Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

computer wil niet opstarten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • computer wil niet opstarten

    collega's fotografen,

    ik heb een behoorlijk probleem, sinds vanochtend wil mijn pc niet volledig meer opstarten. Gisteren alles OK, gisterenavond normaal afgesloten en vanochtend start hij niet meer volledig op, dwz ik krijg het aanlogscherm waar ik een gebruiker kan kiezen (wat ik vroeger nooit had, omdat ik (quasi) de enige gebruiker ben van de computer, de computer startte altijd direct op, zonder te moeten kiezen). Ik kies de gebruiker, hij maakt even aanstalten om op te starten, ik krijg mijn bureaublad even te zien, en dan sluit hij zichzelf direct terug af, zodat ik terug in het scherm kom waar ik de gebruiker moet kiezen. Ik heb geprobeerd om in 'safe' modus te starten, maar dan gebeurt exact hetzelfde, ook opstarten van de CD brengt me niets verder.
    Mijn foto's zijn gelukkig veilig, op een aparte schijf en gebackuped op een externe schijf. Maar ik zie geweldig op tegen alles opnieuw te moeten installeren en configureren.
    Zijn er heldere geesten of computerwizzards die een oplossing weten ?

  • #2
    Re: computer wil niet opstarten

    Mss het volgende eens proberen.
    Start de computer op via het start menu en kies hier de optie veilige modus, het opstart menu komt vaak al vanzelf als u de pc als gevolg van problemen herstart. Zo niet dan kunt u door de F8 toets in te drukken dit menu activeren. De F8-toets moet u indrukken net voordat het Windows XP scherm op u scherm komt staan. Lukt het niet dan werkt het ook vaak door de CTRL toets vast te houden tijdens de herstart.
    2. Als u de computer hebt opgestart in de veilige modus, dit kan lange tijd in beslag nemen dus wel even geduld hebben, krijg u meestal de keuze voorgelegd om een vorige situatie van het systeem terug te vragen via systeemherstel. Dit kun u nu laten uitvoeren en daarna zal het probleem vermoedelijk wel verholpen zijn.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: computer wil niet opstarten

      Helaas, ook via herstelpunt krijg ik er geen beweging in.


      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Mss het volgende eens proberen.
      Start de computer op via het start menu en kies hier de optie veilige modus, het opstart menu komt vaak al vanzelf als u de pc als gevolg van problemen herstart. Zo niet dan kunt u door de F8 toets in te drukken dit menu activeren. De F8-toets moet u indrukken net voordat het Windows XP scherm op u scherm komt staan. Lukt het niet dan werkt het ook vaak door de CTRL toets vast te houden tijdens de herstart.
      2. Als u de computer hebt opgestart in de veilige modus, dit kan lange tijd in beslag nemen dus wel even geduld hebben, krijg u meestal de keuze voorgelegd om een vorige situatie van het systeem terug te vragen via systeemherstel. Dit kun u nu laten uitvoeren en daarna zal het probleem vermoedelijk wel verholpen zijn.

      Comment


      • #4
        Re: computer wil niet opstarten

        mogelijk corupte of gewiste file door virus of spyware
        probeer het volgende eens
        If the “UserInit.exe” is currupted or damaged , you have to repair it using the Windows Recovery Console. to copy the file back:

        a. Insert the original Windows XP CD (Windows XP with Service Pack 2 is preferred, but not required) and reboot the computer. You may need to configure your computer to boot from the CD-ROM drive.
        b. When the Windows XP Setup has started, press “R” to “repair the Windows XP installation using Recovery Console”.
        c. Select the Windows installation to repair (generally this is C:\Windows) by typing its number and then pressing ENTER.
        d. Type the Administrator password and press ENTER.
        e. Type the following commands:

        D: [ENTER]
        CD I386 [ENTER]
        EXPAND USERINIT.EX_ C:\WINDOWS\SYSTEM32 [ENTER]

        NOTE: If your CD-ROM drive has a different letter assigned to it, enter “X:” instead, where X is the appropriate drive letter.
        After entering “EXPAND USERINIT.EX_ C:\WINDOWS\SYSTEM32″ you should see the text “1 file(s) copied”, in which case all went well.
        Remove the Windows XP CD, type “EXIT” and press ENTER to restart your computer. You should now be able to log on as normally.
        fotowebsite: www.edwinfoto.com
        Lara's website: http://www.houdevelt.com
        fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

        Comment


        • #5
          Re: computer wil niet opstarten

          Oorspronkelijk geplaatst door pocket Bekijk bericht
          Maar ik zie geweldig op tegen alles opnieuw te moeten installeren en configureren.
          De raad van Edwin1974 is volgens mij het enige waar je kan op terugvallen met een kleine kans op succes.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: computer wil niet opstarten

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            De raad van Edwin1974 is volgens mij het enige waar je kan op terugvallen met een kleine kans op succes.
            Ik zou eerder aan de TS aanraden eens te vermelden over welk OS het gaat ... men gaat er hier maar standaard vanuit dat het om XP (SP2) gaat.
            Je kan NOOIT een deftig antwoord geven als je niet weet waar het over gaat, ook al is het antwoord van Edwin1974 bij toeval correct blijft dit een gok.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: computer wil niet opstarten

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ik zou eerder aan de TS aanraden eens te vermelden over welk OS het gaat ... men gaat er hier maar standaard vanuit dat het om XP (SP2) gaat.
              Je kan NOOIT een deftig antwoord geven als je niet weet waar het over gaat, ook al is het antwoord van Edwin1974 bij toeval correct blijft dit een gok.
              Vista i.v.m. dat inlog-scherm??
              Bij XP heb ik zo'n inlog-scherm nooit gezien hier
              (wel bij Vista en Ubuntu)

              Kan je de zaak ook niet herstellen of laten herstellen door de originele Windows-cd??
              CD in de cd-drive steken en via die cd de pc opstarten....
              Is daar niet zo'n herstel-optie?

              De kenners mogen mij verbeteren, geen probleem mee
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: computer wil niet opstarten

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Bij XP heb ik zo'n inlog-scherm nooit gezien hier
                Als je in XP meerdere gebruikers hebt (en zelfs met één gebruiker) kan je ook een inlogscherm hebben Theo.

                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: computer wil niet opstarten

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als je in XP meerdere gebruikers hebt (en zelfs met één gebruiker) kan je ook een inlogscherm hebben Theo.
                  Ahaaa
                  (erlebnis...)

                  Goed maar nu weten we nog niet welke besturing hij heeft.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: computer wil niet opstarten

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Goed maar nu weten we nog niet welke besturing hij heeft.
                    Inderdaad ... zal gewoon een joystick zijn want een stuur zie ik niet direct zitten.

                    Welk OS?
                    In een netwerk of niet?
                    Eventuele foutmelding?
                    Recentelijk iets geïnstalleerd van software of hardware?
                    Welke users zijn er kiesbaar buiten de uwe? Iets onbekend tussen?
                    Als je een van die eventuele andere gebruikers kiest, wat gebeurt er dan?
                    Andere problemen of raar gedrag ondervonden de laatste tijd?
                    Iemand anders uw PC gebruikt (kinderen)?

                    Alles herinstalleren en configureren is inderdaad geen prettig zaakje maar met een goede BU had ook dit overbodig geweest.

                    Hopelijk een simpele oplossing.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: computer wil niet opstarten

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Inderdaad ... zal gewoon een joystick zijn want een stuur zie ik niet direct zitten.

                      Welk OS?
                      In een netwerk of niet?
                      Eventuele foutmelding?
                      Recentelijk iets geïnstalleerd van software of hardware?
                      Welke users zijn er kiesbaar buiten de uwe? Iets onbekend tussen?
                      Als je een van die eventuele andere gebruikers kiest, wat gebeurt er dan?
                      Andere problemen of raar gedrag ondervonden de laatste tijd?
                      Iemand anders uw PC gebruikt (kinderen)?

                      Alles herinstalleren en configureren is inderdaad geen prettig zaakje maar met een goede BU had ook dit overbodig geweest.

                      Hopelijk een simpele oplossing.
                      Probleem = dat Windows niet start....
                      Anders > Configuratiescherm > Gebruikersaccounts en de rest snap je wel he VerSeg.
                      En de pc opstarten via de Windows-cd zou wel moeten kunnen.
                      U kies voor de R (of r) van reparatie.....
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: computer wil niet opstarten

                        Ik was inderdaad vergeten om te zeggen dat ik onder XP sp3 werk en standalone. Ik krijg geen foutmeldingen. Recent geen soft geïnstalleerd.
                        Als ik gewoon probeer te starten, krijg ik een gekende user (maar zoals al gezegd, vroeger moest ik nooit een user kiezen). In safe mode krijg ik daar nog de administrator bij. Maar bij beide krijg ik hetzelfde scenario, eventjes aanmelden en direct terug afmelden.
                        De kinderen, tja, dat zou natuurlijk wel kunnen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Inderdaad ... zal gewoon een joystick zijn want een stuur zie ik niet direct zitten.

                        Welk OS?
                        In een netwerk of niet?
                        Eventuele foutmelding?
                        Recentelijk iets geïnstalleerd van software of hardware?
                        Welke users zijn er kiesbaar buiten de uwe? Iets onbekend tussen?
                        Als je een van die eventuele andere gebruikers kiest, wat gebeurt er dan?
                        Andere problemen of raar gedrag ondervonden de laatste tijd?
                        Iemand anders uw PC gebruikt (kinderen)?

                        Alles herinstalleren en configureren is inderdaad geen prettig zaakje maar met een goede BU had ook dit overbodig geweest.

                        Hopelijk een simpele oplossing.

                        Comment


                        • #13
                          Re: computer wil niet opstarten

                          probeer even de oplossing die ik aanreik, lukt het niet ben je niets verloren maar er gaat wel spyware rond die dat fenomeen veroorzaakt.
                          fotowebsite: www.edwinfoto.com
                          Lara's website: http://www.houdevelt.com
                          fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: computer wil niet opstarten

                            Edwin,

                            helaas geen sigaar. Het probleem blijft. Toch bedankt, hoor.

                            Oorspronkelijk geplaatst door edwin1974 Bekijk bericht
                            probeer even de oplossing die ik aanreik, lukt het niet ben je niets verloren maar er gaat wel spyware rond die dat fenomeen veroorzaakt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: computer wil niet opstarten

                              Windows XP biedt de optie om op te starten met de ‘laatst bekende juiste configuratie’. Daarbij wordt het besturingssysteem gestart op de manier die in het verleden geen problemen gaf. Dit is een van de middelen om een beschadigd systeem op de been te helpen. Het is vooral interessant als Windows niet meer kan worden geladen. Is het register beschadigd, start dan de computer opnieuw op. Wanneer het bericht Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten verschijnt, drukt u op de F8-toets. Het opstartmenu van Windows XP verschijnt. Kies hier voor de optie Laatst bekende juiste configuratie en druk op Enter.
                              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                              Flickr____No place to be

                              Comment

                              Working...
                              X