Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werken in Luxemburg: bruto<>netto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Werken in Luxemburg: bruto<>netto

Beste mensen,

Ik heb overal gezocht en het nergens gevonden:

er zit een grote kans in dat ik in Luxemburg ga werken. Ik moet mijn loononderhandelingen nog doen, en zou daarvoor willen weten hoe ik mijn nettoloon kan berekenen, maar ik kan het absoluut nergens vinden.
    Kan iemand mij helpen?
    Ik blijf in België wonen by the way, en heb drie kinderen.

Waarmee moet ik nog allemaal rekening houden?

Een hele dikke merci aan wie mij kan helpen!

Jeroen
    ______
    www.vue.photo

Re: Werken in Luxemburg: bruto&lt;&gt;netto

Gewoon onderhandelen over het nettobedrag! Dat gaat zeker, en je baas kan zeker berekenen wat hij moet geven, en wat je dan netto overhoudt.
    Zorg maar dat je er serieus wat bij krijgt, anders zou ik het niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Beste mensen,

Ik heb overal gezocht en het nergens gevonden:

er zit een grote kans in dat ik in Luxemburg ga werken. Ik moet mijn loononderhandelingen nog doen, en zou daarvoor willen weten hoe ik mijn nettoloon kan berekenen, maar ik kan het absoluut nergens vinden.
      Kan iemand mij helpen?
      Ik blijf in België wonen by the way, en heb drie kinderen.

Waarmee moet ik nog allemaal rekening houden?

Een hele dikke merci aan wie mij kan helpen!

Jeroen
      ik kan er msn helemaal naast zitten (dat hoor ik dan wel ), maar normaal betaal je belastingen in het land waar je woont of je gedomicileerd bent...
      je krijgt immers als belg, 'n belastingbrief en alle aftrekbare kosten (hypotheek etc) kan je als buitenlander niet op je aanslagbrief invullen als je eigendom hebt in lux....

Comment

Misschien kan deze link u helpen

mvg,

Frankie

Comment

Via google: Leven en werken in Luxemburg

Edit: misschien hier je vraag eens stellen wat dat bruto/netto inhoudt. Inkomstenbelasting wordt immers rechtstreeks afgehouden begreep ik uit vorige link.
          Last edited by S02; 18 februari 2009, 12:43.

Comment

Er is een bureau van de Europesecommisie die boekjes/informatie verstrekt m.b.t. wonen/werken in een ander land.

Ik daar altijd veel informatie voor mijn werk weggehaal.

mvg
            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              ik kan er msn helemaal naast zitten (dat hoor ik dan wel ), maar normaal betaal je belastingen in het land waar je woont of je gedomicileerd bent...
              je krijgt immers als belg, 'n belastingbrief en alle aftrekbare kosten (hypotheek etc) kan je als buitenlander niet op je aanslagbrief invullen als je eigendom hebt in lux....
              Je betaalt belastingen in 't land waar je werkt, zover was ik. Maar de rest hé...
              ______
              www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Je betaalt belastingen in 't land waar je werkt, zover was ik. Maar de rest hé...
                gelijk ik al zei ...ik kan er volledig naast zitten, maar
                vroeger, toen ik nog werkte, kregen de NL'rs (hier in belgie) een veel hoger loon omdat er geen belastingen werden afgetrokken...dit moesten ze zelf in hun eigen land aangeven...
                ik vind dat dus ook logisch, maar hoe het nu zit kan je toch gewoon bij ieder belastingkantoor aanvragen...
                bottom line: er worden hier soms vragen gesteld, die ellenlange topics worden...je kan beter rechtstreeks bij je gemeente/afdeling belasting inlichtingen winnen...dan weet je 't zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  gelijk ik al zei ...ik kan er volledig naast zitten, maar
                  vroeger, toen ik nog werkte, kregen de NL'rs (hier in belgie) een veel hoger loon omdat er geen belastingen werden afgetrokken...dit moesten ze zelf in hun eigen land aangeven...
                  ik vind dat dus ook logisch, maar hoe het nu zit kan je toch gewoon bij ieder belastingkantoor aanvragen...
                  bottom line: er worden hier soms vragen gesteld, die ellenlange topics worden...je kan beter rechtstreeks bij je gemeente/afdeling belasting inlichtingen winnen...dan weet je 't zeker.
                  Er is een groot verschil tss Nederlanders en Belgen.
                  In de transport bv betaald de Nederlander in zijn eigen land

Ik heb 8 jaar In Luxembourg gewerkt en steeds daar belastingen betaald, geen naheffingen zoals in Belgie.
                  Had daarbij gewoon een nettoloon afgesproken.
                  Ook vakantiegeld en eventuele 13 d maand niet vergeten.

Pensioenregeling is hoger en cumuleerbaar met Belgie om de 10 vereiste minimumjaren te halen voor ze uitbetalen.
                  ik stuur wel eea via pb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht

Ik heb 8 jaar In Luxembourg gewerkt en steeds daar belastingen betaald, geen naheffingen zoals in Belgie.

Pensioenregeling is hoger en cumuleerbaar met Belgie om de 10 vereiste minimumjaren te halen voor ze uitbetalen.
                    ik stuur wel eea via pb
                    okay, alvast bedankt. Ik weet dat ik daar belastingen zal betalen, zonder naheffingen hier in België. Vakantiegeld en dertiende maand kennen ze er niet, dus dat moet ik verrekenen.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

ik stuur wel eea via pb
                      het zal zo wel zijn dan...ik geloof je wel, maar:
                      wat ik graag zou willen weten dat als je in LUX werkt en in Belgie woont:
                      hoe vul je dan je belastingbrief in ? of hoe werkt dat ?

Comment

Vergeet ook niet om je mogelijke fiscale voordelen die je verliest in rekening te brengen bij de onderhandelingen!!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Belangrijk is te weten waar je zult wonen? En indien in Luxemburg, hoeveel dagen?

Mvg
                          Moa

Comment

Hallo,

Ik ga binnenkort in Luxemburg werken vandaar dat deze forum mijn aandacht trok.

Ik heb ondertussen niets teruggevonden waar je effectief je brutoloon kan omrekenen naar netto als je in België blijft wonen maar in Lux gaat werken.

En nog een vraagje, weet er iemand wanneer men geen vakantie dagen heeft opgenomen bij de huidige werkgever waar je ontslag hebt gegeven.Wanneer die uitbetaald worden wanneer je uit dienst bent, of die som dat uitbetaald word afgetroken word bij je werkgever in Luxemburg?

Als het niet duidelijk is please vraag me om duidelijkheid.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,
                            Mel

Comment

Idem dito voor Fransen die in België werken, ze ontvangen een bruto loon en betalen belastingen in eigen land die tussen haakjes veel lager zijn dan bij ons.

Ik zou mij in Luxenburg domicilëren denk ik.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
                              X