Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microsoft office 2007

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Microsoft office 2007

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
    Supper bedankt voor de vele reacties !
    Belangrijkste voor mij is dat er "word,exel en outlook inzitten.
    Ik heb inderdaad ook aan open office gedacht maar ik wist niet of je bestaande word-bestanden er probleemloos mee zou kunnen bewerken. En als ik de reactie hier lees van enkelen die er ervaring mee hebben is dit precies niet eenvoudig vandaar de Microsoft Office...

Strupie
    OpenOffice 3.0 krijgt inderdaad de meeste Office 2007 bestanden open.
    Alleen de versleutelde met een paswoord lukken niet. Daarvan wordt zelfs niet herkent welk type bestand het is...

Daarnaast vind ik OO ook redelijk traag. Gewoon het ding opstarten, of een office 2007 bestand openen duurt in mijn ogen veel te lang...

Nu : het is natuurlijk wel gratis, en voor de thuisgebruiker heeft het echt wel voldoende mogelijkheden. Het gewoon eens uittesten kan geen kwaad hé : bang voor de BSA moet je in elk geval niet zijn...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Behalve indien je Exchange gebruikt, zie ik geen andere reden om Outlook perse nodig te hebben. Ik vind Windows Mail best te pruimen.
      Er is niet veel dat een mens perse nodig heeft hoor, je moet ook geen Photoshop hebben als je foto's al correct genomen zijn.
      Er zijn altijd wel zaken dat je in een bepaald pakket liever gebruikt dan in een ander of toeters en bellen dat het ene heeft en het andere niet.
      Outlook wordt bijna in elk bedrijf gebruikt, veel mensen willen uit gemak ook al overal hetzelfde pakket gebruiken ... niks mis mee als je dit zo wil.
      Ik zie er dan ook niets verkeerd aan dat iemand ernaar vraagt om thuis zo'n pakket te gebruiken ... dit doe ik ook maar dan vooral om het pakket beter te kennen door er dagelijks veel mee bezig te zijn.

Indien je Exchange gebruikt, vraag dan aan je baas een kopie van hun pakket, is legaal toegelaten voor thuisgebruik van de werknemers dacht ik.
      Voor privé-gebruik? Hmmmm ....
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        inderdaad... klopt hoor. wij mogen al elk van onze 400+ werknemers onze Office-licentie geven voor thuisgebruik.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Er is niet veel dat een mens perse nodig heeft hoor, je moet ook geen Photoshop hebben als je foto's al correct genomen zijn.
          Er zijn altijd wel zaken dat je in een bepaald pakket liever gebruikt dan in een ander of toeters en bellen dat het ene heeft en het andere niet.
          Outlook wordt bijna in elk bedrijf gebruikt, veel mensen willen uit gemak ook al overal hetzelfde pakket gebruiken ... niks mis mee als je dit zo wil.
          Ik zie er dan ook niets verkeerd aan dat iemand ernaar vraagt om thuis zo'n pakket te gebruiken ... dit doe ik ook maar dan vooral om het pakket beter te kennen door er dagelijks veel mee bezig te zijn.

True, heb ook Outlook draaien hier..maar heb toch even Windows Mail gecheckt en vond het een pak beter dat OE.

Geen idee of je bij Windows Mail ook verschillende POP accounts + IMAP accounts kunt laten toekomen. Bij Outlook iig wel
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik heb al veeeel email-clients getest die zogenaamde Outlook-concurrenten waren maar het is in mijn geval heel simpel : op werk hebben we Exchange en dan ben je heeeel snel uitgepraat.

ik ben ook heel tevreden over Outlook :
            - exchange-ondersteuning
            - handig adresboek
            - uitgebreide agenda die ik met mijne foon kan synchroniseren
            - zoekfunctie in Outlook 2007 is zo simpel en efficient
            - tegelijk POP3 en exchange laten binnenkomen, elk in hun eigen map

Ik heb Outlook express geprobeerd, thunderbird, ... maar geen van die geteste programma's konden me bekoren zoals Outlook (de exchange-ondersteuning dan even terzijde gelaten he...)
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              inderdaad... klopt hoor. wij mogen al elk van onze 400+ werknemers onze Office-licentie geven voor thuisgebruik.
              Normaal mag je met zo'n volume licensie evenveel werknemers plezieren als het aantal licensies dat aangegeven is bij Microsoft (en dus draait op de firma).
              Of dat hetzelfde is als alle werknemers is dus nog te bezien...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Normaal mag je met zo'n volume licensie evenveel werknemers plezieren als het aantal licensies dat aangegeven is bij Microsoft (en dus draait op de firma).
                Of dat hetzelfde is als alle werknemers is dus nog te bezien...
                t is eigenlijk geen gewone volume licentie die wij hebben daar is het misschien nog anders...
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  ik heb al veeeel email-clients getest die zogenaamde Outlook-concurrenten waren maar het is in mijn geval heel simpel : op werk hebben we Exchange en dan ben je heeeel snel uitgepraat.

ik ben ook heel tevreden over Outlook :
                  - exchange-ondersteuning
                  - handig adresboek
                  - uitgebreide agenda die ik met mijne foon kan synchroniseren
                  - zoekfunctie in Outlook 2007 is zo simpel en efficient
                  - tegelijk POP3 en exchange laten binnenkomen, elk in hun eigen map

Ik heb Outlook express geprobeerd, thunderbird, ... maar geen van die geteste programma's konden me bekoren zoals Outlook (de exchange-ondersteuning dan even terzijde gelaten he...)
                  Met Exchange 2007 heb je helemaal geen MS Outlook meer nodig! De webmail is echt super en volwaardig alternatief hoor.
                  Behalve als je nood hebt aan offline mails..
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Met Exchange 2007 heb je helemaal geen MS Outlook meer nodig! De webmail is echt super en volwaardig alternatief hoor.
                    Behalve als je nood hebt aan offline mails..
                    wij zitten nog op Echange 2003 en die offline mails heb ik wel nodig ja

bovendien is mijne outlook ingesteld zodat ik ook mijn "prive-adressen" kan lezen.

De OWA van 2003 vind ik ook al goed werken hoor
                    Nieuwe site

Comment

Ik heb een trial van office 2007 gebruikt, inderdaad mooi programma maar om het aan te kopen gebruik ik het echt wel te weinig, op mijn HP laptop staat standaard Microsoft Works 9.0 Deze versie herkent ook perfect de nieuwste office 2007 bestanden. Alleen voor powerpoint presentaties heb ik de gratis viewer gedownload.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik heb een trial van office 2007 gebruikt, inderdaad mooi programma maar om het aan te kopen gebruik ik het echt wel te weinig, op mijn HP laptop staat standaard Microsoft Works 9.0 Deze versie herkent ook perfect de nieuwste office 2007 bestanden. Alleen voor powerpoint presentaties heb ik de gratis viewer gedownload.
                        zelf zou ik ze ook niet snel kopen hoor... ik heb het geluk dat we ze op werk hebben
                        Nieuwe site

Comment

ik gebruik privé uit filosofosche overtuiging openoffice.
                          En als ik wat meer nerd was zou ik zeker linux gebruiken.
                          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

True, heb ook Outlook draaien hier..maar heb toch even Windows Mail gecheckt en vond het een pak beter dat OE.

Geen idee of je bij Windows Mail ook verschillende POP accounts + IMAP accounts kunt laten toekomen. Bij Outlook iig wel
                            Yep, dat gaat. Ik heb hier meerdere accounts staan in Windows Mail.
                            Outlook heb ik nieteens geïnstalleerd.

Grts, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voor diegene die de prijzen wil weten voor legale versies heb ik hier een overzicht:

sorry voor late reactie

Comment

Ik merk dat je absoluut MS Outlook wil hebben, mag ik dan ook eens vragen waarom ? Ik kan immers nergens zien dat je ook Exchange gebruikt (of heb ik dat gemist)

Zelf gebruik ik nu al jaren Thunderbird, zonder problemen en voor het overgrote deel van de gebruikers biedt Thunderbird meer dan voldoende mogelijkheden.

Mijn advies : Indien je niet specifiek MS Office nodig hebt --> Open Office. Vooral op gebied van Word (Writer) en Excel (Calc), zal de gewone gebruiker nooit een verschil merken.

Mijn combo : Thunderbird met Office 2007, maar die laatste kon ik door een licentie-overeenkomst van mijn werkgever gratis krijgen, alleen de kosten van de CD, verzending en verpakking moesten betaald worden (18 Euro).

Het enige programma voor mij waardoor MS Office de voorkeur geniet over Open Office, is MS Access (ja het is de Enterprise versie). Ik gebruik het al jaren en houd er een aantal leuke en praktische databankjes op na.
                                Mvg,David
                                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Working...
                                X