Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos muziek zenden PC naar Stereo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Draadloos muziek zenden PC naar Stereo

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
    Graag wil ik dit topic nog eens van onder het stof halen.
    Ik heb een soortgelijke wens, en had als oplossing gedacht om een FM transmitter zoals bijvoorbeeld deze : http://www.mp3shop.be/product/42858/...ansmitter.html.
    Die zou ik aansluiten op de koptelefoon-aansluiting van de stereo.
    Lijkt dat een goed idee?
    Heeft iemand ervaring met een dergelijke constructie?

Enig nadeel is dat deze transmitter (thuis) werkt op 1 AAA batterij. Die zou het wel 18 uur moeten uitzingen, maar kent iemand een transmitter die op 220 volt werkt (en toch niet 5 keer zo duur is)?
    Dit werkt inderdaad om iets uit te zenden maar de kwaliteit ervan is maar zeer beperkt en gevoelig voor storingen.
    Dit kan je aan de koptelefoonuitgang aansluiten van het toestel waarop je muziek staat en op de andere gewoon ontvangen via de radio.
    Daar je buren niet mag storen met uitzendingen is dit zeer beperkt in afstand en eigenlijk bedoeld voor auto en autoradio's. Die 36€ is eigenlijk nog duur voor wat het is.
    Ik zou eerder naar iets deftig uitkijken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Die 36€ is eigenlijk nog duur voor wat het is.
      Ik zou eerder naar iets deftig uitkijken.
      Suggesties?
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Suggesties?
        Veel hangt ook af van verschillende zaken.
        • Welke afstand moet je overbruggen.
        • Welke ingangen heb je ter beschikking op je versterker.
        • Welke kwaliteit van geluid wil je bekomen, CD-kwaliteit of minder.
        • Wat is waarde van je installatie?

Van dat laatste moeten we de prijs niet echt weten maar voor jezelf moet je dit uitmaken om te weten wat het waard is.
        Als je 36€ wil investeren voor een installatie van 5000€ of meer is het zonde voor die installatie, als je echter 150€ wil investeren in een zendertje voor een installatie van maar 129€ dan is het zonde voor dat zendertje. Je snapt wel wat ik bedoel.

Echte suggesties ... buiten hetgeen hier al aangehaald is niet veel, ik gebruik zelf een Wireless router en access point van Linksys maar mijn versterker heeft dan ook een netwerkaansluiting.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

- De stereotoren (JVC) is 15 jaar oud en heeft toen het equivalent van 1.500 EUR gekost. Netwerkaansluitingen op versterkers moesten dan nog uitgevonden worden.
          - De te overbruggen afstand (living naar keuken) is maximaal 3 meter.
          - De gewenste kwaliteit vind ik een moeilijke vraag. In de keuken heb ik nooit ruisloze radio-ontvangst, en de bedoeling is om het radiosignaal van de Digicorder (Telenet) door te sluizen naar de keuken (helaas geen mogelijkheid meer om kabels tussen living en keuken te leggen).
          - de ingangen die op de versterker voorhanden zijn (wit en rode stekkers) zijn allemaal opgesoupeerd (digicorder, pick-up, cassettedeck, CD-speler, ...). Een line-out is niet voorhanden. Daarom wou ik de koptelefoonuitgang gebruiken.

Wat het mag kosten? Niet te veel. Eigenlijk is de beoogde constructie een ingewikkelde manier om ruisvrij naar de radio te kunnen luisteren in de keuken.

Ik heb ADSL van Belgacom met een draadloze modem (geen router). Kan ik beter uitkijken naar een internetradio?
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Devolo dLan audio extender: Muziek versturen via het elektriciteitsnet (16bit-44.1kHz).

http://www.devolo.be/consumer/6_dlan...ie_1.html?l=nl

Last edited by kva11; 6 oktober 2009, 18:04.
            Canon 50D: Sigma 10-20mm f4-5.6 Sigma 18-50mm f2.8 Macro Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM

Comment

- De gewenste kwaliteit vind ik een moeilijke vraag. In de keuken heb ik nooit ruisloze radio-ontvangst, en de bedoeling is om het radiosignaal van de Digicorder (Telenet) door te sluizen naar de keuken (helaas geen mogelijkheid meer om kabels tussen living en keuken te leggen).
              Je wou dus de radio van de Digicorder uitzenden en dat via de radio in de keuken ontvangen volgens uw eerste gedachte ... nogal wat bizarre oplossing.

- de ingangen die op de versterker voorhanden zijn (wit en rode stekkers) zijn allemaal opgesoupeerd (digicorder, pick-up, cassettedeck, CD-speler, ...). Een line-out is niet voorhanden. Daarom wou ik de koptelefoonuitgang gebruiken.
              Aan uw versteker waar het begint ben je niets met een ingang, je moet een uitgang hebben. Je zou natuurlijk met een cinch splitter kunnen werken (twee stuks), dan moet enkel de Digicorder nog aanstaan en kan je een van vermelde systemen gebruiken.

Wat het mag kosten? Niet te veel. Eigenlijk is de beoogde constructie een ingewikkelde manier om ruisvrij naar de radio te kunnen luisteren in de keuken.
              Zeer ingewikkeld en nogal een dure oplossing voor een radio, vooral in verbruik moeten dan minstens 5 toestellen stroom krijgen om radio te luisteren.

Ik heb ADSL van Belgacom met een draadloze modem (geen router). Kan ik beter uitkijken naar een internetradio?
              Gewoon een betere radio! Kost helemaal niet veel en je kan die neerzetten waar je wil!
              Ge kunt ook in uw living het volume wat hoger zetten natuurlijk.
              Nu ja, hoe groot moet de kwaliteit zijn in een keuken als je staat te koken met sissende kookpotten en werkende dampkap?
              Last edited by VerSeg; 6 oktober 2009, 23:15.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kva11 Bekijk bericht
                Devolo dLan audio extender: Muziek versturen via het elektriciteitsnet (16bit-44.1kHz).
                Dit type komt zeker al niet in aanmerking voor zijn toepassing. Verkeerde aansluiting.
                Hij wil van cinch of (mini)jack naar cinch.
                Last edited by VerSeg; 6 oktober 2009, 23:16.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dit type komt zeker al niet in aanmerking voor zijn toepassing. Verkeerde aansluiting.
                  Hij wil van cinch of (mini)jack naar cinch.
                  De Devolo heeft ook een 3.5mm mini jack uitgang, maar die is niet zichtbaar op de foto. (zie handleiding: http://www.devolo.be/consumer/dlan-a...xtender-nl.pdf
                  Last edited by kva11; 7 oktober 2009, 17:40.
                  Canon 50D: Sigma 10-20mm f4-5.6 Sigma 18-50mm f2.8 Macro Canon 70-300mm f4-5.6 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kva11 Bekijk bericht
                    De Devolo heeft ook een 3.5mm mini jack uitgang, maar die is niet zichtbaar op de foto. (zie handleiding: http://www.devolo.be/consumer/dlan-a...xtender-nl.pdf
                    Klopt, maar enkel op die met de cinch aansluitingen. Hetgeen hij nodig heeft is dat dit op de andere ook zou zijn waar enkel een USB en netwerkaansluiting is.
                    Of ik moet fameus mis kijken natuurlijk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Gewoon een betere radio! Kost helemaal niet veel en je kan die neerzetten waar je wil!
                      Ge kunt ook in uw living het volume wat hoger zetten natuurlijk.
                      Nu ja, hoe groot moet de kwaliteit zijn in een keuken als je staat te koken met sissende kookpotten en werkende dampkap?
                      Absoluut de beste oplossing. Radiosignalen genoeg in de lucht. En nog gratis ook.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                      X