Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd: excel probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd: excel probleem

    Hallo,

    Voor de volgende situatie zoek ik een oplossing.
    Ik zit momenteel met een database in excel waarin ongeveer 4000 verschillende artikelen staan met o.a. aankoopprijs-verkoopprijs-firma-verpakking-enz.

    Als ik een nieuwe bestelling binnenkrijg ben ik genoodzaakt iedere artikel apart op te zoeken en aan te passen. Dit vraagt zoveel werk dat het onmogelijk is om alles bij te houden en dus niet alles op tijd kan worden aangpast.

    Nu vraag ik mij af of het mogelijk is wanneer ik een orderbevestiging binnenkrijg en dit in de bestaande map copieer dat de producten met dezelfde barcode worden overschreven.

    De reden waarom ik in excel werk is omdat de backups uit mijn kassa in excel zijn.

    Hopend dat iemand mij kan verder helpen.

    Grtz Leyton
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: hulp gevraagd: excel probleem

    'k vrees dat je véél te weinig gegevens opgeeft om een duidelijk beeld te krijgen van wat en hoe je nu gebruikt, en waar je naartoe wilt... Een deftige technische analyse is van toepassing om te zien wat wel en niet kan geoptimaliseerd worden...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: hulp gevraagd: excel probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
      Hallo,

      Voor de volgende situatie zoek ik een oplossing.
      Ik zit momenteel met een database in excel waarin ongeveer 4000 verschillende artikelen staan met o.a. aankoopprijs-verkoopprijs-firma-verpakking-enz.

      Als ik een nieuwe bestelling binnenkrijg ben ik genoodzaakt iedere artikel apart op te zoeken en aan te passen. Dit vraagt zoveel werk dat het onmogelijk is om alles bij te houden en dus niet alles op tijd kan worden aangepast.

      Nu vraag ik mij af of het mogelijk is wanneer ik een orderbevestiging binnenkrijg en dit in de bestaande map copieer dat de producten met dezelfde barcode worden overschreven.

      De reden waarom ik in excel werk is omdat de backups uit mijn kassa in excel zijn.

      Hopend dat iemand mij kan verder helpen.

      Grtz Leyton
      .... heb geen idee wat die moet betekenen.

      Het is poep-gemakkelijk als je het weet maar in Access moet dat zeker lukken.
      Je kan dan bijv. het Excel-bestand koppelen... in Access.
      De rest kan je in een query gieten en daarna in een formulier.

      In Excel kan je dat ook programmeren maar das effe echt handwerk
      en daar begin ik niet

      En wat moet er gebeuren als die database is aangepast?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: hulp gevraagd: excel probleem

        Misschien niet helemaal on topic, maar ik heb de afgelopen trimester les gehad over Navision, en dat is perfect voor dit soort dingen.

        Met een databaseprogramma zoals Acces lijkt het me wel handiger dan in Excel.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: hulp gevraagd: excel probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
          Misschien niet helemaal on topic, maar ik heb de afgelopen trimester les gehad over Navision, en dat is perfect voor dit soort dingen.

          Met een databaseprogramma zoals Acces lijkt het me wel handiger dan in Excel.
          Hmm kvrees dat Navision een beetje overkill zal zijn en bijgevolg ook veel te duur.


          Waarom geen SAP?
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment

          Working...
          X