Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straling GSM masten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Straling GSM masten

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Ik kan dit volledig bijtreden.
    En waar is ondertussen onze goede oude vaste telefoonlijn gebleven die toen amper 5 Belgische Frankskes kostte per verbinding en meestal zonder tijdslimiet.
    Zouden we niet beter teruggaan naar die situatie en de GSM enkel als MOBIELTJE en Extra Luxueus benaderen?
    Sukkelaars met hun GSM die overal en ten allen tijde controleerbaar en stoorbaar zijn. Dit is wel een mooie toepassing van het Big Brother is Watching princiepe. Moest de wet vroeger zoiets verplicht hebben, dan regende het reclamaties.
    Maar ja ik vermoed dat er andere commerciële redenen ten gronde liggen.
    SMS er maar op los, de Rijke Exploitanten danken U.

Henri
    Wat krijgen we nu ? Ik krijg waarempel nog supporters. Ik heb hier al meer dan eens geschreven dat ik drie GSM's heb (ik, mijn vrouw, en degene die in de houder in d auto past), maar dat een GSM voor mij dienstig is als ik geen vaste lijn in de nabijheid heb, en er een belangrijke reden is om iemand te bellen.
    Maar ik heb het wel moeilijk als iemand mij belt, enkel een GSM heeft (zogezegd omdat een vaste lijn duur is) en dan (natuurlijk) vraagt dat IK hem/haar wil terugbellen.
    Da's dan natuurlijk omdat GSM tarieven zo spotgoedkoop zijn.

Maar ja, een vaste lijn, wie "kickt" daar nu nog op, ge kunt daar zelfs geen SMS mee sturen. En geen stupide ringtones instellen.

Ik veroorzaak dus ook straling, maar zo beperkt mogelijk.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Wat krijgen we nu ? Ik krijg waarempel nog supporters. Ik heb hier al meer dan eens geschreven dat ik drie GSM's heb (ik, mijn vrouw, en degene die in de houder in d auto past), maar dat een GSM voor mij dienstig is als ik geen vaste lijn in de nabijheid heb, en er een belangrijke reden is om iemand te bellen.
      Maar ik heb het wel moeilijk als iemand mij belt, enkel een GSM heeft (zogezegd omdat een vaste lijn duur is) en dan (natuurlijk) vraagt dat IK hem/haar wil terugbellen.
      Da's dan natuurlijk omdat GSM tarieven zo spotgoedkoop zijn.

Maar ja, een vaste lijn, wie "kickt" daar nu nog op, ge kunt daar zelfs geen SMS mee sturen. En geen stupide ringtones instellen.

Ik veroorzaak dus ook straling, maar zo beperkt mogelijk.
      Idem dito.
      Wij hebben familiaal ook ieder GSM maar gebruiken die enkel in geval van nood (medische urgentie, autopech e.d., of als we mekaar kwijtraken in omgevingen waar veel volk is). Nummers worden dan ook nooit verstrekt aan de buitenstaanders.

Henri

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Wat een hoop kwakkelargumenten lees ik hier weer allemaal ! OMG !

Om te beginnen moet men nu met 20V/m uitzenden om in de kleinste hoekjes nog voldoende signaalsterkte te verkrijgen .. Wie dus dichtbij een mast woont krijgt de volle pot ! De decentralisatie met meer masten aan 3V/m verandert dus niets aan de "dekking" van het territorium maar bewerkstelligt enkel een betere spreiding van de energie (en waarschijnlijk van de efficientie ervan!) .. Het argument dat de gsm meer vermogen zal moeten gebruiken om te zoeken naar een mast is puur larie, ik zou niet eens weten waarom gewoon al omdat er meer aanspreekpûnten zijn .. en de "meerkost" wegens meer masten ? laat me niet lachen, met een huidig gemiddelde van minstens 2 gsm's per Vlaming wie is er hier eigenlijk de l..antaarnpaa..l ? juist ja .. de sullen die zich te pletter telefoneren aan exhorbitante kosten en meestal niets meer te vertellen hebben dan "schat staat de bokma koud" ? .. als je ergens op een rondloopt dan lijkt het wel of 80% van de bevolking (jong & oud) met zo een "aanwas" aan hun oor geboren zijn ! en maar tateren en roepen tegen de sterren op anders geraken ze boven het verkeerslawaai niet uit !
        Wie verkondigt hier de grootste larie denk je?
        Jij beziet enkel de mensen die dicht bij een zendmast wonen, je moet ook eens "alle" GSM-bezitters bekijken die er extra door belast zullen worden (straling).
        Een operator gaat nooit verlies willen doen of minder verdienen, als ze moeten investeren dan zal de klant daarvoor altijd moeten betalen.
        Een zendmast kost een paar miljoen, als ze er zo een paar duizend moeten bij zetten om aangehaalde problematiek op te lossen zal dit gewoon een fortuin kosten.
        Een GSM waarmee je niet belt maar gewoon aan staat zal altijd zoeken naar een zendmast. Leg een GSM eens op een kast, dan zal de gemiddelde GSM een week kunnen werken op een batterij, leg dan dezelfde GSM in een auto en rij er een paar dagen het land mee rond, op een dag of twee is die gewoon al bijna plat. Dit alleen omdat hij telkens moet communiceren met de volgende paal en dus meer zal zenden dan wanneer hij dit niet moet doen.
        Een GSM dient normaal niet om thuis op tafel te leggen, die werd uitgevonden om "onderweg" bereikbaar te zijn. Onderweg zal je met een zwakker signaal van de zendmast en dus met meer palen zelf veel meer straling hebben van je eigen GSM dan hetgeen het nu is. En dus ja, je GSM zal meer zenden (in je nabijheid) en meer energie verbruiken als je onderweg bent.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X