Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

utp-aansluiting digitale tv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • utp-aansluiting digitale tv

    We hebben digitale tv van internet. Op dit moment komt het digitale signaal via een soort powerplug uit het stopcontact naar de digicorder, ipv via een utp-kabel.
    Ik heb me laten vertellen dat een rechtstreekse utp-verbinding beter zou zijn.
    Ik ga een utpkabel trekken, in welke volgorde moet ik de utp-kabel aansluiten op de connector?
    Moet hiervoor ook iets veranderen aan de configuratie van de digicorder?

    Bedankt voor de feedback!
    Last edited by jo-beelen; 22 februari 2009, 18:26.
    Canon 450D

  • #2
    Re: utp-aansluiting digitale tv



    AUB

    Comment


    • #3
      Re: utp-aansluiting digitale tv

      Bedankt !
      Canon 450D

      Comment


      • #4
        Re: utp-aansluiting digitale tv

        UTP kabel is altijd beter dan die plugs via het stopcontact om bvb te surfen op het internet.Maar voor digitale TV geeft dat geen verschil.Het digitale TV signaal loopt via je coax en niet via die utp.
        De utp dient enkel om je box interactief te maken zodat je dingen kan opvragen.
        Je beeldkwaliteit zal er niet door verbeteren
        Dus als je geen problemen hebt met de interactiviteit zou ik het zo laten.
        Mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: utp-aansluiting digitale tv

          bedankt voor de reactie, da's een goeie tip, dat wist ik niet! Vermits de interactiviteit vaak tergend traag is, zal ik er toch over moeten denken...
          Canon 450D

          Comment


          • #6
            Re: utp-aansluiting digitale tv

            Zelf ben ik liefhebber van FTP cat5e kabel in tegenstelling tot de UTP kabel.
            Een FTP (Foiled Twisted Pair) is een afgeschermde kabel die een betere signaaloverdracht tot gevolg heeft en dan vooral als deze naast spanningskabels liggen.
            Maar even opgelet, je moet dan wel ook connectoren hebben die geschikt zijn voor FTP kabels (connectoren met een metalen omhulsel).

            Dit alles even ter randinfo bij het gebruik van een UTP vs. FTP kabel.

            Comment

            Working...
            X