Betreft de batterij => 2 dagen gaat ie ongeveer mee (blijft snachts opstaan) met ongeveer 1 a 2uur bellen per dag, +-10 sms'en en push-email (om de 15 minuten sync).

My 2 Cents!
          *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
          visit : http://www.emmab.be/

Comment

Doe DIT maar eens met een Smartphone.
            Iphone remote DSLR met Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Doe DIT maar eens met een Smartphone.
              Iphone remote DSLR met Canon.
              De echte remote zit in een laptop met, jawel, Windows. Dus die iPhone app kan in principe op alles draaien wat een netwerkverbinding ondersteunt.

Je zou heet in principe vanaf een webbrowser kunnen doen, als iemand dat ontwikkelde.

Is dat een reden om voor een iPhone te gaan?

Dave
              pixelpusher

Comment

Ben ook al van het eerste uur pda/phone (wm) gebruiker.
                In den beginne, zonder gsm, moet zeggen dat die toestellen beter water op hun vlak (heb er trouwens nog liggen). Maar ja, altijd 2 toestellen op zak ...
                Vind dat vanaf de gsm functie er is bijgekomen over het algemeen de pda's er achteruit op zijn gegaan kwa snelheid.
                Zullen veel erkennen .. je krijgt een telefoon en het lijkt ...a..l..s o f.... a..ll e...s even stilstaat. Koop steeds de nieuwste toestellen in de hoop dat het beter is maar niet gebaat.
                kzou ze het echter voor geen geld willen missen !

enfin .. iphone of smartphone;
                denk dat dat heel persoonlijk is.
                mijn gedacht:
                Iphone is een gelikt toestel, meer op entertainment gericht.
                De software zit goed in elkaar werkt min of meer smooth.
                Maar je moet het willen zoals apple het voorschotelt. Geen toegang tot de "echte instellingen".

smartphone/wm:
                oneindig veel mogelijkheden en software aanpassingen mogelijk.
                En daar zit volgens mij de valkuil van wm.
                Door de ongekende mogelijkheden kan het niet anders of er treden ergens wel eens conflicten op met de nodige ergernissen voor de gebruiker.
                Maar eens je er wat tijd insteekt bereik je een soort van evenwicht waar je mee kan leven.
                Explorer van wm is idd een ramp, maar van sinds ik opera gebruik ... gewoon fantastisch !

Zou ook altijd voor een toestel met keyboard gaan, meerwaarde is enorm !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  De echte remote zit in een laptop met, jawel, Windows. Dus die iPhone app kan in principe op alles draaien wat een netwerkverbinding ondersteunt.

Je zou heet in principe vanaf een webbrowser kunnen doen, als iemand dat ontwikkelde.

Is dat een reden om voor een iPhone te gaan?

Dave
                  Mijn stelling was 'niet op smartphone' mogelijk, en dat is een reden om voor iphone te gaan. Je ontwijkt de stelling fijntjes hoor, maar dit topic is nog altijd iphone of smartphone.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Mijn stelling was 'niet op smartphone' mogelijk, en dat is een reden om voor iphone te gaan. Je ontwijkt de stelling fijntjes hoor, maar dit topic is nog altijd iphone of smartphone.
                    Wel die stelling klopt dus niet. Wel op smartphone mogelijk, want de iPhone doet hier in weze niks dat een smartphone niet kan. Dat deze fabrikant nu niet gekozen heeft om het ook voor WIndows Mobile te ontwikkelen doet niks ter zake.

Een remote desktop client op je smartphone, en je kan 'm alles laten doen wat je PC doet, als je't zo bekijkt.

En 't heeft niks met dit topic te maken.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Draai die iphone-applicatie dan maar, van mij mag je.

Comment

Ik heb 2 HTC toestellen gehad, en momenteel een Iphone 3G
                        En denk niet dat er nog snel een WM toestel in huis zal komen hier...
                        StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                          Ik heb 2 HTC toestellen gehad, en momenteel een Iphone 3G
                          En denk niet dat er nog snel een WM toestel in huis zal komen hier...
                          Ik heb sinds 2000 altijd Pocket PC- / WM-toestellen gehad, mijn vrouw heeft sinds driekwart jaar een iPhone. Die gaat binnenkort de deur uit en zal vervangen worden door een eenvoudige Nokia 3109. Ik blijf bij mijn HTC. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de iPhone van haar over te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de iPhone van haar over te nemen.
                            Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat je zo kaal als een biljardbal bent .

Ik heb nu nu al een paar maanden m'n iPhone en ik kan die nu al niet meer missen. Via Bento zet ik er vb mijn database met 4000 stripverhalen op, bijzonder handig als ik in de stripwinkel ben en niet meer weet welke nummers ik van een bepaalde reeks heb. Met Shazam kan ik elk muziekstuk op de radio of in een film of op TV of waar dan ook taggen en weet ik welk nummer het is, van welk album en welke groep. Mijn iCal agenda synchroniseert perfect met mijn verschillende Mac's. Sms'en is een waar plezier met die tekstballonnetjes. De GPS werkt ook prima eigenlijk, beter dan dat ik verwacht had. Mail werkt goed genoeg voor wat ik nodig heb. In de wagen plug ik hem gewoon in en ik heb muziek... enfin, ik vind het een fantastisch ding . Onlangs had ik een HTC Touch 3G in mijn handen en daarvan vond ik de bediening maar onhandig en haperig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Ik heb sinds 2000 altijd Pocket PC- / WM-toestellen gehad, mijn vrouw heeft sinds driekwart jaar een iPhone. Die gaat binnenkort de deur uit en zal vervangen worden door een eenvoudige Nokia 3109. Ik blijf bij mijn HTC. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt de iPhone van haar over te nemen.
                              Ik volg je, ik ben teruggestapt naar m'n vertrouwde 6233.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X