Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outlook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Outlook

Kreeg gisteren een melding dat Outlook 2007 niet goed was afgesloten.
    Outlook zou dit zelf controleren maar daardoor konden de systeem prestaties afnemen.
    Tijdens dit proces zie je 2 tandwieltjes die dit proces aanduiden.

Je kan via Help de Diagnostische gegevens controleren maar dat hielp niet.
    Zelfs een geheel nieuwe installatie van Office 2007 hielp niet.

Toen heb ik Office zichzelf laten herstellen maar dat hielp ook niet.

Nu zit er in de folder van Office 2007 een toepassing en dat is scanpst.exe.
    Die vond één fout en die werd blijkbaar hersteld: de melding is verdwenen en Outlook
    werkt weer normaal.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Outlook

Bedankt om zoiets te melden,kan voor velen ooit een hulp zijn
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Op mijn laptop gebeurt het ook regelmatig dat outlook vastloopt en na een geforceerde start krijg ik ook steevast die melding. Maar het scannen en herstellen gebeurt wel automatisch bij mij.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Op mijn laptop gebeurt het ook regelmatig dat outlook vastloopt en na een geforceerde start krijg ik ook steevast die melding. Maar het scannen en herstellen gebeurt wel automatisch bij mij.
        En waarom gebeurde dat hier niet?
        Is maar een vraag hoor.
        Kan je dat instellen in Outlook?
        Ik zoek de reden...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Hoe lang heb je die "tandwieltjes" laten draaien ?
          Bij een groot PST bestand kan dat wel even duren...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            hoe lang heb je die "tandwieltjes" laten draaien ?
            Bij een groot pst bestand kan dat wel even duren...
            650 mb.....
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              650 mb.....
              Best een uurke wachten dan
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

Comment

Ik gebruik auto archiveren van de mail na 2 maand, elk jaar hernoem ik de archief.pst naar het jaartal zodat ik nu 2003.pst, 2004.pst, ... heb van elk een paar 100MB tot soms een GB.
                De pst dat het meest riskeert is die waar je altijd mee werkt (mailbox.pst of de naam dat je eraan gegeven hebt).
                Door op die manier te werken behoud je steeds een redelijk kleine pst dat gescand moet worden in geval er eens iets fout loopt. Vorige week hetzelfde voorgehad na een plotse stroomuitval, bij herstart begon die een automatisch herstel te doen en dat was op een paar seconden gedaan ... de PST was anders wel al 100MB.
                Zo'n scanpst zit al in vele versies van Outlook en is dus helemaal niets nieuw maar kan wel een handig tooltje zijn als het niet automatisch gebeurt.
                Afhankelijk van je configuratie en de eventueel te herstellen fouten kan zo'n scan wel redelijk wat tijd innemen. Gewoon wat geduld hebben is de boodschap.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ik gebruik auto archiveren van de mail na 2 maand, elk jaar hernoem ik de archief.pst naar het jaartal zodat ik nu 2003.pst, 2004.pst, ... heb van elk een paar 100MB tot soms een GB.
                  De pst dat het meest riskeert is die waar je altijd mee werkt (mailbox.pst of de naam dat je eraan gegeven hebt).
                  Door op die manier te werken behoud je steeds een redelijk kleine pst dat gescand moet worden in geval er eens iets fout loopt. Vorige week hetzelfde voorgehad na een plotse stroomuitval, bij herstart begon die een automatisch herstel te doen en dat was op een paar seconden gedaan ... de PST was anders wel al 100MB.
                  Zo'n scanpst zit al in vele versies van Outlook en is dus helemaal niets nieuw maar kan wel een handig tooltje zijn als het niet automatisch gebeurt.
                  Afhankelijk van je configuratie en de eventueel te herstellen fouten kan zo'n scan wel redelijk wat tijd innemen. Gewoon wat geduld hebben is de boodschap.
                  Gij hebt gemakkelijk praten....
                  Als ge HET WEET & KENT, dan is het idd. niet moeilijk.
                  Ik moet hierbij zeggen dat die scan echt niet lang duurde

Ik vind het wel een goed idee om elk jaar een nieuw pst-bestand aan te maken
                  In Outlook Express had ik zo identiteiten... de bijhorenden bestanden kan je dus ook
                  apart inladen en raadplegen indien nodig.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X