Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een videocamera...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een videocamera...

Hello,

Ik ben al een paar dagen opzoeking aan het doen ivm een videocamera.

Eerst dacht ik, tuurlijk een HD cam
    Als ik nu alles op een rijtje zet:
    -AVCHD is compressie ...en kan niet of nauwelijks op de pc/mac bewerkt worden
    -AVCHD vreet geheugen wanneer het is gecodeerd naar een MPEG formaat.
    -....

Ik begin er sterk aan te twijfelen of een cam met HD wel de goede beslissing is.

Misschien voor een paar jaartjes toch maar een SD cam nemen?

Zijn er al onder jullie die werken met AVCHD cam's?
    OF die onlangs dezelfde afwegingen hebben gemaakt?

Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Re: Een videocamera...

Ik denk dat je je er best bij kan neerleggen dat videobewerking nu eenmaal enorm veel vraagt van je pc, in welk formaat je ook werkt je zal altijd te maken krijgen met enorm grote bestanden...

Het converteren van videobestanden zal ook altijd lang duren en veel schijfruimte in beslag nemen...

Wat bedoel je met een SD-cam ? eentje met memorycards? want je kan perfect met memorycards werken gebruik makende van AVCHD

AVCHD vreet geen geheugen als het omgezet word, Mpeg zijn doorgaans gewoon zeer grote bestanden...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

een HD zal toch het beste zijn... HD betekent gewoon zeer goeie kwaliteit, en dat is idd wat groter van bestand hé.
      Er zijn ondertussen al rond de 40GB HD videocams, dus daar kan ook al heel wat op, en wat een helder beeld hebben die !
      WFJ

Comment

Waarom geen HD-cam met tape (mini DV), dan bepaal je toch zelf je compressie?

Comment

HDV (tape) monteert veel gemakkelijker.
          AVCHD heeft ook zo zijn voordelen (op harde schijf en dus uren zonder tape filmen)
          Probleem is bij AVCHD dat je dat zelfs moeizaam op je pc kunt afspelen: er is echter software bijgeleverd waar je de beelden best direct mee omzet en pas dan kan je "normaal" monteren.
          Tape (HDV) kan je ook meegeven aan anderen.
          http://www.stich.be

Comment

vanaf première elements 7 is het eenvoudig om AVCHD te monteren op een recente computer met aardig wat RAM.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
              vanaf première elements 7 is het eenvoudig om AVCHD te monteren op een recente computer met aardig wat RAM.
              Zou kunnen, maar wslk zal Première de video eerst omzetten naar een manier om gemakkelijker te monteren.
              Ik heb snelle nieuwe pc met 4 Ram geheugen en AVCHD monteren realtime lukt niet omdat er steeds gerenderd moet worden. Na omzetten lukt het wel.

Comment

op mijn macbook pro heb ik nog geen problemen gehad met AVCHD bestanden,
                je kan met een full HD camcorder perfect op SD filmen hoor, maar dan gebruik je gewoon niet 100% de capaciteiten van je camcorder.

ik werk met een 16gb geheugenkaartje in mn casio EX-F1 en dat gaat heel heel vlot en overzichtelijk.
                ik kom van HD film op tape en ik moet zeggen, nooit meer
                Last edited by Matthias; 20 februari 2009, 10:20.
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  vreemd,
                  ik werk op mijn macbook pro met adobe premiere pro met AVCHD bestanden zonder enig probleem...
                  Sterk en moet je niks wachten als je PIP of andere effecten doet???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
                    Zou kunnen, maar wslk zal Première de video eerst omzetten naar een manier om gemakkelijker te monteren.
                    Ik heb snelle nieuwe pc met 4 Ram geheugen en AVCHD monteren realtime lukt niet omdat er steeds gerenderd moet worden. Na omzetten lukt het wel.

nee, ik hoef niet eerst om te zetten, en PIP, overgangen etc geven geen problemen
                    is wel een recente PC met 4 gig ram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                      nee, ik hoef niet eerst om te zetten, en PIP, overgangen etc geven geen problemen
                      is wel een recente PC met 4 gig ram
                      Dat is sterk! Mijn eveneens 4 gig ram zijn onvoldoende: steeds rekenwerk en dwz in de praktijk niet te gebruiken. Met High Definition op tape geen probleem. Zelfs niet met veel lagen boven elkaar.
                      Op pc is er dan dus een zeer groot verschil tissen HDV en AVCHD. Op Apple dan niet blijkbaar.

Comment

Working...
                      X