Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat met je spaarcentjes ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat met je spaarcentjes ?

Ik zou de klok zo wat tien jaar terugdraaien en goede obligaties aan toonder kopen en dan regelmatig" naar de sexshops gaan " in Sluis.
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      Investeer in energie bvb zonnepanelen op je dak. Na een aantal jaren rendeert het, en hoe sneller de energieprijzen stijgen, hoe méér je installatie rendeert... Bovendien werk je actief mee aan een schoner milieu... 'k Weet het, 't is een druppel op en hete plaat, maar alle beetjes helpen hé.

Edit ... m'n voorganger was van't zelfde gedacht, maar kon iets sneller typen dan ik...
      Wacht er niet te lang meer mee, na dit jaar is 't feest gedaan en het duurt een eind voor alles er staat, bij mij al bijna één jaar en er staat nog niets maar mijn voorschot van 8600€ is wél al betaald .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
        Investeer in energie bvb zonnepanelen op je dak. Na een aantal jaren rendeert het, en hoe sneller de energieprijzen stijgen, hoe méér je installatie rendeert... Bovendien werk je actief mee aan een schoner milieu... 'k Weet het, 't is een druppel op en hete plaat, maar alle beetjes helpen hé.

Edit ... m'n voorganger was van't zelfde gedacht, maar kon iets sneller typen dan ik...
        Dat is nog niet 100% zeker,een artikel in Netto geeft een rendement op dat kapitaal van 3,2%.
        Zijn we ook zeker dat de electriciteitsprijs stijgt,kan de regering de premies blijven betalen,gaan je panelen wel 20 jaar mee,kan een storm de panelen niet van je dak rukken?
        Vele vragen!
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
          Dat is nog niet 100% zeker,een artikel in Netto geeft een rendement op dat kapitaal van 3,2%.
          Zijn we ook zeker dat de electriciteitsprijs stijgt,kan de regering de premies blijven betalen,gaan je panelen wel 20 jaar mee,kan een storm de panelen niet van je dak rukken?
          Vele vragen!
          Ben je zeker dat je bank je spaarcentjes niet verspeelt? Ook niet dus!
          BD0910BE

Comment

Mijn echtgenote heeft jaren in de bank gewerkt en gaf altijd het volgende advies :
            Als je voor je centen hard gewerkt hebt :
            - een gewoon spaarboekje, eventueel op termijn
            - pensioensparen, niet beurs gebonden
            - Staatsbons of kasbons
            Achteraf bleek dat ze in veel gevallen gelijk had !
            Komt er nu nog bij : spreiding bij verschillende banken tot belope van de staatswaarborg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Wacht er niet te lang meer mee, na dit jaar is 't feest gedaan en het duurt een eind voor alles er staat, bij mij al bijna één jaar en er staat nog niets maar mijn voorschot van 8600€ is wél al betaald .
              Hans,
              ik heb steeds moeite met het betalen van dergelijke voorschotten...
              Je hebt nog niets tastbaar in de hand? Wat indien er iets misgaat met die firma of de beheerder?
              Persoonlijk ken ik wél al een paar mensen die vb een keuken bestelden maar nooit een kastje gezien hebben...hun centen waren ze wél kwijt
              Eigenlijk weet ik ook niet goed indien je iets op maat moet laten maken hoe je het best tewerk gaat?
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                Achteraf bleek dat ze in veel gevallen gelijk had
                in welk geval niet?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                  Hans,
                  ik heb steeds moeite met het betalen van dergelijke voorschotten...
                  Je hebt nog niets tastbaar in de hand? Wat indien er iets misgaat met die firma of de beheerder?
                  'k Weet het. Daarom heb ik ze ook wel bij een grotere speler besteld : http://www.ecostream.be/

Comment

Allemaal waardevolle reacties, maar in mijn geval zijn noch zonnepanelen noch investeren in huizen niet aan de orde. Het gaat hem om het herplaatsen van vrijgekomen veilige beleggingen.? Wat doe ik hier momenteel het beste mee ?
                    Aan de beurs ga ik mij momenteel nog niet wagen. Het enige wat ik nog heb aan aandelen zijn een pak Ancora's, en die zijn immers bijna niks meer waard. Maar goed met wat geduld komt hier misschien wel nog enige beterschap in.

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                      Allemaal waardevolle reacties, maar in mijn geval zijn noch zonnepanelen noch investeren in huizen niet aan de orde. Het gaat hem om het herplaatsen van vrijgekomen veilige beleggingen.? Wat doe ik hier momenteel het beste mee ?
                      Aan de beurs ga ik mij momenteel nog niet wagen. Het enige wat ik nog heb aan aandelen zijn een pak Ancora's, en die zijn immers bijna niks meer waard. Maar goed met wat geduld komt hier misschien wel nog enige beterschap in.

Groetjes,
                      Pol.
                      surf 'ns naar http://www.spaargids.be/sparen/
                      ik heb mijn geld in gespreide termijn en spaarrekeningen gezet...( ik heb dus ook geen dynamisch profiel...ik speel op min risico)
                      2 termijnrekeningen op 2 jaar aan 4,89% netto
                      2 spaarrekeningen op 4% (en dat is altijd netto.
                      vrijstelling op intrest spaarrekeningen is nu 1730 euro, of het dubbel wanneer je het spreid of 2 tiularussen hebt op 1 rekening...
                      op termijnrekeningen betaal je altijd 15 % RV, dit stort de bank rechtstreeks aan D. Reynders...
                      alhoewel de waarborg nu 50.000 euro is en 100.000 tot oktober, neem ik geen enkel risico en gan nooit boven de oude garantie van 20.000 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        surf 'ns naar http://www.spaargids.be/sparen/
                        ik heb mijn geld in gespreide termijn en spaarrekeningen gezet...( ik heb dus ook geen dynamisch profiel...ik speel op min risico)
                        2 termijnrekeningen op 2 jaar aan 4,89% netto
                        2 spaarrekeningen op 4% (en dat is altijd netto.
                        vrijstelling op intrest spaarrekeningen is nu 1730 euro, of het dubbel wanneer je het spreid of 2 tiularussen hebt op 1 rekening...
                        op termijnrekeningen betaal je altijd 15 % RV, dit stort de bank rechtstreeks aan D. Reynders...
                        alhoewel de waarborg nu 50.000 euro is en 100.000 tot oktober, neem ik geen enkel risico en gan nooit boven de oude garantie van 20.000 euro
                        Interessante sugesties. De spaargids had ik al geraadpleegd. Geeft zeer actuele info.
                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik weet het , het is niet safe maar ik hou voor de moment vooral dit http://www.oilsandsquest.com/ bedrijf of sector goed in de gaten.

Het zal wel weer wachten worden tot de olieprijzen stijgen ...

Erwin
                          Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                          http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                            Mijn echtgenote heeft jaren in de bank gewerkt en gaf altijd het volgende advies :
                            Als je voor je centen hard gewerkt hebt :
                            - een gewoon spaarboekje, eventueel op termijn
                            - pensioensparen, niet beurs gebonden
                            - Staatsbons of kasbons
                            Achteraf bleek dat ze in veel gevallen gelijk had !
                            Komt er nu nog bij : spreiding bij verschillende banken tot belope van de staatswaarborg
                            Zo'n vrouw wil ik ook

En ze heeft gelijk.
                            Maar ik hoor de hersenen van sommigen tot hier kraken en zuchten
                            Ze hebben wat centen en willen nog méér, de risico's zijn ze al vergeten.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Wel zonnepanelen is geen oplossing. De investering betaald zich pas na +/- 7 jaar terug, en het rendement is redelijk laag. Zonder de certificaten heb je geen opbrengst.
                              Beter een beetje wachten tot de panelen wat rendabeler zijn. Meer watt/oppervlakte dus.
                              Een investering aan je huis is denk de beste oplossing. Mocht je later je huis verkopen of aan de kids overlaten, dan hebben ze daar alvast de deugd van. Goed onderhoud , een verandaatje , mooie ingerichte tuin , en de waarde van je huis gaat zo de hoogte in.
                              Ikzelf ben aan het uitzien om een veranda bij te bouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                                Beter een beetje wachten tot de panelen wat rendabeler zijn. Meer watt/oppervlakte dus.
                                Een investering aan je huis is denk de beste oplossing. Mocht je later je huis verkopen of aan de kids overlaten, dan hebben ze daar alvast de deugd van.

Ze komen eraan
                                Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                                http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Working...
                                X