Door het stralingsniveau van 20V/m te verlagen naar 3V/m verlegt men het probleem. Eigenlijk wordt het probleem groter, want het zendvermogen van een GSM toestel past zich automatisch aan volgens het ontvangstniveau. Als het ontvangsniveau lager wordt zal er dus met een hoger vermogen worden uitgezonden door de GSM die men steeds dicht bij het hoofd heeft, dus schadelijker. De oplossing zoals men die voorstelt is meer antennes plaatsen, doch dit zal waarschijnlijk niet gebeuren. Ook zal in kritische omstandigheden de ontvangst marginaal worden, dus slechtere dekking.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Straling GSM masten
Collapse
X
-
-
Re: Straling GSM masten
maar de mensen die niet bellen worden tenminste minder gebombardeerd met straling waar ze niet voor kiezen
-
Dus, als ik het goed begrijp, moet het vermogen van de zendmasten (op tientallen of honderden meters afstand tot de mens) serieus worden verlaagd, zodat het vermogen van de GSM toestellen die we vlak aan ons oor houden flink de hoogte in gaat.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk berichtDit laatste is uiteraard ook juist. Doch een stralingspatroon is zeer complex en het is zelfs niet bewezen dat 20V/m schadelijk is voor een menselijk lichaam."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Comment
-
De enige oplossing tot het probleem: zo weinig mogelijk dat "ding" gebruiken. En ja, ik heb er zelf ook twee ( werk en prive ) maar ze liggen meer uit dan aan.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtdit kan je ook omdraaien
Heel die heisa die rond GSM straling gemaakt wordt is ergens wel te begrijpen, maar ik zou heel graag eens zien wat de impact is op de algemene gezondheid vergeleken met die van pakweg fijne stofdeeltjes t.g.v. uitlaatgassen...
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk berichtDe enige oplossing tot het probleem: zo weinig mogelijk dat "ding" gebruiken. En ja, ik heb er zelf ook twee ( werk en prive ) maar ze liggen meer uit dan aan.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Andre Bekijk berichtDit laatste is uiteraard ook juist. Doch een stralingspatroon is zeer complex en het is zelfs niet bewezen dat 20V/m schadelijk is voor een menselijk lichaam.Omegapharma met hunne koperdraad ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk berichtTja, vroeger dacht men dat het menselijk lichaam een snelheid van meer dan 100km/h niet aankon
Heel die heisa die rond GSM straling gemaakt wordt is ergens wel te begrijpen, maar ik zou heel graag eens zien wat de impact is op de algemene gezondheid vergeleken met die van pakweg fijne stofdeeltjes t.g.v. uitlaatgassen...
ergo het ene heeft totaal niets te zien met het andere, hoeveel "toegevingen" aan het druk op het milieu moet men nog doen denk je voor het totaal (en onomkeerbaar?) verziekt is ?
Men mag gerust zijn .. als de officeele instanties de de sterkte van de stralingsvelden naar beneden halen dan is er ergens serieus str.. aan de kn .. mooie €€€ inkomsten laten schieten zomaar ? kom nou !
Comment
-
dan moeten ze de radiozenders van de vrt ook maar naar beneden schroeven, 40 kw / 100 kw / AM 250 kw : da zijn pas ovens en stralingsbakken....
20v/m is feitelijk niks, standaard is de norm 80 v/m. dus belgie doet het al rustiger aan
b.Bijna niks meer....
Comment
-
-
Als ze al die zendmasten verlagen in vermogen dan moeten ze het aantal zendmasten verveelvoudigen, dan wonen er nog veel meer mensen kort bij een zendmast en zal het er niet bepaald mooier op worden.
Een verveelvoudiging van zendmasten wil zeggen dat uw GSM ook vaker op zoek moet gaan naar een nieuwe zendmast en dus ook meer energie verbruikt en meer zal uitzenden (ook al ben je niet in gesprek).
Dit alles zou het GSM-gebruik nog veel meer doen kosten waardoor iedereen daar weer over begint te klagen.
Nu eigenlijk men er over bezig is ... zou men al die radars van de flikken niet kunnen afschaffen want die zenden ook vanalles uit waar niemand mee gediend is. Eerst radargolven en daarna verkwisten ze nog een hoop papier.
Nooit goed voor mens en milieu.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtAls ze al die zendmasten verlagen in vermogen dan moeten ze het aantal zendmasten verveelvoudigen, dan wonen er nog veel meer mensen kort bij een zendmast en zal het er niet bepaald mooier op worden.
Een verveelvoudiging van zendmasten wil zeggen dat uw GSM ook vaker op zoek moet gaan naar een nieuwe zendmast en dus ook meer energie verbruikt en meer zal uitzenden (ook al ben je niet in gesprek).
Dit alles zou het GSM-gebruik nog veel meer doen kosten waardoor iedereen daar weer over begint te klagen.
Om te beginnen moet men nu met 20V/m uitzenden om in de kleinste hoekjes nog voldoende signaalsterkte te verkrijgen .. Wie dus dichtbij een mast woont krijgt de volle pot ! De decentralisatie met meer masten aan 3V/m verandert dus niets aan de "dekking" van het territorium maar bewerkstelligt enkel een betere spreiding van de energie (en waarschijnlijk van de efficientie ervan!) .. Het argument dat de gsm meer vermogen zal moeten gebruiken om te zoeken naar een mast is puur larie, ik zou niet eens weten waarom gewoon al omdat er meer aanspreekpûnten zijn .. en de "meerkost" wegens meer masten ? laat me niet lachen, met een huidig gemiddelde van minstens 2 gsm's per Vlaming wie is er hier eigenlijk de l..antaarnpaa..l ? juist ja .. de sullen die zich te pletter telefoneren aan exhorbitante kosten en meestal niets meer te vertellen hebben dan "schat staat de bokma koud" ?.. als je ergens op een rondloopt dan lijkt het wel of 80% van de bevolking (jong & oud) met zo een "aanwas" aan hun oor geboren zijn ! en maar tateren en roepen tegen de sterren op anders geraken ze boven het verkeerslawaai niet uit !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtWat een hoop kwakkelargumenten lees ik hier weer allemaal ! OMG !
Om te beginnen moet men nu met 20V/m uitzenden om in de kleinste hoekjes nog voldoende signaalsterkte te verkrijgen .. Wie dus dichtbij een mast woont krijgt de volle pot ! De decentralisatie met meer masten aan 3V/m verandert dus niets aan de "dekking" van het territorium maar bewerkstelligt enkel een betere spreiding van de energie (en waarschijnlijk van de efficientie ervan!) .. Het argument dat de gsm meer vermogen zal moeten gebruiken om te zoeken naar een mast is puur larie, ik zou niet eens weten waarom gewoon al omdat er meer aanspreekpûnten zijn .. en de "meerkost" wegens meer masten ? laat me niet lachen, met een huidig gemiddelde van minstens 2 gsm's per Vlaming wie is er hier eigenlijk de l..antaarnpaa..l ? juist ja .. de sullen die zich te pletter telefoneren aan exhorbitante kosten en meestal niets meer te vertellen hebben dan "schat staat de bokma koud" ?.. als je ergens op een rondloopt dan lijkt het wel of 80% van de bevolking (jong & oud) met zo een "aanwas" aan hun oor geboren zijn ! en maar tateren en roepen tegen de sterren op anders geraken ze boven het verkeerslawaai niet uit !
En waar is ondertussen onze goede oude vaste telefoonlijn gebleven die toen amper 5 Belgische Frankskes kostte per verbinding en meestal zonder tijdslimiet.
Zouden we niet beter teruggaan naar die situatie en de GSM enkel als MOBIELTJE en Extra Luxueus benaderen?
Sukkelaars met hun GSM die overal en ten allen tijde controleerbaar en stoorbaar zijn. Dit is wel een mooie toepassing van het Big Brother is Watching princiepe. Moest de wet vroeger zoiets verplicht hebben, dan regende het reclamaties.
Maar ja ik vermoed dat er andere commerciële redenen ten gronde liggen.
SMS er maar op los, de Rijke Exploitanten danken U.
Henrilidnummer: BD0435BE
Comment
Comment