Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti-virus AVG

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Anti-virus AVG

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Dit gold enkel voor NAV voor 2009.
    ROTFL .. dat is al een probleem van zolang ik Norton ken en dat zijn al ettelijke (tientallen?) jaren

& BTW een AV is niet noodzakelijk performant voor het blokkeren van spyware/malware ..
    FYI ik loop F-secure + (manueel) Spybot + Malwarebytes + ad-aware + spywareblaster (passief) en bij scannen vindt iedereen altijd wel iets (en daarbovenop nog 2 registry cleaners en nu terug ccleaner .. ja paranoid misschien maar ik heb nooit of never enig probleem op geen enkele PC thuis en destijds op de 170PC's op m'n werk )
    FWIW
    Last edited by Guest41; 27 februari 2009, 12:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      ROTFL .. dat is al een probleem van zolang ik Norton ken en dat zijn al ettelijke (tientallen?) jaren

& BTW een AV is niet noodzakelijk performant voor het blokkeren van spyware/malware ..
      FYI ik loop F-secure + (manueel) Spybot + Malwarebytes + ad-aware + spywareblaster (passief) en bij scannen vindt iedereen altijd wel iets (en daarbovenop nog 2 registry cleaners en nu terug ccleaner .. ja paranoid misschien maar ik heb nooit of never enig probleem op geen enkele PC thuis en destijds op de 170PC's op m'n werk )
      FWIW
      Lezen he, dit zou opgelost zijn in de 2009 versie.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Lezen he, dit zou opgelost zijn in de 2009 versie.
        ja idem ditto .. die statement heb ik al zoveel jaren gehoord als dat Norton "zuigt" .. het "zou" (grote nadruk op "ZOU" ) ieder keer opgelost zijn en in de "long run" blijkt het dan toch ieder keer lood voor oud ijzer te zijn .. je weet hoe het in programmeren gaat he ... met het verkeerde concept vertrokken en later kost het B, Z & T en $$$ om de zaak alsnog recht te zetten dus doen we maar verder zoals we bezig waren

Comment

Nu ik ga er niet verder over discussiëren aangezien ik het zelf niet gebruik (ook jaren geleden afgezworen).

Bij mij draait NOD32, maar er zou evengoed geen kunnen draaien.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Sterk dat zoveel mensen hier zweren bij software firewalls... hardware firewalls zijn doorgaans zoveel beter... en bijna elke router heeft er een!
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              Sterk dat zoveel mensen hier zweren bij software firewalls... hardware firewalls zijn doorgaans zoveel beter... en bijna elke router heeft er een!
              En hoe werkt zoiets in de praktijk Rik?
              Ik heb een Belkin router.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                elke router is anders Theo...

moet je even de handleiding van je router op nalezen of de support-site van Belkin raadplegen... Daar staat vrij veel info op...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

in principe is bij iedere router meestal de native firewall ingeschakled (fabrieksinstelling)
                  ga naar de config instellingen via je web browser op adres 192.168.x.x >zie manual

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    in principe is bij iedere router meestal de native firewall ingeschakled (fabrieksinstelling)
                    ga naar de config instellingen via je web browser op adres 192.168.x.x >zie manual
                    Features

NAT Enabled

Firewall Settings Enabled

Security Enabled
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Of AVG goed of slecht zou zijn laat ik in het midden..
                      Mijn vaststelling is dat in veel gevallen de av oplossing erger is dan de ziekte.
                      Anderzijds, ik ben internetgebruiker van het eerste uur en ben nog nooit met een ernstige besmeting geconfronteerd geweest.. Je eigen (surf)gedrag is grotendeels verantwoordelijk voor de eventuele blootstelling aan virussen en/of andere malware.
                      Ik wil hier niet zeggen dat bescherming overbodig is, integendeeel...maar wie niet nar de hoeren loopt...
                      Je kan je pc zodanig beveiligen dat het geheel onaanvaardbaar vertraagd wordt..Norton..Bitdefender (in casu versie 2009) etc brengen allemmaal hun eigenp robleempjes mee.google maar eens...
                      Een beetje discipline is hier aan de orde. Ideaal is naturlijk een afzonderlijk pctje om te internetten.
                      Last edited by Loukas; 27 februari 2009, 15:22.
                      Beauty is in the eye of the beholder
                      a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Features

NAT Enabled

Firewall Settings Enabled

Security Enabled
                        Uw router staat dus goed Theo

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                          hardware firewalls zijn doorgaans zoveel beter...
                          Zonder enige twijfel... als je een router hebt ten minste .
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                          X