Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Iemand ervaringen met het gratis anti-virus programma AVG ? Is dit veilig genoeg ? Er bestaat ook een betalende versie van, die waarschijnlijk veel uitgebreider zal zijn, maar ik vraag me af of de gratis versie ook voldoende is.
Een kennis van mij heeft AVG op z'n computer en downloadt veel muziek van Limewire... "Ik heb nog geen enkele virus gehad", zegt hij zelfverzekerd van z'n systeem! Bizar is wel dat de helft van z'n muziek die hij doorstuurt via MSN om eens te laten luisteren door mijn PC meteen geblokkeerd worden wegens onveilig.
Nog meer bizar is het feit dat z'n PC zo goed als volledig dichtslibte door de massa's 'malware' die ondertussen z'n systeem aantasten. En toch blijft hij er heilig van overtuigd dat AVG perfect z'n werk doet. Ik wil er echt niet meer op ingaan het tegendeel te beweren, en laat hem maar in de waan dat z'n PC lekker veilig is
Bij mij draait hier sedert enkele jaren NOD32. M'n systeem loopt nog even lekker gesmeerd als in 't begin. Maar ja, 't is betalend. Maar van zo'n kleine investering per jaar lig ik lang niet wakker. Ik weet ondertussen wat dat waard is!
De gratis versie heeft hier zo'n 1.5 jaar tot tevredenheid gedraaid, maar na een upgrade ergens eind vorig jaar bleek het programma te zwaar te wegen om nog vlot te werken. Heb het vervangen door de Avira gratis virusscanner, die op een enkele pop up na (bij het opstarten) ook vlot lijkt te werken.
Maar ik overweeg toch ook de aanschaf van een betalend beveiligingssysteem, zo'n enorme investering is dit inderdaad niet.
mvg, Luc
'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'
dat van die keel dichtknijpen? ahum, toch niet hoor... ik heb indertijd zowat alle versies van Norton geprobeerd en allemaal beinvloedden ze de performantie van het systeem teveel naar mijn goesting.
de meeste virussen (destijds toch allesinds) waren trouwens zo ontworpen om direct alle grote AVs (Norton, McAfee, ...) uit te schakelen bij infectie.
Afin, da's mijn ervaring he en ik ben vet content van AVG
'k heb alle gratis anti-virusscanners van met de tijd gedeinstalleerd (AVG, en vele andere) en heb nu een commercieel pakket gekocht (ESET NOD32), waarvan je helemaal nooit merkt dat het actief is (geen popups, update meldingen, vertragingen,...), maar die wel zijn werk doen!
een persoonlijke aanrader. Licenties voor 3 jaar kosten maaar 100 euro ofzo...
Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
dat van die keel dichtknijpen? ahum, toch niet hoor... ik heb indertijd zowat alle versies van Norton geprobeerd en allemaal beinvloedden ze de performantie van het systeem teveel naar mijn goesting.
de meeste virussen (destijds toch allesinds) waren trouwens zo ontworpen om direct alle grote AVs (Norton, McAfee, ...) uit te schakelen bij infectie.
Afin, da's mijn ervaring he en ik ben vet content van AVG
Awel, vanaf versie 2009 lijkt het toch de goede richting uit te gaan met NAV. Alle versies van voor 2009 waren inderdaad te lomp.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Ik lees zowel positieve als negatieve ervaringen met AVG en vel geen oordeel zonder eigen ervaring! Mijn punt is: ik zou toch altijd aanraden om NIET ALLEEN voor Antivirus bescherming te gaan.
Er zijn nogal wat andere bedreigingen voor een computer die op internet is aangesloten.
Ik gebruik bvb een Internet Security programma dat ook
- beschermt tegen spam
- Ouderlijk Toezicht toelaat (jaja, er zijn er die dat kunnen gebruiken)
- privacybeheer toelaat
- een firewall installeert
- de kwetsbaarheid van mijn toestel evalueert
- encryptie toelaat
- intern thuisnetwerk in het oog houdt
Die van mij doet dat uiterst onopgemerkt, goed... en eigenlijk spotgoedkoop voor wat het kan. "Beste koop" Bitdefender is het en 'k heb er al enkele uitgeprobeerd die er niet mogen aan tippen.
Ik schoot er al enkele de vuilnisbak in omdat mijn PC niet meer vooruit te branden was of omdat ik zowat elke 10 seconden een beveiligingswaarschuwing kreeg waarvan ik ofwel niks snapte, of die onnodig was. Ik lees nu van gebruikers dat dat eerste probleem bij NAV nu toch van de baan is, al blijft een beveiliging natuurlijk altijd min of meer resources gebruiken. Een legale tijdelijke- of testversie uitproberen kan je op dat gebied veel wijzer maken.
Het is raar: op dergelijke software wordt nogal eens bespaard en dat ligt meestal puur aan het feit dat je er geen echt plezier aan beleeft zoals aan een PS of een spelletje of een tekstverwerker of zo. Wie ooit een besmetting of inbraak meemaakte weet wel beter!
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Ik had een 7-tal jaren Trend-Micro en was er zeer tevreden van zolang ik XP draaide.
Echter bij Vista ging Trend-Micro ineens veel minder. Nu gebruik ik de Trial versie van Kaspersky en die vond in een oogwenk 9 (!) infecties op mijn HD dit ondanks Trend-Micro dus. Als je een gratis scanner wilt gebruiken neem dan Avira of Avast.
Ik ben zinnens Kaspersky na de proef periode aan te kopen daar ik er zeer tevreden over ben.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment