Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netwerk telenet +wifi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Netwerk telenet +wifi

Hi,

Kan iemand me helpen?

Configuratie:

1- desktop via netwerkkabel in telenet 'ethernet switch' bakje.
    Van dat bakje gaat er een blauwe netwerkkabel naar de telenet 'wap-wireless access point' bakje
    2- draadloze portable verbinding naar de 'wap'

Nu zou ik een draadloos netwerk tussen die portable en de desktop willen om printer te sharen en om files over te dragen.

Kan dit? Ik zie door de bomen helemaal geen bos meer, lol.
    Heb die wizard al geprobeerd maar lijkt voor mij eerder een 'dumber' ipv een 'wizard' .
    Of heb ik een router ofzo nodig? of heeft dat er dan weer niks mee te maken??

alvast bedankt
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

Re: Netwerk telenet +wifi

Niet het makkelijkste dat bestaat, je zal de handleiding van je Access Point serieus mogen doornemen... welk model betreft het?
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

D-link airplus G 2.4ghz ??
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

Comment

Makkelijkst zou zijn als je een ander accesspoint zou hebben waar je ook je desktop aan kan hangen.
        Met het model van access point dat je opgeeft kan dat niet.
        Nu krijgen je pc en je access point een 'publiek' ip address, waar door je printer, als je hem deelt, eigenlijk door iedereen op het internet bruikbaar is, als je firewall niet goed staat.

Indien je deze wel goed instelt (de firewall), zou je vanop je laptop met het ip-address van je desktop toch de printer moeten kunnen vinden...

Maar zoals gezegd vindt ik dit een 'shaky' oplossing. Veel beter een nieuw access point met met switch kopen zodat alle pc's in hetzelfde 'private' netwerk zitten.

j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Achter de Telenet Ethernet switch een router plaatsen (niet draadloos) en op de uitgangen daarvan het wireless access point en je desktop computer aansluiten.
          Dan zal het veel gemakkelijker (en veiliger) zijn om een netwerkje op poten te zetten.

zo'n router heb je al voor rond de 30 euro
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Dat is inderdaad ook een oplossing, maar met een extra stroomverbruiker bij.

j.
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
              Dat is inderdaad ook een oplossing, maar met een extra stroomverbruiker bij.

j.
              Dat klopt, maar bijkomend voordeel: je kan het wireless uitschakelen als het niet gebruikt wordt.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

mijn oplossing: verkoop de switch en de wireless acces point op ebay, en koop u een goede router / firewall / wifi all-in-one.

Ik zelf het een router/wifi/firefwall van WatchGuard, deze maakt dit alles mogelijk op een veilige manier, en sluit je rechtstreeks op je kabelmodem aan.

voorbeeld: Watchguard Firebox Edge X55e X20e X10e Firewall (with 802.11b/g Wireless Option)
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  koop u een goede router / firewall / wifi all-in-one.
                  Ook mijn gedacht. Best nog ééntje met een USB ingang voor een printer. Zo kan je je printer ook zonder netwerkkaart over je netwerkje delen. Vergeet je draadloos netwerk niet te beveiligen, trouwens.

Comment

mijn oplossing: verkoop de switch en de wireless acces point op ebay, en koop u een goede router / firewall / wifi all-in-one.

Ik zelf het een router/wifi/firefwall van WatchGuard, deze maakt dit alles mogelijk op een veilige manier, en sluit je rechtstreeks op je kabelmodem aan.

voorbeeld: Watchguard Firebox Edge X55e X20e X10e Firewall (with 802.11b/g Wireless Option)
                    Het betere advies naar mijn mening.
                    Mvg,David
                    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Bedankt voor de oplossingen.
                      Waarom kunnen pc's nu eens niet HANDY zijn, wat een wirwar telkens weer.

mvg
                      glenn
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

Comment

De door Telenet geleverde switch en AP zijn inderdaad, op zijn zachtst gezegd, 'dikke brol'.

Enkele maanden geleden is er door telenet een installatie gedaan (Turbonet), met het AP van D-Link (denk ik) haalde mijn laptop met moeite 1 megabyte per seconde, AP eruit, vervangen door een Linksys router (intussen ook vervangen door een Watchguard) en sindsdien de volle snelheid ... kan die AP die snelheid niet aan of ligt het aan iets anders ... sindsdien bij familie en kenissen al verschillende keren dat zelfde type AP moeten vervangen wegens niet stabiel, traag ...
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Working...
                        X