Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teletekst op pc ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Teletekst op pc ???

Ik ben op zoek naar een TV-kaart met teletekst-ondersteuning omdat mijn oude Hauppauge wintv-kaart het regelmatig laat afweten.
    Nadat Pinnacle enkele weken geleden gestopt is met tv-kaarten te produceren is er enkel nog Haupppauge.
    Het zou een PCI-EXPRESS kaart moeten zijn of desnoods EXPRESS-CARD (=voor laptop).
    HVR-1700 HVR-2200 HVR-1400 zijn de gangbare modellen.
    De uitleg die ik op internet gevonden heb is nogal vaag en soms tegenstrijdig en ik kan niet met 100% zekerheid uitmaken of die types over teletekst-software beschikken.
    Bovendien zijn Hauppauge produkten niet zo bekend in Belgie.
    Is er iemand die ervaring heeft met voornoemde kaarten van
    Hauppauge:HVR-1700,HVR-2200 of HVR-1400 en eens wil nagaan of teletekst opties beschikbaar zijn ???

Met Dank,
    tomost@telenet.be

Re: Teletekst op pc ???

tv kaart voor nodig? http://teletekst.een.be/tt_een.php
    Van welke post moet het zijn?

j.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Ja, maar hij bedoelt misschien TXT zonder dat je een internetaansluiting hebt ?
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

mss, maar het is voor een desktop (pci-e), en mailadres is bij telenet....
        j.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Heb je al een hauppage USB bekeken?
          Daar spreken ze van Videotext.

MSI heeft dan weer pci kaarten met TXT, maar voor desktop pc's.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
            tv kaart voor nodig? http://teletekst.een.be/tt_een.php
            Van welke post moet het zijn?

j.
            Ik weet dat bijna elk tv-station z'n teletekstaanbod op hun website zet.
            Zo'n teletekstkaart heb ik eigenlijk nodig omdat ik teletekstpagina's van alle F1 wedstrijden en wielerklassiekers wil bewaren (saven) op cd of dvd,om later te kunnen herlezen.Ik weet dat de teletekstfunctie bij tv-kaarten langzamerhand aan het verdwijnen is juist omdat teletekst veel makkelijker te raadplegen is via internet...
            'saven' is hierbij helaas niet mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Heb je al een hauppage USB bekeken?
              Daar spreken ze van Videotext.

MSI heeft dan weer pci kaarten met TXT, maar voor desktop pc's.

Grtz, RF
              Hartelijk dank voor de tip!

Comment

Printen naar pdf?

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door Tomost Bekijk bericht
                Ik weet dat bijna elk tv-station z'n teletekstaanbod op hun website zet.
                Zo'n teletekstkaart heb ik eigenlijk nodig omdat ik teletekstpagina's van alle F1 wedstrijden en wielerklassiekers wil bewaren (saven) op cd of dvd,om later te kunnen herlezen.Ik weet dat de teletekstfunctie bij tv-kaarten langzamerhand aan het verdwijnen is juist omdat teletekst veel makkelijker te raadplegen is via internet...
                'saven' is hierbij helaas niet mogelijk.
                Nikon stuff

Comment

Working...
                X