Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone of Iphone

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Smartphone of Iphone

Mijn huidig toestel begint te kraken en te piepen (P1i) en ik heb wat overuren die ik zou omwisselen, dus ben stilletjes aan het rondkijken voor een nieuwe foon.

Momenteel heb ik 2 opties:

- Sony-Ericsson Xperia X1 (wat in weze eigenlijk een HTC is), draait op Windows Mobile 6.1
    - Iphone () het voelt nog niet echt goed om dat zo openlijk te zeggen

Heb 2 weken een HTC Touch Pro meegehad en dat vond ik maar zo zo, vandaar de Iphone optie.

Mail is belangrijk, maar vooral ook de calendar.

Moeten tevens ook via Bluetooth op mijn autoradio te connecteren zijn, maar dat kunnnen ze beide dacht ik.

Voordeel van de X1 is Windows Mobile, dus er is echt een ****load aan allerlei apps te vinden.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Re: Smartphone of Iphone

Wie heeft u wijsgemaakt dat de Experia in weze een HTC is?
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
      Wie heeft u wijsgemaakt dat de Experia in weze een HTC is?
      Wordt toch gemaakt door HTC?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

dat zou me toch ten zeerste verwonderen hoor... Nu ja, ik zeg niet dat het niet kan, maar ik betwijfel het...

De HTC Touch HD al uitgecheckt?
        Die staat op mijn lijst als volgende foon...
        Tommy
        My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

De Touch HD heeft geen keyboard dacht ik, nu ja de Iphone ook niet...

Net met iemand gechat die de Xperia heeft en die is er toch tevreden over. Ook over de robuustheid, heeft hem al een paar keer laten vallen en geen problemen mee gehad, kan altijd handig zijn eh.

Comment

Ik heb de touch HD en ook de Ipod Touch ( die dezelfde kalenderfunctie heeft als de Iphone )

De HTC Touch HD is op ALLE vlakken beter dan de Iphone, BEHALVE wat betreft mobiel internetten ( browsen, surfen, email ) op dat gebied staat de Iphone alleen bovenaan te pronken. Ook het bekijken van foto's gaat op de Iphone stukken vlotter dan bij de HTC.

Conclusie voor mij : ik gebruik mijn HTC HD Touch altijd, behalve voor internet.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Ik heb de touch HD en ook de Ipod Touch ( die dezelfde kalenderfunctie heeft als de Iphone )

De HTC Touch HD is op ALLE vlakken beter dan de Iphone, BEHALVE wat betreft mobiel internetten ( browsen, surfen, email ) op dat gebied staat de Iphone alleen bovenaan te pronken. Ook het bekijken van foto's gaat op de Iphone stukken vlotter dan bij de HTC.

Conclusie voor mij : ik gebruik mijn HTC HD Touch altijd, behalve voor internet.
              Thx...de Xperia heeft een 800x480px scherm, wel iets kleiner maar mijn ogen willen nog goed mee dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Comment

Tmobile G1, nuff said...

Ben 2 weken geleden de befaamde 1ste Android GSM gaan oppikken bij PDAshop in Eindhoven, hij werkte zonder problemen op proximus netwerk.
                En ik moet toegeven dat ik er helemaal weg van ben.

Persoonlijk vind ik Windows Mobile bagger een van de meest onstabiele systemen die ik ooit gezien heb.

Voor mij lag de keuze tussen iPhone of Android op tafel, heb lang getwijfeld maar ik ben blij dat ik voor Android gegaan ben.
                Maar euh... Indien jij moet kiezen tussen WM of iPhone, zou ik niet eens moeten nadenken (iPhone!!!).

Als je wil mag je gerust eens komen testen met mijn G1, maar pas op, het werkt verslavend Had hem zaterdag gaan oppikken, zondag aan een maat laten zien, maandag met maat terug naar Eindhoven om er nog 1tje te kopen
                Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Weetje: er komt een nieuwe HTC TOUCH PRO én ook een nieuwe HTC TOUCH DIAMOND uit.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Hm jij lijkt me eerder anti-windows (n.o.i.)

Die Android lijkt me nog niet volledig op punt te staan, volgens ik gelezen had.

Ga even wat bijlezen op tweakers...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Hm jij lijkt me eerder anti-windows (n.o.i.)
                      Ben zeker niet anti windows...
                      Maar met windows mobile hebben ze toch echt een gedrocht van software de wereld ingeholpen...
                      Heb sinds WM 2003 second edition al zowat elke versie geprobeerd (behalve de laatste 6.5 versie), en steeds kwamen dezelfde problemen terug:
                      - Vastlopen
                      - om de x-aantal dagen een soft- of hardreset moeten doen.
                      - spontaan herstarten (heel leuk als je net telefoon krijgt).
                      - geheugenproblemen ("Please close some applications" melding terwijl er niks meer open stond...)
                      Als professionele softwareontwikkelaar ken ik wel een en ander van software, in ieder geval genoeg om te weten dat windows mobile niet stabiel genoeg is om als GSM te gebruiken. Ik moet op een GSM kunnen vertrouwen, als bij mij een GSM spontaan vastloopt of gaat herstarten als ik telefoon krijg, is dat voor mij een potentieel verlies van klanten en/of opdrachten (ben fotograaf in bijberoep), en dus ronduit onaanvaardbaar.

Ik heb door de jaren heen al SonyEricsson gehad (Symbian met UIQ interface), Nokia (Symbian met Sxx interface) en Windows Mobile. Maar in die 2 weken dat ik de G1 (Android) heb, weet ik al zeker dat dit het beste is dat ooit gezien heb op dat gebied.

Die Android lijkt me nog niet volledig op punt te staan, volgens ik gelezen had.

Ga even wat bijlezen op tweakers...
                      Wat staat er dan nog niet op punt volgens wat je gelezen had?
                      Ik heb momenteel welgeteld 3 klachten over de G1:
                      - Batterij is snel leeg (moet hem elke nacht opladen)
                      - In Google Calendar kan ik enkel events editeren van mijn default calendar (ik heb daarnaast nog 3 andere calendars)
                      - In Google mail kan ik enkel mails versturen vanaf mijn standaard mailadres (heb nog een 2de emailadres aan mijn Gmail account gelinked voor zakelijke mails)

Waarvan de laatste 2 problemen voor de meeste mensen niet eens merkbaar zullen zijn (in WM heb sowieso maar 1 kalender).
                      Daarbij zouden al deze 3 problemen met de gewilde 'cupcake' update die in april uitkomt moeten opgelost zijn...
                      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                      Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                        Ben zeker niet anti windows...
                        Maar met windows mobile hebben ze toch echt een gedrocht van software de wereld ingeholpen...
                        Heb sinds WM 2003 second edition al zowat elke versie geprobeerd (behalve de laatste 6.5 versie), en steeds kwamen dezelfde problemen terug:
                        - Vastlopen
                        - om de x-aantal dagen een soft- of hardreset moeten doen.
                        - spontaan herstarten (heel leuk als je net telefoon krijgt).
                        - geheugenproblemen ("Please close some applications" melding terwijl er niks meer open stond...)
                        Als professionele softwareontwikkelaar ken ik wel een en ander van software, in ieder geval genoeg om te weten dat windows mobile niet stabiel genoeg is om als GSM te gebruiken. Ik moet op een GSM kunnen vertrouwen, als bij mij een GSM spontaan vastloopt of gaat herstarten als ik telefoon krijg, is dat voor mij een potentieel verlies van klanten en/of opdrachten (ben fotograaf in bijberoep), en dus ronduit onaanvaardbaar.

Ik heb door de jaren heen al SonyEricsson gehad (Symbian met UIQ interface), Nokia (Symbian met Sxx interface) en Windows Mobile. Maar in die 2 weken dat ik de G1 (Android) heb, weet ik al zeker dat dit het beste is dat ooit gezien heb op dat gebied.

Wat staat er dan nog niet op punt volgens wat je gelezen had?
                        Ik heb momenteel welgeteld 3 klachten over de G1:
                        - Batterij is snel leeg (moet hem elke nacht opladen)
                        - In Google Calendar kan ik enkel events editeren van mijn default calendar (ik heb daarnaast nog 3 andere calendars)
                        - In Google mail kan ik enkel mails versturen vanaf mijn standaard mailadres (heb nog een 2de emailadres aan mijn Gmail account gelinked voor zakelijke mails)

Waarvan de laatste 2 problemen voor de meeste mensen niet eens merkbaar zullen zijn (in WM heb sowieso maar 1 kalender).
                        Daarbij zouden al deze 3 problemen met de gewilde 'cupcake' update die in april uitkomt moeten opgelost zijn...
                        Draait die Android op Exchange?

/edit: met thirdparty app blijkbaar wel
                        Last edited by Destn; 24 maart 2009, 14:14.

Comment

Draait die Android op Exchange?

/edit: met thirdparty app blijkbaar wel
                          Idd met 3rd party app.
                          Maar ik kan mij wel voorstellen dat het moeilijk werkt...
                          Ik denk dat als je aan exchange vastzit je idd beter naar WM (of iPhone?) kan gaan...
                          Android is uiteraard van grond af aan ontworpen om met google cloud te werken.

Ik gebruik de G1 dan ook enkel voor mijn eigen zaak of voor persoonlijke dingen, en ben door die doeleinden perfect tevreden met google apps.
                          Foto-Alex

Comment

Net wat bijgelezen (oa op Androidworld.nl) en zo te lezen wordt er inderdaad volop geüpdate enzo.

Androïd komt er wel, me dunkt, staat nu alleen nog in zijn kinderschoenen.

Comment

Mail is belangrijk, maar vooral ook de calendar.

Moeten tevens ook via Bluetooth op mijn autoradio te connecteren zijn, maar dat kunnnen ze beide dacht ik.
                              Ben al geruime tijd zeer tevreden iPhone gebruiker
                              Werkt prima met "Blue&Me" bluetooth voor wat betreft telefonie, leest geen SMS voor (deed mijn vorig toestel wel).
                              Voordeel van de X1 is Windows Mobile, dus er is echt een ****load aan allerlei apps te vinden.
                              Momenteel zijn er meer applicaties beschikbaar voor de iPhone dan voor Windows Mobile

Deze zomer komt OS 3.0 van iPhone uit met nog meer functies (misschien ook nieuw model).

De Google Android is ook een waardig goedkoper alternatief.

Comment

Working...
                              X