Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos muziek zenden PC naar Stereo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draadloos muziek zenden PC naar Stereo

beste,

ik ben op zoek naar iets waarmee ik het geluid (itunes) die ik op mijn PC afspeel draadloos kan versturen naar mijn stereo (+- 5m). Eventueel via de AUX ingang.

Zo wil ik eigenlijk mijn MP3's afspelen op de radio (betere kwaliteit) zonder gebruik te maken van bekabeling.

Bestaan er dergelijke toestellen, en waar kunnen deze eventueel aangeschaft worden?

groetjes

Kurt
    ::| Verbeelding |::

Re: Draadloos muziek zenden PC naar Stereo

Ik gebruikte daar vroeger zo'n audio-video transmitter voor.

Zoiets

Waar? Iedere deftige zaak waar ze TV/Audio apparatuur verkopen.

Dany_
    Last edited by Dany_; 19 maart 2009, 13:13. Reden: Te rap geweest

Comment

zoiets zal wel helpen:

Linksys WMB54G "Wireless-G Music Bridge"
      The Linksys WMB54G Wireless-G Music Bridge lets you stream any audio you can hear on your PC--including copy-protected music such as iTunes--to your home stereo via your wired or wireless home network. It offers smooth wireless performance, and because it includes every possible analog and digital audio output, it can connect to virtually any stereo, receiver, or speaker system.
      Trust BT-9300 Wireless Bluetooth USB Audio Transmitter

alternatieve technieken:
      Discover the innovative world of Logitech and shop everything MX, Keyboards, Mice, Webcams, Headsets, Software, Video Conferencing, and more

Discover the innovative world of Logitech and shop everything MX, Keyboards, Mice, Webcams, Headsets, Software, Video Conferencing, and more

ps. ik meen dat de nieuwe "airport" toestellen dit ook ondersteunen voor Itunes.
      Last edited by RikH; 19 maart 2009, 13:15.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Comment

Als je met iTunes wil werken, misschien dit Apple produkt: http://store.apple.com/be-nl/product...mco=MjI2Njk5NQ
          Ik heb de vorige versie in huis, de 802.11G, werkt perfect!

Oh ja, vergeet niet de kabels naar je stereo bij te bestellen.

Erik

Comment

Hier de Logitech Squeezebox (en slimserver) daarvoor.

Suc6 bij je zoektocht

Grtz
            Happyboedha
            Sony A700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Topaaz Bekijk bericht
              Als je met iTunes wil werken, misschien dit Apple produkt: http://store.apple.com/be-nl/product...mco=MjI2Njk5NQ

Erik
              Idem hier, prachtig systeem, werkt perfect.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Erik
                werkt dit dan met een gewone jack kabel op de AUX ingang?
                ::| Verbeelding |::

Comment

Als je met een "jack" kabel bedoelt: een rode en een witte (of een zwarte en een witte, ik wil het kwijt zijn), kabels (en plugs) zoals van de andere stereo-componenten naar de tuner/versterker leiden: ja.
                  Ik heb de Airport Express op die manier aangesloten op mijn tuner/versterker, en stream mijn iTunes muziek vanaf mijn iMac in het bureau (5-tal meter, enkele muren tussenin) zonder problemen via de Time Capsule (die voor het draadloos netwerk zorgt) naar de stereo in de living.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

hallo even dit terug oppikken

ik heb een redelijke oude stereo, van het jaar 1994, dus nauwelijks uitgangen
                    maar ik zie nu wel net onder het stof staan "phono" en dan er onder twee aansluitingetjes L (wit) en R (rood)

Is dit de aansluiting?

Want mij schrikt die "phono" erboven een beetje af

(jullie hebben het goed gemerkt ik ben een leek )

Comment

Dat zou nu net degene zijn die ik niet zou gebruiken. Die is in principe bestemd voor de aansluiting van een draaitafel (pickup), en heeft waarschijnlijk ingebouwde "RIAA curve correctie". Of het kwaad kan daar een airport express, of een ander apparaat voor music streaming aan te hangen weet ik niet. Heb je geen ingang/uitgang voor een cassettedeck?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilket Bekijk bericht
                        Want mij schrikt die "phono" erboven een beetje af
                        De ingangsgevoeligheid van die ingang is heel verschillend, het uitgangssignaal van een platendraaier is namelijk veel lager dan dat van andere toestellen.
                        Dat zal dus niet echt lukken.

Voorbeeld van een oude Kenwood-versterker :

Ingangsgevoeligheid / Impedantie: Phono MM 6mV (47kΩ)
                        Ingangsgevoeligheid / Impedantie: Lijningang 500mV (47kΩ)
                        Last edited by VerSeg; 3 juni 2009, 18:01.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Op mijnen iMac in den bureau staat al mijn muziek, gaat draadloos via airport express naar de versterker, deze staat een verdiep lager.Werkt perfect, en voor de besturing een iPhone met remote op en dan kan je draadloos vanuit de zetel alles bedienen.
                          Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                          www.cromagnonman.be

Comment

Graag wil ik dit topic nog eens van onder het stof halen.
                            Ik heb een soortgelijke wens, en had als oplossing gedacht om een FM transmitter zoals bijvoorbeeld deze : http://www.mp3shop.be/product/42858/...ansmitter.html.
                            Die zou ik aansluiten op de koptelefoon-aansluiting van de stereo.
                            Lijkt dat een goed idee?
                            Heeft iemand ervaring met een dergelijke constructie?

Enig nadeel is dat deze transmitter (thuis) werkt op 1 AAA batterij. Die zou het wel 18 uur moeten uitzingen, maar kent iemand een transmitter die op 220 volt werkt (en toch niet 5 keer zo duur is)?
                            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                            BD0993BE
                            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Erik
                              Dit werkt inderdaad goed, maar veel hangt af van je setup. Zelf heb ik al mijn muziek als apple lossless op pc staan. Bij gebruik van WPA2 encryptie met een sleutel van de maximale lengte, hapert de muziek af en toe. De bandbreedte zou ruim voldoende moeten zijn, maar het probleem schijnt te liggen bij de WPA2.
                              Zelf heb ik dit opgelost door een Apple TV aan te schaffen. Deze oplossing is natuurlijk wel duurder dan met een Airport Express, maar het handige is dan wel dat al je je muziek gewoon via de TV kunt selecteren. Alle muziek op pc wordt wireless gesynct met de Apple TV. Vanaf dat moment kan je ook op pc een nummer selecteren en het wordt afgespeeld via de Apple TV.
                              Canon 450D

Comment

Working...
                              X